کد خبر: ۶۰۰۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد فارس:

فتنه 88 خط قرمز استاندار و مدیرکل جدید باشد/ مسئولیت طعمه نیست/ از فرهنگ شهدا دور نشویم

تا به خط ایست نرسم خود را موظف به خدمت در جامعه اسلامی میدانم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه،‌ معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه فرهنگ چیزی جز خرد ورزی،عقل و حقوق نیست، بیان داشت: فرهنگ به همراه معنویت از چالش‌هایی است که دنیای غرب با همه پیشرفت‌ها از فقدان آن رنج می‌برد.

شب گذشته و در آیین تودیع و معارفه مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمال فیروز آبادی با بیان اینکه در تمامی حوزه ها و مسائل مختلف به یک موضوع می رسیم که آن هم  فرهنگ است، گفت: در زمینه اقتصاد، فرهنگ، اخلاق سیاسی و عدالت به فرهنگ میرسیم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند«فرهنگ مانند هوایی است که تنفس میکنیم» افزود: مثل فرهنگ مانند روح در کالبد انسان و زیر بنا است.

فرهنگ چیزی جز خرد ورزی،عقل و حقوق نیست


معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه فرهنگ چیزی جز خرد ورزی،عقل و حقوق نیست، بیان داشت: فرهنگ به همراه معنویت از چالش‌هایی است که دنیای غرب با همه پیشرفت‌ها از فقدان آن رنج می‌برد.

 فیروزآبادی با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه ما نقطه قوت و اقبال ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:  برای حل مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی راه حلی جز ورود به فرهنگ وجود ندارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه رسانه‌ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و بالا بردن احساس امنیت در جامعه و همچنین در ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و ملی کشور ما بهترین نقش را در میان متولیان می‌توانند ایفا کنند،تصریح کرد: نباید فرهنگ را در یک محدوده خاص تعریف کنیم بلکه باید در همه زمینه ها از آن بهره جوییم.

اعتدال برازنده فرهنگ و هنر است


در ادامه بهزاد مریدی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اینکه اگر اعتدال بر قامت سیاست سخت می آید برازنده ی بی مثال قامت فرهنگ و هنر است، گفت: یک نگرش متعادل اخلاقی نه تحجر و جذمیت کور و نه سکولاریسم بلکه روشنگری دینی منطبق با عقلانیت با اعتقاد به خواستگاه مردم که بی تردید دین است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید، ترویج و بازشناسی ابعاد زندگی ایرانی و اسلامی و معرفی آن به وسیله هنر به جوانان و مردم از اولویت ها است، افزود: تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقویت نهضت مطالعه مفید و پاسداشت زبان فارسی به عنوان مهمترین شاخصه هویت ملی و تلاش برای احیای زبان و خرده فرهنگ هایی که ریشه های هویت ملی ما را دو چندان می کند لازم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: حمایت و حرمت آثار مفاخر ملی و مذهبی، حرمت گذاری به بزرگان هنر، ادب، نقاشان، کارگردانان و  صاحبان رسانه را وظیفه خود دانسته و دستشان را به مهر می فشارم.

 مریدی با اشاره به اینکه مدیران ارشد و علمای معزز، دانشگاهیان استان فارس را به یاری می طلبم، ابراز داشت: اخلاق، عقلانیت و همگرایی نه در شعار که در عمل را مد نظر قرار داده ام.

از خدا می خواهم نگاهی دور از سیاست زدگی به پیکر فرهنگ و هنر داشته باشم


وی در پایان گفت: از خداوند می خواهم نگاهی دور از سیاست زدگی به پیکر فرهنگ و هنر این سرزمین داشته باشم تا آیندگان قضاوتی در خور داشته باشند.

در ادامه این مراسم احمد همتی بوشهری با اشاره به اینکه خدا را شکر که در این نظام مسئولیت فرهنگ را به عهده داشتم، گفت: اگر قبل از انقلاب این اتفاق می افتاد انسان یا باید از دین و ناموسش می گذشت و یا جشن فرهنگ و هنر برگزار میکرد.

خط قرمزی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، فتنه 88 است


مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: خط قرمزی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، فتنه 88 است که مطمئنا مدنظر استاندار و مدیر کل جدید است.

