کد خبر: ۵۹۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

تشویق به ازدواج و فرزندآوری توسط یک کارخانه؛ هدیه نقدی + وام بدون بهره

به طور مثال هدیه تولد فرزند سوم شش میلیون تومان پول نقد بلا عوض به اضافه سه میلیون وام بدون بهره می‌باشد.

طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار به این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند. این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.
رهبر انقلاب در پیامی که در آبان سال گذشته به همایش ملی«تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» که توسط موسّسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ‌ره برگزار گردید نکات بسیار مهمی را اشاره نمودند .

به گزارش شیرازه به نقل از تریبون یکی از نکات مهمی که ایشان به آن اشاره نمودند برگزاری مراسمات و همایشهائی است که برای فرهنگ سازی در این زمینه انجام می گیرد ولی این گونه مراسمات، پایان آن بسیار نزدیک است و در حد چند سخنرانی و مقاله کار به اتمام می رسد و یا با «صلوات بفرست تمام میشود» !

 خانواده جمعیت

ایشان در آن پیام فرمودند : همایشی که آقایان گذاشتید، به نظر من جزء کارهای بسیار خوب است. یعنی ما نمی‌خواهیم این قضیّه را با شعار و با اینکه «صلوات بفرست تمام بشود» و مانند اینها پیش ببریم؛ می‌خواهیم مسئله به شکل عمیق و علمی حل بشود… این همایش البتّه قدم اوّل است، یعنی قدم ابتدایی است … فرهنگ‌سازی در این مسئله مثل خیلی از مسائل دیگر اجتماعی، حرف اوّل را می‌زند؛ باید فرهنگ‌سازی بشود که متأسّفانه امروز این فرهنگ‌سازی نیست، تعطیل است؛ … منتها اکتفا نکنید به اینکه یک میزگردی تشکیل بشود و سخنرانی‌ای گذاشته بشود و مثلاً تعدادی مقاله چاپ بشود؛ اینها کارهای لازمی است، امّا ناکافی است؛ بایستی از امکاناتی که در کشور وجود دارد استفاده کنید، … من معمولاً وقتی گروه‌ها و افرادی دنبال این هستند که مثلاً یک گردهمایی و همایشی را ترتیب بدهند، همیشه سفارش می‌کنم، می‌گویم شما پایان را نزدیک قرار ندهید؛ یعنی فرصت قرار بدهید برای اینکه بتوانید کار بکنید .
 

متاسفانه همانطور که رهبری اشاره فرمودند اکثر فرهنگ سازیهای ما در حد همایشها و سخنرانیها به اتمام می رسد و کار فرهنگ سازی و استفاده از امکانات کشور به صورت کامل صورت نمی گیرد .
 

حال در این اثنای همایشها و سخنرانیها و سلام و صلواتها ، گروه صنعتی انتخاب به مدیریت جناب آقای دیانی در شهرستان شاهین شهر و میمه دست به یک اقدام فوق العاده سخاوتمندانه و جهادی زده است و به خواسته رهبری لبیک واقعی گفته است . جناب آقای محمد رضا دیانی که مالک کارخانه اسنوا است ، حدود ۳۵۰۰ کارگر دارد که اگر هر کدام از کارکنان و کارگران دارای فرزند گردند مبالغی به صورت بلاعوض و وام در اختیار آنها قرار می گیرد که شرح آن به صورت ذیل است .
 

هدیه ازدواج:
الف . دو میلیون تومان جنس از فروشگاه کارخانه به صورت بلا عوض
ب . سه میلیون تومان وام بدون بهره

هدیه فرزند اول:
سه میلیون وام بدون بهره

هدیه فرزند دوم:
الف : سه میلیون تومان پول نقد بلا عوض
ب.سه میلیون وام بدون بهره

هدیه فرزند سوم:
الف . شش میلیون تومان پول نقد بلا عوض
ب . سه میلیون وام بدون بهره

 

لازم به ذکر است که طبق بررسی خبرنگار سایت عدالتخواهی و مصاحبه با چند تن از کارگران این کارخانه هدیه و وام های فوق برخلاف برخی از بانکها و موسسات دولتی به راحتی و بودن کاغذ بازیها به کارگران تعلق می گیرد و در حد وعده و وعید نمی باشد.
  در اینجا نکته ای که بسیار حائز اهمیت است عدم رسانه ای شدن و توجه کامل مسئولین به این نوع کارهای جهادی یک کارخانه دار بخش خصوصی است. مطمئننا جناب آقای دیانی اگر اینکار را انجام ندهد هیچ کس توقع فرهنگ سازی این مقوله را از یک چنین شخصی را ندارد ولی سئوالی که مطرح است وقتی کسی اینچنین و به صورت جهادی به دعوت رهبرش لبیک می گوید چرا مسئولین همانند همایشها و مراسماتی که خود برگزار می نمایند و چیزی جز هزینه های میلیونی و و سلام و صلوات ندارد به تبلیغ و رسانه ای نمودن چنین حرکاتی نمی پردازند و یا رسانه های آنها به تبلیغ این نمونه کارها نمی پردازند ؟! در کشور و یا در شهر خودمان بارها دیده ایم که برای برگزاری یک همایش که آخرش بسیار نزدیک است چه مقدار بیلبرد و هزینه و تبلیغ و پیامک و نشر در روزنامه و سایت و تبلیغ از تریبونهای عمومی …. انجام می گیرد ، ولی برای چنین کار جهادی و عملیاتی و موثر نه تنها هیچ کاری انجام نمی گیرد بلکه کمتر کسی هم از ماجرای آن خبر دار می شود تا حداقل برای چند کارخانه دار دیگر الگوسازی گردد.
  محمد رضا دیانی مالک گروه صنعتی انتخاب است که حداقل ۱۱۰ نوع لوازم خانگی در کارخانه هایش تولید می شود. کارخانه هایی مثل اسنوا و حایر …به او تعلق دارد .گروه او ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در اصفهان ایجاد کرده است. مساحت مجموعه او ۴۵ هزار مترمربع است و ۱۷ شرکت زیرمجموعه گروه انتخاب است. گروه او در اروپای شرقی و غرب آسیا هم دفاتری دارد. دیانی از باسابقه ترین فعالان صنعت لوازم خانگی در کشور است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
1
واقعا این رئیس مرد هست و مسلمان و بی ادعاست
نه مثل مدیران دیگر از صبح تو شب تو جلسه بستنی میخورند و حرف میزنند و کسی هم عمل نمیکند