کد خبر: ۵۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 1 مرداد

چرا خبرنگاران شیرازی نباید به وایمار بروند؟!

بعد از چند روز سکوت معنی‌دار روزنامه‌های اصلاح طلب در مورد فاجعه انسانی غزه، امروز آن‌ها اشاره‌ای نه چندان در خور به این موضوع در صفحات اول خود داشتند.

به گزارش شیرازه؛ «نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به پیام همدردی شهردار شیراز با شهردار غزه اختصاص داده و تیتر زده: «غزه نماد استقامت در برابر ظلم و ستم جهانخواران است». عکسی از دیدار رییس جمهور با ورزشکاران هم از عناوین صفحه اول این روزنامه است. استاندار دیروز در کوار و در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی مشترک استان و شهرستان کوار گفته: «مسایل مربوط به شهرستان ها با سرعت بیشتری در دستگاه های اداری پیگیری شود. این خبر در صدر اخبار داخلی به چاپ رسیده است. دیگر خبر داخلی این روزنامه مربوط به رییس هیات امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) می‌شود که گفته: «اطراف حرم ها به محلی که همه فسادی در آن انجام می شود، تبدیل شده است».

«افسانه» تیتر زده «اختصاص بودجه 240 میلیاردی فارس تنها با نظر نمایندگان؟». موضوع به آنجا برمیگردد که این بودجه را در اختیار نمایندگان قرار داده‌اند که این یعنی این بودجه فقط با نظر آنها هزینه خواهد شد. این موضوع باعث ایجاد اعتراضاتی از سوی معاون برنامه ریزی استانداری شده که گفته: «نظر نمایندگان تنها در بحث انتخاب پروژه‌هایی که مشمول اختصاص این بودجه می‌شوند، لحاظ می شود ولازم الاجرا نیست». بعد از سکوت چند روزه بالاخره این روزنامه به موضوع غزه پرداخته و عکس امروز خود را به این موضوع اسف بار اختصاص داده. یادداشت امروز اما موضوع ریزگردها را به زیر ذره بین برده و بررسی اجمالی از این موضوع ارایه داده است. خبر شکست خط لوله انتقال آب از سد درودزن به شیراز از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که در صدر اخبار داخلی به چاپ رسیده است.

«خبرجنوب» تیتر یک خود را به دریاچه مهارلو و خشکی آن اختصاص داده و گفته «از مهارلو تپه های نمکی ماند و دیگر و هیچ!». «فارس، جمعه آزادی قدس را فریاد می زند» تیتر دیگر این روزنامه است. بازدید مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی فارس هم به بازدید از این روزنامه رفته و در این بازدید از «طرح ویژه کارگروه اشتغال استان در حمایت از واحدهای اقتصادی تعطیل شده یا دچار بحران» خبر داده است. این مطلب هم یکی از عناوین صفحه اول خبرجنوب است. خبر ورود سومین رام قطار شهری شیراز از جمله عناوین داخلی است. با ورود این رام، تعداد واگن های متروی شیراز به 15 واگن رسید.

«عصرمردم» با تیتری کشوری کار خود را شروع کرده و از استانی شدن انتخابات مجلس تیتر زده که مربوط به طرح دوفوریتی نماینگان مجلس است. تمرکز کامل این روزنامه بر روی موضوع غزه که کمتر در روزنامه‌های دیگر دیده شده امروز در قالب عکس صفحه نخست خودنمایی می‌کند. در صفحه سیاست هم این مطلب به طور دقیق تر، کامل‌تر و از زوایای مختلف بررسی شده است. پیام شهردار شیراز به شهردار غزه و صحبت‌های رییس هیات امنای سید علاءالدین حسین(ع)، از اخبار داخلی این روزنامه هستند. و در پایان موضوع نبودن خبرنگار در جریان سفر وایمار که از دید کاریکاتوریست این روزنامه به چاپ رسیده؛




نظرات بینندگان