کد خبر: ۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

برنده بزرگ‌ترین مزایده معدنی فارس شهریور اعلام می‌شود/ مطالبات صنعت‌گران و معدن‌کاران به‌حق است

عمده مشکلات صاحبان صنایع مربوط به بانک‌ها است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه چشم‌انداز صنعت و معدن استان فارس بسیار روشن است، گفت: تمام تلاش‌ها بر این است تا مشکلات صنایع فارس از طریق دستگاه‌های مربوطه در استان، وزارتخانه و مجلس پیگیری و حل شود.

علی همتی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه استان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و مدیران کل این مجموعه از سراسر کشور در خراسان، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در فارس وجود دارد را می‌توان در سایر استان‌ها از جمله خراسان هم دید و این مشکلات مختص فارس نیست.

وی از حضور وزیر صنعت و معدن در فارس برای حل مشکلات این حوزه خبر داد و با بیان اینکه اکنون مدیرعامل شرکت ایمیدرو در شهرستان لامرد حضور دارد، گفت: اتفاقات بزرگی در بخش صنعت و معدن در فارس در حال شکل‌گیری است و کارخانه‌های بزرگی که در گذشته تعطیل شده بود یک به یک در حال راه‌اندازی و بازگشت به چرخه تولید است.

همتی اعلام کرد: دولت در حال نهایی کردن بسته‌هایی برای حمایت بیشتر و بهتر از صنایع در کشور است که آیین‌نامه اجرایی آن به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالبات صنعت‌گران و معدن‌کاران به‌حق است، گفت: عمده مشکلات مربوط به بانک‌ها است که سراسری بوده و مختص استان فارس نیست و در بسته حمایتی به موضوع بانک‌ها توجهی ویژه شده است.

همتی از راه‌اندازی و افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی، معدنی و تجاری در هفته دولت در استان فارس که زمینه اشتغال ۴۷۱ نفر را فراهم خواهد کرد، خبر داد و افزود: اگر کارخانه سرامیک آباده هم که ظرفیت به‌کارگیری ۳۰۰نفر را دارد، آماده بهره‌برداری شود؛ ظرفیت اشتغال ایجاد شده به بیش از ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به کسب مقام اول استان فارس در اجرای طرح‌های نظارت، تنظیم و ثبات بازار گفت: در بحث بهبود کیفیت نان نیز ۱۰۰ نانوایی از ۷۰۰ نانوایی موجود در شیراز را در قالب طرحی به صورت روزانه تحت نظارت قرار دادیم که شاهد بهبود کیفی تولیدات آن‌ها بوده‌ایم و امیدواریم کیفیت نان در همه نانوایی‌ها افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در پاسخ به خبرنگار شیرازه درخصوص برگزاری بزرگ‌ترین مزایده معدنی فارس در تیرماه توضیح داد: این مناقصه ۱۴۰ شرکت‌کننده داشته و بخشی از پاکت‌های مناقصه نیز باز شده است که اوایل شهریورماه برندگان آن اعلام می‌شود و شاهد فراهم شدن بستر مناسبی برای اشتغال در فارس خواهیم بود.

وی درمورد انتشار خبری مبنی بر کشف معدن سنگ عقیق در بوانات نیز تصریح کرد: وجود این معدن هنوز به تایید کار‌شناسان سازمان نرسیده است و در حال بررسی موضوع هستند.
نظرات بینندگان