کد خبر: ۵۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۳

خوشبختی با مهریه عندالاستطاعه یا مطلقه بدون مهریه!

اگر دو خانواده نبودند عروس و داماد تا سال‌ها فرق عندالامطالبه و عندالاستطاعه را نمی‌فهمیدند! نمی‌دانم دختر خوشبختی که مهریه‌اش عندالاستطاعه باشد بهتر است یا دختر مطلقه‌ای که به خاطر سرکوفت‌ها بدون مهریه طلاق توافقی بگیرد.
به گزارش شیرازه، وبلاگ دست نوشته‌های یک عاقد نوشت: مراسم عقد تمام شده و با صورتی خیس عرق ناشی از گرمای جانفرسای اتاق عقد، وارد اتاقم شدم و خودم را انداختم روی صندلی که صدای تلفن آمد.

خانمی بعد از سلام و علیک سنگین می‌پرسد کی می‌توانم شما را ببینم؟ با پیش زمینه ذهنی همکار محترمه به تصور اینکه مثل بقیه می‌خواهد قد و قواره و قیافه عاقد را پیش از مراسم عقدش کنترل کند، به او پیشنهاد کردم بعد از افطار به دفتر بیاید.

لحن خانم پشت تلفن ناگهان عوض شد و شروع به توهین و فحاشی کرد و با عصبانیت فراوان گفت:یادت هست پارسال همین موقع به من خیانت کردی؟تو دین داری؟ خجالت نمی‌کشی؟

آنقدر با جذبه این حرف‌ها را می‌زد که من یاد صفحه حوادث روزنامه ایران افتادم و در ذهنم جستجو می‌کردم نکند سال گذشته به کسی خیانت کرده و خودم نمی‌دانم!

کمی تلاش کردم آرام شود تا موضوع را بپرسم اما نشد و من هم گوشی را گذاشتم. دفتر را جست‌وجو کردم و با توجه به نام فامیل و زمان عقدش که سال گذشته بود مشخصاتش را پیدا کردم؛ مهریه‌اش عندالاستطاعه بود و با خط خودش در دفتر نوشته بود (مفهوم و چگونگی پرداخت مهریه بصورت عندالاستطاعه به اینجانب تفهیم شد).

شصتم خبردار شد موضوع چیست. از قرآن کریم استمداد کردم و تصمیم گرفتم با او تماس بگیرم... در روز عقد با اصرار خودش و بعد از توضیحات من توافق می‌کنند داماد مهریه را بصورت عندالاستطاعه تعهد کند و از همان شب خانواده دختر به او فشار می‌آورند داماد را مجبور کند مهریه را تبدیل به عندالمطالبه کند و داماد هم از این کار استنکاف می‌کند.

خانواده دختر به دخالت ادامه می‌دهند و خانواده پسر او را متهم به دخالت خانواده‌اش در زندگی می‌کنند و حالا بعد از یک سال ناچار به طلاق توافقی شده‌اند؛ طلاقی که هیچ مهریه‌ای در آن پرداخت نمی‌شود نه عندالمطالبه و نه عندالاستطاعه!

هر چه گشتم در خلال صحبت‌ها مبنای اختلافی میان خود دختر و پسر پیدا کنم نشد و گویی اگر دو خانواده نبودند این عروس و داماد تا سال‌ها فرق عندالامطالبه و عندالاستطاعه را نمی‌فهمیدند! نمی‌دانم دختر خوشبختی که مهریه‌اش عندالاستطاعه باشد بهتر است برای خانواده یا دختر مطلقه‌ای که به خاطر سرکوفت‌ها و لجبازی خانواده بدون مهریه طلاق توافقی بگیرد!




انتهای پیام/

نظرات بینندگان