وی ابراز داشت: در کشوری که جارو کشی خیابانش نعمت است کار کردن در بخش فرهنگ و هنر چه جایگاه بزرگی را می تواند داشته باشد.

 همتی بوشهری با بیان اینکه فرهنگ زیر بنای هویتی جامعه است، گفت: در حال حاضر بالاترین عنصری که موجودیت هر جامعه را شکل می دهد توجه به مباحث فرهنگ است و انحراف از آن انسان را به پوچی میکشاند.

وی با اشاره به اینکه اگر آثار ملی را امروز می بینیم از صدقه سر افرادی است که جاودانه شهید شدند،تاکید کرد: نباید از موضوع  فرهنگ ایثار  و ولایتمداری شهدا غافل شویم زیرا فرهنگی که آنان برای جامعه رقم زدند در جایگاه خودش با ارزش و ماندگار است.

مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فعالیت های دو ساله و 20  روزه مدیرتی خود را افزایش کانون مساجد، رشد 30 درصدی مراکز قرآنی و اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی مبلغ خرید تازه های کتاب در فارس و سایر موارد عنوان کرد و بیان داشت: با وجود برخی از مشکلات  در خصوص حوزه اعتباری  توانستیم با حمایت هنرمندان، جشنواره های متعدد بین المللی و استانی برگزار کنیم.

مسئولیت طعمه نیست


وی با بیان اینکه مسئولیت طعمه نیست، تصریح کرد: امشب با سپردن این سنگر فرهنگی به مدیر جدید یکی از با آرامش ترین شب های زندگی من میباشد و در تلاشم تجاربم را در اختیار این مدیر کل قرار دهم.

در نظام اسلامی هیچکس نباید احساس بی دردی کند


همتی بوشهری با اشاره به اینکه در نظام اسلامی هیچکس نباید احساس بی دردی کند، گفت: تا زمانی که به خط ایست برسم خود را موظف به خدمت در جامعه اسلامی میدانم.

در ادامه محسن خباز مراسم تودیع و معارفه را از مصادیق اخلاق گرایی دانست و بیان داشت: به عنوان خدمتگزار شهادت میدهم که همتی تلاش داشت آنچه در حوزه فرهنگ و هنر انجام میدهد فارغ از مسائلی باشد که این حوزه از آن رنج میبرد.

این فعال فرهنگی ابراز داشت: از همتی می خواهم از این به بعد نیز از منادیان فرهنگ باشد.

وی با خطاب قرار دادن مدیر جدید و بیان اینکه شیراز در بحث زیر ساخت های فرهنگی دچار فقر بسیاری است، گفت: مریدی با تحصیلات عالیه ای که دارد در این حوزه که به شدت تخصصی است میتوانند کمک شایانی را داشته باشند.

در ادامه امین رصاف با بیان اینکه خواسته جدی نماینده مقام معظم رهبری در فارس مطالبات رهبری است، تاکید کرد: از مدیر کل جدید پیگیری مسائل فرهنگی در فرهنگی که در آن هویت دینی است را دارم.

تقدیر نماینده ولی فقیه در فارس از زحمات همتی بوشهری

مسئول دفتر آیت الله ایمانی پس از آن به قرائت متن نماینده ولی فقیه در استان در مورد پرداخت: جناب آقای همتی قدم نهادن در عرصه فرهنگ و هنر بصیرتی دین مدار میطلبد که شما مجد آن هستید. ورود شما به عرصه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستاورد های ارزنده ای را بر جای گذاشت. نظر به اینکه مهمترین نقطه تقابل و استکبار در میدان فرهنگی را عرصه گاه خود نمودید و تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادید بر خود لازم میدانم از جناب عالی تشکر نمایم.

در پایان برنامه از زحمات همتی با اهداء لوح هایی توسط نوش آبادی، سردار گزنی ، کانون مساجد کشور و سایر نهاد ها تقدیر شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
safa
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
0
سانسورچی بازم درج نکردی.این همتی فتنه،که باعث شد فرهنگ فارس به لجن زار برسه به چه حقی به استاندار و مدیر کل جدید توصیه میکنه.این شما هستید که با حمایتهای. کورکورانتون ازش،اینهمه پر روش کردین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
0
صفا جان نکنه خود شما هم از اصحاب فتنه باشي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
0
صفا جان نکنه خود شما هم از اصحاب فتنه باشي