کد خبر: ۶۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
معاون حقوقی قوه قضائیه:

خدمت در فارس بهترین دوران عمرم بود/ کاهش اطاله دادرسی از موفقیت‌های ماست

همدلی اعضای شورای تامین در موفقیت دستگاه قضایی فارس نقش داشته است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کل سابق دادگستری استان فارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های چهارساله خود در استان فارس گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد به عنوان خادم زوار حضرت احمدبن موسی(ع) و برادران بزرگوار وی در این استان خدمت کنم و حقیقتاً این دوران جزو بهترین دوران عمر من بود.

دکتر ذبیح‌الله خدائیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان فارس با بیان اینکه آنچه در گزارش عملکرد دستگاه قضایی به‌عنوان موفقیت مطرح شد، مرهون تلاش قضات و کارکنان این مجموعه بوده است، خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی اعضای شورای تامین و دستگاه‌های مختلف استان در موفقیت دستگاه قضایی فارس نقش داشته است.

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه وجود پرونده‌های متعدد در شعب مختلف کیفری و حقوقی، یکی از مشکلات دستگاه قضایی فارس بود، گفت: کاهش اطاله دادرسی که مورد تاکید مسئولان کلان کشور قرار دارد در فارس با جدیت دنبال شد و شمار پرونده ها در محاکم حقوقی و تجدیدنظر اکنون در حد قابل توجهی کاهش یافته است و با تلاش همه همکاران در برخی از شعب در طول سال عدد پرونده‌های موجود تک رقمی باشد.

وی با بیان اینکه برای کاهش اطاله دادرسی همکاران دستگاه قضایی در استان فارس به صورت جهادی کار کردند، گفت: کاهش اطاله دادرسی و زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان، یکی از موفقیت‌های دستگاه قضایی استان فارس در سال‌های اخیر بوده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه قبلا در محاکم حقوقی استان بیش از هزار پرونده در نوبت بررسی بودند، اعلام کرد: اکنون موجودی پرونده‌های تجدید نظر موجود در استان حدود ۷۰۰ فقره است و در ۲۰ شعبه کیفری دادگستری استان فارس کمتر از ۹۰۰ فقره پرونده وجود دارد.

خدائیان تلاش شبانه‌روزی تمام قضات، دادستان‌ها، معاونان دادگستری و کارکنان این مجموعه را ارج نهاد و گفت: همکاران قضایی در هر گوشه استان اگر جرمی اتفاق می‌افتاد که به حثیت و امنیت مردم لطمه می‌زد در هر ساعتی از شبانه‌روز در محل حادثه حضور می‌یافتند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دادند.

بنابراین گزارش در این مراسم از خدمات ذبیح الله خداییان تقدیر و علی القاصی مهر به عنوان رئیس کل دادگستری فارس معرفی شد.

ذبیح الله خداییان به عنوان معاون حقوقی قوه قضاییه منصوب شده و علی القاصی مهر پیش‌تر دادستان شیراز بود.

نظرات بینندگان