کد خبر: ۶۲۷۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 19 آبان‌ماه

جنایت‌ در خیابان انوری شیراز؛ چرا کسی کاری نمی‌کند؟

با پول حق مسکن کارگران در یک سال نمی‌توان نصف یک چادر مسافرتی را هم خرید چه برسد به پرداخت اجاره بها و یا خرید خانه!

به گزارش شیرازه؛ روزنامه «خبر جنوب» به نقل از رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس، تیتر یک زده؛ «کارگران فارس هر ماه بیش از یک میلیون تومان خرجی کم می‌آورند». مویدی گفته است: «حق مسکن ماهانه 20 هزار تومان و به عبارتی سالانه 240 هزار تومان است، پولی که بیشتر جنبه دست انداختن کارگر را دارد. با این پول در یک سال نمی‌توان نصف یک چادر مسافرتی را هم خرید چه برسد به پرداخت اجاره بها و یا خرید خانه». این روزنامه سری به خیابان انوری شیراز هم زده؛ «در خیابان انوری شیراز چه می‌گذرد؟ بازی با جان مردم کسب و کار من است!» در این گزارش آمده: «اینجا خیابان انوری شیراز است؛ آشفته بازاری که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود، آن هم بدون نظارت علوم پزشکی. تا چشم کار می‌کند روی درب ورودی مغازه‌های انوری، این جمله به چشم می‌خورد؛ چاقی تضمینی ... 100 درصد لاغر شوید... وقتی از یک پوشاک فروش آن حوالی، سراغ داروی سقط جنین را می‌گیرم، رنگ بر رخسارش نمی‌ماند، کمی مکث می‌کند و می‌گوید: چندی پیش این دارو را از مغازه‌های انوری برای همسرم خریدم، اما پس از مصرف سروکارش به بیمارستان کشیده شد و پزشک معالج وقتی فهمید دارو را از خیابان انوری خریده‌ام آن‌قدر سرزنشم کرد که خجالت زده شدم!» این روزنامه هم‌چنین به «فجیع‌ترین جنایت امسال در شیراز برای زن باردار» پرداخته که در آن، قاتل پس از کشتن این زن برای دزدیدن النگوهای او، مچ دستش را قطع کرد و گلوی برادرش را هم برید. پایان زاغه‌نشینی فیوج‌ها و یاد یار مهربان در گلستان پائیزی شیراز از دیگر تیترهای صفحه اول خبر جنوب هستند.

«کلاهبرداری 23 نفر از 10 هزار ایرانی» تیتر یک «افسانه» امروز است که به انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری فضای مجازی کشور توسط پلیس فتای فارس اختصاص یافته. «طرح توسعه شاهچراغ(ع) دچار کاغذبازی اداری شده است» دیگر عنوان صفحه اول این روزنامه است. آیت‌الله ایمانی که چندی قبل به افشای پشت پرده مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص لغو توسعه حرم تهدید کرده بود، این بار اظهار داشته: «طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) نیازمند حرکت سریع، قوی و محکم است اما متاسفانه مسئولان در اجرای این حکم دچار کاغذبازی اداری شدند».

«نیم‌نگاه» نیز همین سخنان آیت‌الله ایمانی را تیتر یک کرده است. در ستون «در شهر چه خبر است؟!» این روزنامه، مطلبی در خصوص ترافیک شیراز منتشر شده. نویسنده با اشاره به رشد قابل توجه جمعیت و افزایش تعداد خودروهای سواری، نوشته: «اشتیاقی که ماموران پلیس به صدور برگ‌های قبض جریمه و نصب آن‌ها بر روی شیشه خودروها دارند بر هیچ شهروندی پوشیده نیست اما به نظر می‌رسد تعداد این نیروها به اندازه کافی نیست یا حداقل در مرکز شهر چنین است».

«ایران و آمریکا خواهان دستیابی به توافق پیش از 3 آذرهستند» را «عصر مردم» به نقل از خبرگزاری فرانسه تیتر یک کرده! این روزنامه به نقل از پورنجاتی یکی از اصلاح‌طلبان افراطی، در صفحه اول خود تیتر زده؛ «گرایش مجلس با خواسته‌های سال 92 مردم متفاوت است». این فعال سیاسی که در فتنه سال 88 نیز مواضع معناداری اتخاذ کرده بود، اظهار داشته: «بخشی از مجلس از موفقیت دولت به هیچ وجه خرسند نیست. آن‌ها با این رفتار فکر می‌کنند باید به نحوی شکست سیاسی سال 92 خود را جبران کنند». این اظهارات تفرقه‌انگیز در حالی از سوی عصر مردم منتشر شده که تاکنون اصول‌گرایان مجلس کم‌ترین واکنش منفی‌ای نسبت به وزارت‌هانه‌های موفقی چون بهداشت نداشته‌اند و حتی چهره‌های سرشناس این جریان در مجلس نیز بارها از عملکرد وزیر بهداشت تقدیر کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
0
انوری که شده بازار اجناس تقلبی و مسئولین هم خونسرد،متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳
0
همش دزدی همش جنایت همش ناآرامی..
آیا اینجا ایران است؟؟؟؟؟؟؟؟