کد خبر: ۵۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

نعمتی: فارس در نرخ ازدواج بیست و سوم است

مدیر کل ثبت احوال فارس با تاکید بر اینکه در این استان بطور میانگین هر شبانه روز 63 واقعه فوت به ثبت می رسد، گفت: فارس در ثبت واقعه فوت در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.
به گزارش شیرازه، محسن نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر  بیان کرد: در سال گذشته 23 هزار و 30 واقعه فوت به ثبت رسیده که بیماری قلبی ،حوادث و سرطانی بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهد و این در حالی است که به ازای هر 63 واقعه فوت، 231 واقعه ولادت در فارس به ثبت می رسد.
 
وی اضافه کرد: معمولا آمارها بیانگر این است که امید زندگی بانوان بیشتر از آقایان است و واقعه ثبت سن بانوان بین 80 تا 90 سالگی به ثبت می رسد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعداد ازدواج های ثبت شده در استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در استان فارس، 47 هزار و 170 واقعه به ثبت رسیده که در مقایسه با سال قبل 4 درصد کاهش داشته ایم.
 
نعمتی با بیان اینکه در فارس میانگین سن ازدواج مردان 28.3 سال و زنان23.6 سال است، گفت: بر این اساس میانگین اختلاف سن زوجین فارسی در حین ازدواج 4.4 سال است.
 
وی بیان کرد: نرخ ازدواج در استان 10 در هزار است که از هر 1000 نفر 10 نفر به امر خداپسند ازدواج اقدام می کنند که استان فارس در این زمینه رتبه23  را در کشور دارا می باشد.
 
به عقیده مدیر کل ثبت و احوال استان فارس از کل آمار های ثبت شده سال گذشته موضوع طلاق قابل توجه بوده که از بین تعداد 9 هزار و 438 مورد ثبت شده، 13.2 درصد آن با طول عمر زندگی مشترک کمتر از یک سال برای ثبت طلاق به دفاتر مراجعه داشته اند.
 
نعمتی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در دفاتر اسناد استان، میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق های ثبت شده استان 7.7 سال بوده است که بر اساس آمارهای ارایه شده از کل طلاق های سال گذشته بیش از 50 درصد آنان در ابتدای 5 سال زندگی مشترک اقدام به طلاق داشته اند­­­­­ که فارس در بین استان های کشور رتبه 17 را دارد

 

نظرات بینندگان