کد خبر: ۵۸۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
نفر سوم آزمون سراسری علوم تجربی:

روزی 14 ساعت درس می‌خواندم/ می‌خواهم در دانشگاه شیراز پزشکی بخوانم

پیش بینی رتبه تک رقمی را داشتم اما دقیقا نمی دانستم که چه رتبه ای را به دست خواهم آورد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، سیده زهرا موسوی رتبه سوم آزمون سراسری علوم تجربی گفت: تلاش شخصی و تشویق اطرافیان از جمله خانواده و معلمان نیزازعواملی است که مرا در دستیابی به هدفم در آزمون سراسری یاری کرد اما آنچه می توانم بگویم این است که توکل به خداوند آرامش به همراه می آورد و اگر این آرامش نباشد زحمات دانش آموزان در روز آزمون از بین می رود.

وی که دوره متوسطه خود را در دبیرستان فرزانگان (تیزهوشان) ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سپری کرده است، اظهار کرد: پیش بینی رتبه تک رقمی را داشتم اما دقیقا نمی دانستم که چه رتبه ای را به دست خواهم آورد.

این دانش آموز شیرازی که سال های دوم و سوم دوره متوسطه خود را با معدل 20 به پایان رسانده است، اظهار کرد: روزهایی که مدرسه می رفتم و زمان کمتری برای مطالعه شخصی داشتم روزانه حدود هفت ساعت و در سایر روزها 13 تا 14 ساعت درس می خواندم.

او اظهار کرد:در آزمون سراسری به 100 درصد پرسش های درس های عربی و فیزیک و 95 درصد پرسش های درس های ریاضی و زیست شناسی پاسخ صحیح داده بودم.

موسوی در مورد پرسش های آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: به نظرم پرسش ها سخت نبودند یا در حد سال های قبل بودند، البته این نکته را باید در نظرگرفت که فشار و جو آزمون شاید به گونه ای تاثیربگذارد که پرسشی که درشرایط عادی آسان است در روز آزمون سخت به نظر برسد.

رتبه سوم آزمون علوم تجربی ادامه داد: روز جمعه (دیروز) برای نخستین بار و در تماسی از سوی سازمان سنجش کشور از رتبه خود مطلع شدم.

وی گفت: به احتمال زیاد در انتخاب رشته، رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل برمی گزینم.

موسوی بیان کرد: هرچند ترازعلمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران بالاترازسایر دانشگاه هاست اما با توجه به این که دوره آموزش در رشته پزشکی هفت سال به طول می انجامد و تحصیل در شهری دیگر برای یک دانشجوی دختر با مشکلاتی همراه است، به احتمال زیاد شیراز را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب خواهم کرد.

موسوی در توصیه ای به کنکوری های سال آینده گفت: قبل ازهرچیزهدف خود را مشخص کنید و این که چه رتبه ای را می خواهید به دست آورید و به همان میزان نیز برای دستیابی به آن تلاش کنید.

سازمان سنجش و آموزش کشور، شنبه (11 مرداد) اسامی نفرات برتر را به تفکیک گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال 1393 اعلام کرد.

در گروه آزمایشی علوم تجربی، سیده زهرا موسوی از شیراز رتبه سوم کنکور سراسری را به دست آورده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
1معلم
Spain
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
1
قابل توجه بقیه دانش آموزان که به جای درس خوند در خیابانها به دنبال ... هستند!
بجای خط زدن و حسرت نداشته ها رو خوردن؛ زمان خود را بر سر درس خواندن بگذارید تا دیگران حسرت شما رو بخورند...
aaa
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
1
خب تیز هوش هست دیگه باید رتبه اول باشه پزشک سرشناس باشه مانند بوعلی سینا موفق باشی دختر برای کشورت فعالیت کن