کد خبر: ۵۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

آیت الله ایمانی: رشد طولی شیراز مشکلات امنیتی ایجاد می‌کند

این گونه جلسه ها برای توجیه نیست و باید کارها به طور جدی پیگیری شود و هرچه سریعتر وعده های داده شده عملیاتی گردد.

به گزارش شیرازه، آیت الله ایمانی در جلسه رسیدگی به مصوبات دیدارهای مردمی شان در مساجد حاشیه ای شهر شیراز که با حضور مسئولین و نماینده های هیئت امنای مساجد در محل نهاد برگزار گردید، حضور یافت.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، این جلسه در راستای سیاست های نظارتی و حمایتی نماینده ولی فقیه در استان و جهت پیگیری مطالبات و حل مشکلات قشرهای آسیب پذیر جامعه تشکیل یافته بود.

آیت الله ایمانی ضمن تقدیر از زحمات مسئولین دستگاه های مختلف اجرایی در خصوص خدمت رسانی به مردم، به معضلات شهر شیراز اشاره کرد و در ابتدا با ذکر مشکل آب آشامیدنی و شبکه فاضلاب روستاهای ملحق شده به شهر شیراز گفت: مسئله شبکه فاضلاب روباز که عمدتا از طریق رودخانه خشک به نواحی جنوب شهر منتقل می شود، به طور جدی سلامت ساکنان را تهدید می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ضمن انتقاد از گسترش بی حد و حصر و توسعه ناموزون طولی شهر شیراز اذعان داشت: مناطق روستایی الحاقی، از امکانات و حمایت های ویژه روستاها برخوردار بودند که با الحاق به شهر شیراز علاوه بر اینکه از این مزایا بی بهره شده اند بخاطر بی توجهی به تامین زیرساختهای لازم، از امکانات شهری هم بی نصیب مانده اند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وقتی روستایی به شهر شیراز ملحق می شود و جزئی از این کلان شهر محسوب می شود باید به تناسب امکانات شهری نیز به مردم داده شود.

آیت الله ایمانی یادآور شد که قبلا نیز چندین بار به مسئولین شهر شیراز در خصوص گسترش نامتوازن و بی برنامه شیراز تذکر داده  و افزود: این رشد بی حساب و کتاب اگر با برنامه ریزی دقیق همراه نباشد در آینده نزدیک مشکلات بهداشتی، اقتصادی و امنیتی غیر قابل جبرانی را بوجود خواهد آورد.

امام جمعه شیراز در پاسخ به اضهار نظر برخی از مسئولین که عمدتا کافی نبودن اعتبارات را دلیل وجود مشکلات مناطق حاشیه ای شهر شیراز دانست، تصریح کرد: این وظیفه مسئولین است که برای رفع مشکل مردم تلاش و با تدبیر و مدیریت جهادی مشکلات را بایست پیگیری و در جهت رفع آنها تلاش لازم را صورت داد.

امام جمعه شیراز با انتقاد از وضعیت نامناسب آب شرب محله مهرگان گفت: به عنوان نمونه می توان با دعوت از مسئولین وزارت نیرو از نزدیک ایشان را با مشکلات موجود آشنا کرد و از این طریق اعتبارات مورد نیاز را برای رفع دائم و سریع مشکلات آب و فاضلاب این محله تامین نمود.

حضرت آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه بیماری سالک اهالی مناطق حاشیه ای شرق شیراز را تهدید می کند بیان داشت: مشکلات بسیاری وجود دارد و اگر سریعتر درمان نشود بیماری های واگیر به سایر نقاط شهر هم منتقل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس مشکلات شهر شیراز را همچون دمل های چرکینی توصیف کردند که در حال شکل گیری اند که اگر به موقع درمان نشوند، می توانند مسائل و مشکلات تلخ و جبران ناپذیری را بوجود آورند.

حضرت آیت الله ایمانی درخصوص مشکلات زمین های وقفی شهر صدرا خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولین مربوطه، نمایندگان مردم و متولی موقوفه شد و بیان داشت: آنچه به عنوان عرصه وقف اعلام شده، شرعا و قانونا بررسی شود تا قوانین به درستی اعمال گردد و چیزی نه از حق وقف و نه مردم ضایع نشود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خاطر نشان ساخت: انتظار می رود که مسئولین به وعده هایی که در مساجد به مردم داده اند عمل کنند و به احترام مساجد برای حل مشکلات مناطق محروم شهر اولویت های ویژه ای در نظر گرفته شود.

ایشان ضمن اشاره به ضرورت تحقق قول مالی مسئولین که در جمع مردم و در مساجد حاشیه شهر شیراز وعده داده شده بود، اضافه کرد: این گونه جلسه ها برای توجیه نیست و باید کارها به طور جدی پیگیری شود و هرچه سریعتر وعده های داده شده عملیاتی گردد.

تامین فضاهای آموزشی در محله گلشن و شهرک بهارستان(میانرود) شیراز از جمله موارد دیگر طرح شده در جلسه بود که حضرت آیت الله ایمانی از مسئولین مربوطه خواست هرچه سریعتر فضای آموزشی مورد نیاز این مناطق را آماده نمایند.

شایان ذکر است درخواستهای مردم در زمینه برقراری امنیت و افزایش گشت های انتظامی در مناطق حاشیه ای شهر شیراز، ساخت ایستگاه های اتوبوس و کمک به تکمیل ساخت مساجد از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بود که حضرت آیت الله ایمانی خواستار پیگیری موارد فوق شد.

درپایان کارگروه هایی جهت پیگیری موارد و مشکلات طرح شده تشکیل شد و حضرت آیت الله ایمانی عنوان کرد وی و مسئولین نهاد به طور جد مشکلات مردم را دنبال خواهند کرد.

نظرات بینندگان