کد خبر: ۵۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

برگزاری جشنواره «حبیب امام و رهبری» توسط کمیته امداد فارس

برگزاری جشنواره حبیب امام ورهبری( یادواره حبیب الله عسکر اولادی) از برنامه های فصل تابستان کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی کمیته امداد فارس، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به طرح تسهیل گران ازدواج اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها ی ویژه این نهاد در سال جاری طرح ازدواج آسان برای جوانان، دانشجویان و همچنین ازدواج مجدد زنان تحت حمایت در سراسر کشور است.

اکبر میرشکار در حاشیه برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردوگاه شهید آیت الله ربانی شیراز که با حضور 200 نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان سیستان و بلوچستان انجام شد، به طرح های ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این طرح ها ازدواج جوانان، دانشجویان و همچنین زنانی است که هر دلیل از شوهر خود جدا شده اند.

وی در توضیح طرح ازدواج آسان تصریح کرد: آن دسته از جوانان و دانشجویانی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و قصد ازدواج دارند علاوه بر مشاوره رایگان که توسط مشاوران ومددکاران به آنها ارائه می شود از بسته های تشویقی نیز بهره مند خواهند شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور این بسته های تشویقی را کمک هزینه دو برابری ازدواج، پرداخت اجاره مسکن، پرداخت شهریه دانشجویان به صورت کامل و همچنین تسهیلات اشتغالزایی که توسط حوزه اشتغال و خودکفایی به زوج ها ارائه می شود، بیان کرد.

به گفته این مقام مسوول در کمیته امداد امام (ره) طرح باسواد کردن مددجویان بی سواد و همچنین طرح بومی سازی شیوه و محتوا خدمات از دیگر طرح های کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری است.

میرشکار با بیان این که سواد به عنوان پیش فرض اصلی فرایند توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که طبق استاندارد نهضت سواد آموزی افراد زیر 50 سال می توانند با سواد بشوند اما طی تفاهم نامه ای که با این نهضت صورت گرفت ، مقرر شد تا مددجویان زیر 60 سال نیز در طرح سواد آموزی شرکت کنند.

وی همچنین در تشریح بومی سازی شیوه و محتوای خدمات کمیته امداد امام (ره) افزود: این طرح از سال گذشته شروع شده است که منظور از این طرح شناسایی آسیب های فرهنگی شهرهای هر استان است که براساس این شناسایی ها خدمات به خانواده ها ارائه می شود به عنوان مثال در شهری ممکن است مددجویان به یک خدمت بیش از خدمات دیگر نیازمند باشند که از خدمات دیگر کاسته می شود و خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت : در حال حاضر 22 اردوگاه در سراسر کشور فعال است که 11 اردوگاه میزبان خانواده ها ، 2 اردوگاه میزبان دانشجویان و 9 اردوگاه نیز میزبان دانش آموزان تحت حمایت است که تا پایان امسال 100 هزار نفر به اردو اعزام می شوند که 70 هزار نفر از آنان در قالب حج فقرا و با کمک خیرین به مشهد مقدس مشرف می شوند.

میرشکار به کانون های دائم و موقت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: 107 کانون دائم و فعال در سراسر کشور به طور شبانه روزی میزبان 30 هزار نفر از نوجوانان، جوانان و خانواده های تحت حمایت است و در کنار این کانون های دائم 500 پایگاه تابسانی نیز با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی شده است که 70 هزار نفر نیز از خدمات این کانون ها بهره مند می شوند.
وی برگزاری جشنواره حبیب امام ورهبری( یادواره حبیب الله عسکر اولادی) را از دیگر برنامه های فصل تابستان کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد و افزود: 50 هزار نفر از نوجوانان و جوانان نیز در این جشنواره شرکت خواهند کرد که این جشنواره در هفته پایانی شهریورماه برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان