کد خبر: ۵۹۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت تأکید کرد

بحران چاقی در کودکان و تاثیر برخی رسانه‌ها در افزایش اپیدمی چاقی

دکتر باقری لنکرانی گفت:‌ با بحران چاقی در کودکان کشور مواجهیم که در این اپیدمی برخی رسانه‌ها نقش منفی داشته‌اند.
 کامران باقری لنکرانی در همایش بین‌المللی سلامت و رسانه که در شیراز در حال برگزاری است گفت: ارتقای سلامت از اهداف مهم نظام سلامت است که موضوع سلامت و رسانه به همین دلیل اهمیت می‌یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ وی ادامه داد:‌ همایش بین‌المللی سلامت و رسانه که مورد حمایت سازمان‌های یونیسف و آسیسکو قرار گرفته در شرایط برگزار می‌شود که 110 مقاله علمی و پژوهشی به این همایش ارسال شده و چهره‌های رسانه‌ای مطرح سلامت که سال‌ها در این عرصه قلم‌ زده‌اند در کنار صاحب‌نظران علمی و آموزشی سلامت حضور دارند و فرصت تعامل بین‌رشته‌ای میان این دو گروه فراهم شده است.

باقری لنکرانی با اشاره به پیچیدگی‌های موضوع سلامت ورسانه گفت:‌اگر این ارتباط با هوشیاری باشد می‌توان بستری برای ارتقای سلامت باشد و اگر نسبت به آن غفلت شود به نظام سلامت آسیب وارد خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت گفت: 90 درصد مردم در دنیا فاقد سواد سلامت هستند یعنی بسیار از پیام‌های سلامت را به خوبی دریافت نمی‌کنند و نسبت به آن نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: از موضوعات دیگر این همایش استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، خودمراقبتی، آگاه سازی رسانه‌ها از حقوق خود است و این در حالی است که تحقیقات در کشور نشان می‌دهد برای گروه پرخطر کودکان و جوانان موثرترین رسانه، رسانه‌ی تصویری است.

باقری لنکرانی افزود: جمعیت 6 تا 15 سال کشور در جمیت شهری 65 درصد و در روستای 56 درصد بیش از 2 ساعت به تماشای تلویزیون مشغول هستند این به معنی ظرفیت بزرگی است که اگر به درستی از آن استفاده شود می‌تواند از معضلات موجود جلوگیری کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت با هشدار نسبت به بحران چاقی در نوجوانان و کودکان کشور گفت: این بیانگر آن است که بار بیماری‌ها ی غیر واگیر در حال افزایش است و در این اپیدمی چاقی برخی رسانه‌ها نقش منفی داشته‌اند به طوری که در ترویج غذای ناسالم کم تحرکی و نشستن طولانی‌مدت در مقابل تلویزیون به آن دامن زده‌اند.

وزیر اسبق بهداشت گفت:‌ اپیدمی چاقی در کشور بدتر شده در حالی که می‌توان از رسانه‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کرد تا جوانان و کودکان به سمت تحرک بروند.

لنکرانی در پایان گفت: حدود 200 نفر از تمام رسانه‌های مهم در عرصه سلامت در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند تا فرصتی برای تعامل بیشتر میان اساتید، محققان و اصحاب رسانه باشد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
گل بهار
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
0
جناب لنکرانی محترم عزیز ما مربیان بهداشت مدارس را اموزش و امکانات رایانه و پرینتر بدهید ده تا بروشور هم به ده تا دانش اموز و والدین بده اگاه می شوند چطور الان همه می گن شیر پر چرب پالم داره چون وزیر عزیز ما امد گفت از شما هم به عنوان وزیر فعال و مبتکر و جهادی تقاضا داریم شهر زیبای شیراز را گلباران کند و مردم را اگاه کنید دروازه کازرون پر مواد غیر بهداشتهی و تاریخ گذشته است خبر دارید.