کد خبر: ۵۸۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

کم فروشی پهنای اینترنتی در فارس/ شرکت مخابرات: کم فروشی نداریم

در حالیکه دستگاه های نظارتی اعلام کرده اند که در استان کم فروشی پهنای اینترنتی صورت می گیرد، شرکت مخابرات استان این موضوع را به کلی رد می کند.
جوامع امروز هر روز به سمت تکنولوژیهای مدرن و ارتقا یافته در حال حرکت است. تکنولوژیهای هوشمندی که یکی از زیرساختهای مهم آن برخورداری از اینترنت با سرعت کافی است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ این در حالیست که هر روز در سطح دستگاه های مختلف خدمات رسانی به سوی الکترونیک شدن پیش می رود.

الکترونیکی شدن خدمات نیز نیازمند برخورداری از بسترهای مناسب شبکه اینترنت است. این زیرساخت خیلی وقت است که در جوامع مدرن به شکل مطلوب در اختیار کاربران قرار گرفته و مشترکان از پهنای باند بسیار مطلوب استفاده می کنند.

این شرایط در حالیست که کاربران اینترنت پرسرعت در فارس از وضعیت سرعت اینترنت مورد استفاده خود ابراز نارضایتی می کنند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب  کشوربا بیان اینکه کم فروشی پهنای اینترنتی از سوی شرکت مخابرات استان فارس تائید کرد گفت: رسالت ما در این سازمان ایجاب می کند که در امر اطلاع رسانی و نیز دفاع از حق و حقوق مشترکین علاوه بر اینکه سلامت کار در اولویت باشد، نظارت کامل بر اپراتورهای فنی و سرویس دهندگان خدمات اینترنتی وارتباطی داشته باشیم .

 وحید مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر افود: بر همین اساس در بازرسی های انجام شده مشخص شد در بخشی از ساعات پرترافیک، در استان فارس شرکت مخابرات سرویس بیشتری از شبکه گرفته و بیانگر این بوده که در این استان کم فروشی اینترنتی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با ارائه مستندات و اطلاع رسانی دقیق به مراتب مربوطه، به شرکت مخابرات استان فارس و نیز دستگاه های بالادست اعلام شد که موضوع را هر چه سریع تر با خرید پهنای اینترنتی مرتفع کنند تا مشترکین از مطلوب ترین خدمات موجود بهره مند شوند.

وی نظارت گراف (مدار نموداری) از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی را مهم ترین وظایف این سازمان دانست وافزود: این سازمان علاوه بر اینکه بر پهنای اینترنتی در خصوص کم فروشی و ارائه خدمات غیراستاندارد از سوی شرکت های (ای دی اس ال، ای اس پی، ای اس دی پی) که شرکتهای توزیع کننده وعرضه کننده خدمات اینترنتی هستند، نظارت بر ارایه خدمات ارتباطات مشترکین را نیز بر عهده دارد.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب  کشور اضافه کرد: چنانچه مشترکینی از شرکت های فروش اینترنتی در ارایه خدمات ناراضی باشند وهمچنین شرکت ها نیز به تعهدات خود عمل نکرده باشند می توانند به شماره 6463007 تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

این مسئول تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت و وایمکس را 300 هزار مشترک با حجم پهنای 30 گیگ دانست که توسط شرکت های مختلف به مشترکین خدمات اینترنتی ارایه می کنند که در حال حاضر بیشترین مصرف کننده، مشترکین ای دی اس ال هستند که  نیاز است شرکت ها به نسبت تعداد روزافزون مشترکین ، پهنای خریداری شده باند اینترنتی خود را افزایش دهند.

مدیر کل تنظیم مقررات وارتباط رادیویی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با موضوع ارائه خدمات در خصوص شبکه تلفن همراه در استان فارس گفت: تمامی شرکت ها نسبتا به تعهدات خود به مشترکین عمل کرده اند ولی در بخش ارایه خدمات اینترنتی تلفن ثابت، شرکت مخابرات نیازمند سرمایه گذاری است که بتواند خدمات خود را توسعه دهد.

مدیر عامل مخابرات: کم فروشی اینترنت در فارس نداریم

در این رابطه مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس موضوع کم فروشی اینترنت در استان فارس را کاملا رد کرد و گفت: طی شاخص های اعلام شده مخابرات استان فارس کم فروشی نداشته ومستنداتی ارائه کرده ایم وبدنبال اعلام نتیجه آن از تهران هستیم.

هومان محمودی ضریب نفوذ اینترنت در استان فارس را در رتبه های نخست اعلام کرد وافزود: درچندین سال گذشته رتبه فارس در ضریب نفوذ اینترنت  28 بود که  دو سال بعد به رتبه دوازدهم رسیدیم ودر سال گذشته هم در رتبه یکم جدول قرار گرفتیم.

محمودی طلبکاری شرکت مخابرات از مشترکین تلفن های همراه وثابت  در حدود 29 میلیارد تومان  اعلام وتاکید کرد: متاسفانه طلبکاری در این بخش بسیار زیاد واین امر باعث می شود توسعه کند تری در شرکت مخابرات استان داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس به مشترکین تاکید کرد: چنانچه مشترکین شش دوره از پرداخت قبوض خود امتناع کنند بر اساس قانون دادگاهی خواهند شد واز خطوط تلفن همراه ویا تلفن ثابت سلب امتیاز می شوند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
0
خدا از سر مقصرش نگذره