کد خبر: ۵۸۹۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
آرمان فروشی به سبک اصلاح طلبان افراطی

از بیانه انقلابی! کارگزاران تا نامه ننگین دولت اصلاحات به آمریکا؛ دم خروس یا قسم حضرت عباس؟!

دعوا اصلا سر افراد نیست، دعوا بر سر جلیلی یا ظریف و ... نیست؛ دعوا بر سر دو نوع نگاه به واقعیاتی است که این روزها در منطقه خودش را نشان می دهد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ این روزها که غزه دوباره در آتش و خون است، وقتی کسی بخواهد عملکرد افراطیون اصلاح‌طلب و ساکتان آن‌ها در مقابل انحرافات گفتمان اصلاح‌طلبی را بیان کند، به شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» اشاره می‌کند که در روز قدس سال 88 از سوی فتنه‌گران سر داده شد. آن موقع افراطیون اصلاح‌طلب با این شعار که ساخته و پرداخته ضدانقلاب‌های خارج‌نشین بود، همراهی کردند و اصلاح‌طلبانی هم که این روزها برای محکوم کردن آن شعار احساس وظیفه کرده‌اند، آن روزها سکوت تلخی پیشه کرده بودند.

اما با همه زشتی این شعار، عملکرد اصلاح‌طلبان در قبال مسائل مهمی چون فلسطین، محدود به این نمی‌شود. این روزها که رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث تسلیح کرانه باختری را به صورت جدی مطرح کرده و از آن به عنوان یک ضرورت برای برگزاری رفراندوم مردمی برای آزادی قدس شریف یاد می‌کنند، بازخوانی یک اقدام ننگین از سوی دولت اصلاحات در سال 83 می‌تواند به عمق نگاه جریان افراطی اصلاح‌طلب پی برد.

در آپریل 2003 یعنی در اواخر دولت خاتمی، این دولت اقدام به ارسال نامه‌ای به جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا کرد که در آن آمده بود ایران در قبال برخی امتیازات آمریکا، حاضر است تا دست از حمایت مادی حماس و جهاد اسلامی فلسطین کشیده تا دیگر «اقدامات خون بار» آنان تکرار نشود! در این نامه حتی آمده بود که ایران، حتی حاضر است تا حزب‌الله لبنان را به یک حزب سیاسی اجتماعی تقلیل دهد و این یعنی خلع سلاح کامل حزب‌الله؛ هدفی که اسرائیل و آمریکا سال‌ها است آن را پیگیری می‌کنند. در مقابل ایران از آمریکا خواسته بود تا انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته و نقش ایران را در حل مسائل منطقه‌ای بپذیرد!

دولتمداران اصلاح طلب اگرچه نخست ترجيح دادند در مقابل اين خبر سكوت كنند، اما كمي بعد تكذيب‌ها آغاز شد و در همين ميان محمد حسين عادلي كه در آن زمان معاون وزير امورخارجه ايران بود، طي مصاحبه‌اي با بي.بي.سي اصل نامه را تأييد كرد و گفت: «آن نامه براي امريكايي‌ها فرستاده شد تا نشان دهد كه ما آماده گفت‌وگو و حل معضلات هستيم. اين اقدام در راستاي سياست‌هاي محمدخاتمي بود كه مي‌خواست همه راه‌هاي مسالمت‌آميز را بيازمايد». صادق خرازي سفير وقت ايران در پاريس و از نزديكان محمد خاتمي نيز در جلسه بررسي سياست خارجي دولت هشتم در بنياد باران گفت: «ما براي اعتمادسازي اقدام به نگارش اين نامه كرديم»!

بازخوانی آن نامه در این روزها که حزب کارگزاران سازندگی به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای انقلابی! صادر کرد، هادی خامنه‌ای از چهره‌های افراطی اصلاح طلبان شعار نه غزه نه لبنان را محکوم کرد و ... می‌تواند ما را بیشتر از قبل با عمق نگاه سخیف برخی افراطیون اصلاح‌طلب به مساله حیاتی فلسطین نشان دهد. دولت خاتمی برای دست یابی به چند امتیاز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1384 حاضر شد تا از آرمان‌های اساسی انقلاب از جمله فلسطین کوتاه بیاید تا به زعم خود در گفتمان اصلاحات در قدرت بماند!

دعوا اصلا سر افراد نیست، دعوا بر سر جلیلی یا ظریف و ... نیست؛ دعوا بر سر دو نوع نگاه به واقعیاتی است که این روزها در منطقه خودش را نشان می دهد؛ دعوا بر سر میزان انعطاف و اعتمادسازی مقابل «تهدید» دشمن است. دعوا سر این است که برای تحقق وعده های دروغ دشمن، تا کجا باید عقب نشینی کرد و به اسم تعامل با جهان به منافع ملی ضربه زد؟ نزاع میان این دو نگاه هم چنان ادامه دارد ...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شاکر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
0
ایا میدانیدوزیر وقت خارجه اقای خرازیبودندکه همچنان مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
0
جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جان هاي مردان خداست..