کد خبر: ۵۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

واکنش فرماندار آباده به برگزاری عروسی در یک اداره

در مراکز شهرهای بزرگ ، برخی ارگان ها و ادارات مانند ارتش، مکان های را برای برگزاری مراسمات اجاره می دهند که در مورد مرکز فنی حرفه ای آباده نیز از زمین ورزشی چمن اداره که جدای از مرکز اداری، برای این منظور استفاده شده بود.
به گزارش شیرازه، فرماندار آباده در گفتگویی با سایت آباده نما گفت:: با توجه به مشکل آب شرب مردم ایزدخواست و کاهش عمق چاه تامین آب این منطقه که چند سالی است مشکل عمده مردم این منطقه است، از طریق شبکه جدید موقتا برطرف شده است.

محمد رضا زارع در خصوص آبرسانی از طریق خط لوله انتقال جدید شهر ایزدخواست اظهار داشت: آب شرب مردم ایزدخواست از طریق حفر دو حلقه چاه ، با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد تومان در کوه مراوارید تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: تا کنون حدود 42 کیلومتر عملیات لوله گذاری و حدود 22 کیلومتر نیز عملیات شبکه برق رسانی اجرا شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آباده بهره برداری از این دو حلقه چاه را موقتی دانست و در این خصوص گفت: به دلیل تکمیل نبودن مراحل فنی شبکه برق رسانی، با توافقی که بین مدیران عامل شرکت آبفا و شرکت توزیع برق منطقه ای فارس، با همکاری استانداری و پیگیری های فرمانداری شهرستان آباده موقتا صورت گرفت، برق مورد نیاز چاه آب موقتا وصل شده است.

فرماندار آباده همچنین از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب این چاه ها خبر داد و گفت: همچنین طی ملاقاتی که با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور داشتیم، مبلغ ده میلیارد ریال نیز به احداث مخزن 1000 متر مکعبی ذخیره آب برای چاه های کوه مروارید تخصیص داده شد.

انشاالله پیش بینی می شود با احداث این مخزن آب در مسیر این دو حلقه چاه مشکل کمبود آب شرب مردم ایزدخواست تا 15 سال آینده برطرف خواهد شد.

*کلمه مختلط برای عروسی عشایری بی انصافی بود

نماینده عالی دولت در شهرستان آباده در خصوص گزارش مراسم عروسی در محل مرکز فنی حرفه ای آباده اظهار داشت: چیزی که به بنده اعلام کردند، برپایی جشنواره عشایری بود که در زمین ورزشی مرکز فنی حرفه ای قرار شد برگزار شود ولی بعدا متوجه شدیم که مراسم عروسی بوده است.

 وی ادامه داد: بنده همیشه موافق برگزاری این گونه جشنواره ها که در راستای احیای آداب و رسوم سنتی است هستم.

زارع فرماندار آباده با انتقاد از گزارش آباده نما در خصوص مختلط بودن این مراسم گفت: اینکه عنوان شده بود عروسی مختلط بوده است باید این نکته را بیان کنم که با توجه به رسوم عشایری، سبک عروسی های عشایری این گونه اقتضا می کند که بانوان عشایر با حجاب پوشیده به انجام مراسمی خاص در عروسی ها می پردازند و بنظر این کلمه مختلط برای این موضوع بی انصافی بود. شما اگر به شهرهای بزرگ بروید متوجه خواهید شد عروسی مختلط چگونه است.

وی در خصوص استفاده از یک مکان دولتی برای برگزاری این عروسی افزود: در مراکز شهرهای بزرگ ، برخی ارگان ها و ادارات مانند ارتش، مکان های را برای برگزاری مراسمات اجاره می دهند که در مورد مرکز فنی حرفه ای آباده نیز از زمین ورزشی چمن اداره که جدای از مرکز اداری، برای این منظور استفاده شده بود.

*مالیات های مسکن مهر

محمدرضا زارع در خصوص پرداخت مالیات های مسکن مهر که چند ماهی است صدای ساکنان و شرکت تعاونی های دست اندر کار را در آورده است گفت: منتظر رای  جلسه رسیدگی به مسائل مالیاتی که در استان برگزار خواهد شد هستیم.

نظرات بینندگان