کد خبر: ۵۸۷۰۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

دبیر ستاد احیای فارس: امر به ‌معروف یقه گرفتن نیست

نخستین اشتباه این است که نهی از منکر را مقدم بدانیم درحالی ‌که قرآن کریم بر اولویت امر به ‌معروف تأکید کرده است.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس پنجشنبه ‌شب در همایش احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اسلام، انسان را به حال خود رها نکرده است و از زمان تولد تا مرگ برای انسان برنامه دارد. چراکه اسلام می‌خواهد بشر با بهترین شیوه‌ها زندگی کند.

سید محمد احمدی افزود: در جامعه اسلامی همگی باید مراقب یکدیگر باشند و اگر نظارت اجتماعی در جامعه وجود داشته باشد دیگر شاهد هیچ خطایی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: از طریق امربه‌معروف و نهی از منکر راه نجات واجبات هموار خواهد شد و در این راستا همکاری خانواده‌ها با آموزش ‌و پرورش باعث کم شدن مشکلات جامعه می‌شود.

احمدی گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر دایره وسیعی دارد و در این میان حرف‌زدن و برخورد خوب بهتر از عمل کردن به شیوه‌های نادرست است.

وی ادامه داد: دفاع از انقلاب با ارزش‌های انقلاب گره‌ خورده و جای افتخار است که در تمام اقشار، بسیج وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: فلسفه ایجاد حکومت اسلامی به دلیل وجود امر به‌ معروف و نهی از منکر بوده و با توجه به اینکه حکومت برای این کار شکل‌ گرفته است، شایسته نیست این کار فراموش شود.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه زنده و سعادتمند باشد و گرفتار عذاب الهی نشود امر به‌ معروف و نهی از منکر را باید رعایت کنیم چراکه دلیل این گرفتاری‌ها و خشکسالی‌ها نادیده گرفتن احکام الهی است.

سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیاء امر به ‌معروف و نهی از منکر هم در این همایش اظهار داشت: هر کس که امر به‌ معروف و نهی از منکر را فراموش کرده تمام خوبی‌ها را از دست داده و هرکس که این امر مهم را انجام داد دنیا و آخرت را برای خود خریده است.

وی اضافه کرد: امر به‌ معروف و نهی از منکر یک تکلیف فردی به‌شمار می‌رود که مثل نماز واجب است در بعد اجتماعی واجب کفایی است و از گردن هیچکس ساقط نمی­شود.

دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر فارس عنوان کرد: در دین اسلام همه ‌چیز در شرایط و قواعد خاص خود قرار دارد و به همین خاطر یادگیری روش‌های اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر بسیار لازم است.

وی اذعان داشت: نخستین اشتباه این است که نهی از منکر را مقدم بدانیم درحالی ‌که قرآن کریم بر اولویت امر به ‌معروف تأکید کرده است.

این مسئول گفت: امر به ‌معروف برخورد بد و یقه گرفتن نیست بلکه دوست داشتن شخص خطاکار و انزجار از عمل ناشایست او باعث یک امر به معروف درست می­شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
1
سلام آدرس ستاد احیاء امر به معروف کجاست؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
1
چطور میشه با ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ارتباط پیدا کنیم؟آیا آموزش هم میذاره؟
مهدوی
جهت همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس میتونید کلمه یا زهرا جهت خواهران و برادران کلمه یا حسین را به شماره 100083930711 را ارسال نمایند.
sheida
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
0
salam
adrs sayt setad ehya chiee?
chera az amerin hemayat namisheeee?
masolin dar in bare fekri konan......
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
0
درود بر احیاگران......
فسایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
0
ستاد احیا برا شهرستانها چه برنامه ای دارد؟ چرا مسئولین برا شهرستانها اهمیت قائل نیستند؟چرا برانامه هاشون فقط مختص مرکز استان هست؟ بعد توقع دارید که مردم برا احیاء امر به معروف چکار کنند؟به نظر من اگه مسئولین هدفشون این باشه که فقط متمرکز در مراکز استان برنامه داشته باشند؟این منکر محسوب نمیشه؟
زارع پور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
0
ادمین آقا خداقوت
شهرستانها باید برا آموزش و ارتباط کجا مراجعه کنند؟
مختاری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
0
مدیر محترم سایت
سلام علیکم
ستاد احیاء فارس سایت اینترنتی داره؟
من هرچی سرچ کردم متاسفانه چیزی پیدا نکردم! میشه راهنمایی بفرمایید؟