کد خبر: ۶۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
ساکنین شهرک منتظر اقدام فوری و عملی؛

عرضه گازوییل در شهرک آیت الله نسابه همچنان مورد اعتراض مردم داراب

جالب اینجاست که چند تن از مسئولین ارشد شهرستان در این شهرک سکونت دارند و خود از معترضان هستند!
به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، با وجود ممنوعيت تردد خودروهاي سنگين در داخل شهرها، دارابی ها از سال های دور شاهد تردد و پارک این خودروهای سنگین در شهرشان هستند. رانندگان اتوبوس، تریلی، کامیون و غیره آزادانه وارد شهر داراب می شوند و خودروی عظیم الجثه خود را روبروی منزلشان پارک می کنند.

از سال 91 با افتتاح جایگاه نوری در شهرک آیت ا... نسابه (ره) و عرضه نفت گاز (گازوییل)، عملا مجوز تردد خودروهای سنگین به داخل شهر آزاد اعلام شد! عرضه گازوییل در قلب یک شهرک مسکونی پر جمعیت اتفاق نادری است که فقط در داراب می توان آن را مشاهده کرد.

از همان ابتدای عرضه گازوییل در این جایگاه، اعتراض های ساکنین آغاز شد. شهرکی که تنها استخر داراب، مجتمع مسکونی 354 واحدی سیمان، مسکن مهر 1600 واحدی و صدها منزل مسکونی را در خود جای داده است،  این ماه ها میزبان خودروهایی است که برای دریافت گازوییل به جایگاه ویژه نوری مراجعه می کنند.

اعتراض اهالی در سال گذشته موجب شد عرضه گازوییل در این جایگاه، محدود به اتوبوس و برخی از خودروهای باری سبک تر از تریلی شود اما اعتراض ها همچنان باقی است و هفته ای نیست که مخاطبان داراب آنلاین، در این خصوص نظری ارسال نکنند.

مقصر اصلی صادر کنندگان مجوز عرضه گازوییل در مرکز شهر هستند

روزانه خودروهای باری متعددی از جاده ترانزیتی شیراز بندرعباس عبور می کنند و صف های عرضه گازوییل داراب همیشه شلوغ است. از آنجا که پمپ دولتی داراب واقع در ابتدای جاده داراب بندرعباس بنا به دلایل نامعلوم (!) دیگر گازوییل توزیع نمی کند، تعطیلی عرضه گازوییل در جایگاه نوری برای مسئولین سخت شده چرا که تنها یک جایگاه دیگر در نزدیکی داراب به عرضه گازوییل مشغول است!

اینکه رییس وقت شرکت نفت و دیگر مسئولین شهرستان با چه توجیهی مجوز عرضه این فرآورده نفتی در مرکز سکونت مردم داراب را صادر کرده اند مورد بحث این مطلب نیست چرا که درمانی برای امروز نمی شود، اما سوال اینجاست که چرا مسئولین فعلی داراب علی رغم اعتراضات یکسال و چند ماهه مردم هیچ اقدام عملی انجام نداده اند؟

مردم از فرماندار و نماینده شهرستان اقدام عملی و فوری می خواهند

فرماندار داراب بایستی به عنوان بالاترین مقام اجرایی و رییس شورای تامین شهرستان  و نبی اله احمدی به عنوان نماینده مردم در مجلس ضمن رعایت منافع سرمایه گذار (جایگاه نوری) اقدام به رفع دغدغه ساکنین شهرک آیت ا... نسابه (ره) کنند چرا که به فرموده حضرت امام (ره) مردم ولی نعمت ما هستند.

به گفته اهالی و کسبه شهرک آیت ا... نسابه (ره)، عرضه گازوییل در این جایگاه موجب آلودگی هوا (بوی نامطبوع) و سر و صدای زیاد شده است که آسایش را از مردم گرفته است. جالب اینجاست که چند تن از مسئولین ارشد شهرستان در این شهرک سکونت دارند و خود از معترضان هستند!

تصاویر زیر در تاریخ 6 خرداد ماه 92 در سایت خبری تحلیلی شیرازه منتشر شده است:

 
نظرات بینندگان