کد خبر: ۵۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

پلیس فارس: با استفاده كنندگان از مانكن هاي نامتعارف برخورد می شود

تبليغات درون شهري منازل مبله نيز ممنوع است و باعث ايجاد فضاي بسيار نامطلوبي در فضاي شهر شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی فارس، رييس اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس فارس گفت: فعاليت منازل مبله غيرقانوني است و نيروي انتظامي ضمن پلمپ اين منازل، با متخلفان به شدت برخورد مي نمايد .

سرهنگ "خدابخش اكبري" افزود : وجود منازل مبله در شهر شيراز با توجه به وجود بيش از 200 هتل و اماكن اقامتي در اين شهر ضرورتي ندارد.

وي ادامه داد: تبليغات درون شهري منازل مبله نيز ممنوع است و باعث ايجاد فضاي بسيار نامطلوبي در فضاي شهر شده است.

رييس اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس فارس با بيان اينكه برخورد با منازل مبله به صورت جدي در دستور كار پليس قرار دارد افزود: در اين خصوص شيوه نامه اي با عنوان خانه مسافر تدوين شده است و متقاضيان مي توانند ضمن هماهنگي با سازمان ميراث فرهنگي برابر با ضوابط هاي موجود مجوزهاي لازم را دريافت كنند .

سرهنگ "اكبري" در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با قهوه خانه ها و چايخانه هايي كه به صورت غير قانوني اقدام به عرضه مواد دخاني ( قليان) مي نمايند به شدت برخورد خواهد شد.

وي ادامه داد: بر اساس آمار اعلامي از سوي سازمان جهاني بهداشت سالانه حدود 50 هزار نفر در ايران بر اثر استفاده از دخانيات كشته مي شوند .

رييس اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس فارس تصريح كرد : سالانه نزديك به 50 ميليارد تومان هزينه مصرف دخانيات و نزديك به 6 هزار ميليارد تومان نيز بابت مراقبت هاي بهداشتي در ايران هزينه مي شود.

اين مقام انتظامي عدم آگاهي افراد به ويژه جوانان از خطرات استعمال دخانيات، بي توجهي به اعتياد آور بودن قليان، نداشتن تشكيلات بهداشتي مشاوره اي، واردات كالاي قاچاق دخاني و عدم توجه به قوانين را از علت هاي گرايش افراد به مواد دخاني اعلام كرد.

وي خاطر نشان كرد: برخورد با فروشندگان داروهاي غير مجاز و ناهنجاري هاي اجتماعي در مجتمع هاي تجاري از جمله استفاده كنندگان از مانكن هاي نامتعارف در دستور كار قرار دارد.

سرهنگ "اكبري" با بيان اينكه برگزاري هر گونه مجلس جشن و شادي مختلط و فعاليت خارج از چارچوب قانون اين اماكن ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد افزود: در چهار ماهه گذشته از فعاليت بيش از 25 باغ برگزار كننده مجالس كه مرتكب تخلف شده اند جلوگيري به عمل آمده است.

نظرات بینندگان