کد خبر: ۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

اولين گام هم‌كدي تلفن‌ثابت در فارس لرزان بود

اولين گام در اولين روز هم كد شدن تلفن‌هاي ثابت استان فارس، لرزان بود و مشتركان زيادي گلايه‌هاي بسيار داشتند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، در حاليكه از روز چهارشنبه 12 شهريور، تلفن‌هاي استان فارس هم كد شد، اما تا ساعت 22 شامگاه پنجشنبه 13 شهريور كه دقيقا 24 ساعت از زمان اعلام شده براي آغاز هم‌كدي شهرستان‌هاي فارس مي‌گذشت، اختلال در برقراري تماس‌ بين تلفن‌هاي ثابت با ثابت، از شهري به شهر ديگر همچنان وجود داشت.

، اين اختلالات تا زمان تنظيم اين خبر ( جمعه 14 شهريور) هنوز در اكثر شهرستان‌هاي استان فارس ادامه دارد.

اين گزارش حاكي است اولين و اصلي‌ترين مشكل مشتركان تلفن‌هاي ثابت اين است كه شماره‌ اعلام شده از سوي سامانه 3200 به‌عنوان شماره‌هاي جديد، به‌هيچ عنوان قابل دسترس نيست.

خبرنگار ما براي آزمايش ميزان صحت ادعاي مشتركان، شخصا از ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه به‌مدت 4 ساعت به‌شكل متناوب تلاش كرد تا شماره تلفن جديد اداره‌هاي آموزش و پرورش شهرستان‌هاي آباده، اقليد، لار، كازرون و سپيدان را ابتدا از سامانه دريافت كرده و سپس شماره‌گيري كند اما هر بار شماره‌گيري با يك پيام« شماره مورد نظر در شبكه موجود نمي‌باشد» مواجه شد.

اين آزمايش براي برقراري تماس با برخي فرمانداري‌ها در شهرستان‌هاي جهرم، كازرون و ني‌ريز نيز انجام شد و هر بار همين پيام شنيده شد.

 تلفن‌هاي مشتركان در شهر شيراز نيز روز چهارشنبه و پنجشنبه، با اختلالاتي مواجه بود و مشتركان كمتر قادر بودند با شماره‌هاي مورد نظر خود در اولين بار شماره‌گيري، ارتباط برقرار كنند.

اين مشكل براي مشتركان تلفن‌هاي همراه كه قصد برقراري تماس با شماره‌هاي تلفن ثابت را داشتند، دو صد چندان بود.

این گزارش حاكي از آن است كه طي دوسال اخير، مشكلات متعددي در حوزه مخابرات در سطح استان فارس به شكلي مشهود بروز كرده است، كاهش ضريب پوشش تلفن همراه، طولاني شدن مدت واگذاري تلفن ثابت به متقاضيان ( تا دو سال قبل واگذاري به‌روز بود)، ناتواني مخابرات در واگذاري تلفن ثابت به متقاضيان شهرها و شهرك‌هاي اقماري در شهرستان شيراز منجمله شهر صدرا كه به واسطه ساخت و سازهاي مسكن مهر با افزايش تعداد ساكنان روبرو بوده است، پاسخگو نبودن مسئولان مخابرات، سرقت‌هاي متعدد كابل‌ و تجهيزات مخابراتي، بروز اختلال در اينترنت و كاهش رضايت مشتركان و كاربران اينترنت و ... از جمله اين مشكلات بوده كه همچنان هم مشهود است.

پيش از اين مديركل مخابرات فارس در آخرين نشست خبري خود مدعي شده بود كه همه زيرساخت‌ها براي اجراي طرح همكدي تلفن‌هاي ثابت فراهم شده و اين اقدام كه سال‌ها از اجراي آن در اكثر كشورها مي‌گذرد، بدون بروز هيچ اختلالي در برقراري تماس‌ها، ممكن خواهد بود.

 روز پنجشنبه تلاش خبرنگار اين خبرگزاري براي برقراري تماس با دفتر مديركل مخابرات استان و حتي تلفن همراه هومان محمودي، بي‌نتيجه بود اگرچه امكان پاسخگويي براي مسئولان شركت مخابرات فارس در اين خصوص وجود دارد.

نظرات بینندگان