کد خبر: ۵۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

وانت بارهای عرضه اقلام در شیراز 5 میلیون ریال جریمه می‌شوند

مأموران انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو 405، 98 كيلوگرم ترياك كشف كردند.
به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی استان فارس از برخورد با وانت بارهایی خبرداد که در شهر شیراز با فروش میوه و سایر اقلام باعث ایجاد اخلال در تردد شده اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر فرمانده انتظامی فارس، سردار "احمدعلی گودرزی" در این رابطه توضیح داد: برابر ماده هفت قانون ایمنی راه ها استقرار اتومبیل در راه های داخل محدوده قانونی شهرها و هر گونه فعالیتی در این خصوص که باعث اخلال در تردد شود، جرم است.

وی بیان کرد: بر اساس این قانون مرتکبین علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک تا شش ماه و پرداخت 500 هزار ريال تا پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این راستا پلیس فارس برخورد با این وانت بارها را که با اقدامات خود از قیبل فروش میوه و... باعث اخلال در تردد، آلودگی صوتی و... شده اند برخورد و این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود دارد.

سردار "گودرزی" بیان کرد: در این خصوص خودروی این افراد توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی از برخورد قاطع با رانندگان این خودروها نیز خبرداد و افزود: خودروهای عرضه كننده میوه و تره بار حقوق عمومی و حقوق تمامی شهروندان را نقض می كنند و با اشغال پیاده روها و خیابان ها و استفاده غیر مجاز از این معابر، علاوه بر ایجاد ترافیك، بهداشت محیط شهری را با ریختن ضایعات به خطر می اندازند.

دستگيري اعضاي باند سارقان حرفه اي منزل با 8 فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان "كازرون" استان فارس از دستگيري اعضاي باند سارقان حرفه اي منزل در كازرون و كشف 8 فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ "محسن سروقد" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در "كازرون"، کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان اقدامات گسترده اي را با هدف کشف اين سرقتها و دستگيري سارق يا سارقان انجام دادند.

وي افزود: پس ازانجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي باند سارقان حرفه اي که با استفاده از خودرو اقدام به سرقت از منازل مردم مي کردند شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه با توقيف خودروهاي مورد نظر، دو نفر از اعضاي باند دستگير شدند.

فرمانده انتظامي "كازرون" تصريح کرد: سارقان دستگير شده در پليس آگاهي تاكنون به ارتکاب 8 فقره سرقت منزل با همدستي دو نفر ديگر اعتراف و عنوان داشتند اموال مسروقه را به دو نفر مالخر فروخته اند.

سرهنگ"سروقد" با بيان اينكه اين عمليات موفقيت آميز موجب رضايت و خرسندي افراد مالباخته شد افزود: متهمان دستگير شده به مراجع قضايي معرفي و تلاش در جهت دستگيري ديگر اعضاي باند و مالخران ادامه دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون بر ضرورت توجه به توصيه هاي پليس و هشدارهاي انتظامي تاکيد کرد و از شهروندان خواست: تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري نمايند، براي اطمينان بيشتر بر روي ورودي كولر، روي ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير و ... حفاظ محكم و مقاوم نصب نمايند، در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدك منزل، توپي قفل درهاي ورودي را تعويض نمايند، همواره دقت نمايند تا كليد يدكي قفلهاي خانه را در محل امني نگهداري كنند و از نگهداري وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل پرهيز كنند.

پژو 405 حامل 98 كيلوگرم ترياك در "لارستان" توقيف شد

مأموران انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو 405، 98 كيلوگرم ترياك كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" با اعلام اين خبر گفت: مأموران انتظامي شهرستان در اجراي طرح برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران مرگ، با گشت زني در جاده هاي منتهي به شهرستان و ايجاد ايست و بازرسي مقطعي به يك دستگاه خودرو پژو 405 مظنون شدند.

سرهنگ "حسين خليفه" ادامه داد: راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار مي كند كه با اقدام به موقع مأموران و تعقيب و گريز نهايتا" خودرو متوقف و در بازرسي از آن مقدار 98 كيلوگرم ترياك كشف شد.

وي تصريح كرد: متهم دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

330 هزار نخ سیگار قاچاق در خودرو پژو

با تلاش مأموران انتظامي شهرستان " لامرد" استان فارس 330 هزار نخ سيگار قاچاق در اين شهرستان كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "لامرد" در اين خصوص گفت: مأموران انتظامي شهرستان مطلع شدند افرادي قصد انتقال مقاديري كالاي قاچاق به شهرستان دارند.

سرهنگ "اكبر زلفي" ادامه داد: بلافاصله اكيپي از مأموران جهت بررسي موضوع به محور "لامرد- مهر" اعزام و با كنترل خودروهاي عبوري يك دستگاه خودرو پژو 405 را شناسايي و متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از خودرو 330 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق كشف و در اين رابطه يك نفر متهم دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شد.

سرهنگ "زلفي" با اشاره به اثرات سوء قاچاق كالا بر اقتصاد كشور، از شهروندان درخواست كرد هر گونه اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را به پليس اطلاع دهند.

همکاري كه سارق از آب در آمد

رئيس پليس "فتا" استان فارس از دستگيري عامل برداشت 200 ميليون ريالي از حساب صاحب یک آژانس تاکسی تلفنی در شیراز خبر داد.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" در اين خصوص گفت: شخصی با مراجعه به این پلیس مدعي شد كه مبلغ 200 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است.

وي با بيان اينكه پس از تشکیل پرونده، کارشناسان اقدامات خود را جهت شناسایی متهم يا متهمان آغاز کردند افزود: بررسی های اولیه نشان می داد برداشت ها از طریق خرید اجناس از دستگاه كارتخوان فروشگاه ها صورت گرفته است.

رئيس پليس "فتا" با بيان اينكه با بررسي هاي انجام شده مشخص شد شاكي با دو نفر از رانندگان آژانس اختلافاتي داشته است تصريح كرد: با احضار دو نفر راننده آژانس و انجام تحقيقات آنها اقرار كردند كه به علت اختلافاتي كه با صاحب آژانس داشته اند با وي درگير و كارت عابر بانك وي را سرقت و پس از به دست آوردن رمز كارت آن را در اختيار يك نفر از دوستان خود قرار داده اند.

وي ادامه داد: با تلاش مأموران متهم سوم كه با سوء استفاده از كارت بانكي شاكي اقدام به خريد نموده بود دستگير شده و در تحقيقات اقرار كرد با استفاده از كارت بانكي شاكي اقدام به خريد رايانه، لپ تاپ، تبلت و لوازم بهداشتي جمعا" به ارزش 20 ميليون ريال نموده است.

سرهنگ "حسيني" با بيان اينكه متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند افزود: اگر صاحب آژانس نکات حفاظتی مربوط به حساب بانكي را رعایت می نمود برداشتی از حسابش صورت نمی گرفت. وی به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان کارت بانکی و بالاخص رمز عبور حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به صورت دوره ای رمز را تغییر داده و در صورت مطلع شدن از سرقت کارت در اولین فرصت با مراجعه به بانک اقدام به ابطال کارت نمایند.

سرهنگ "حسینی" در خاتمه از صاحب فروشگاه ها خواست دستگاه كارتخوان خود را به نحوی در فروشگاه قرار دهند که به راحتی توسط مشتریان مورد استفاده قرار گیرد و از شهروندان نيز درخواست كرد جهت خرید از طریق دستگاه كارتخوان حتما رمز عبور را خودشان وارد نمایند و کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

نظرات بینندگان