کد خبر: ۶۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
اکران شهر موش ها در شیراز

شهر موش های 2 شیرازی ها را با سینما آشتی داد

فیلم سینمایی "شهر موش ها 2" با اکران خود شیرازی ها را باسینما آشتی داد و انگار جدال موش ها با "اسمشو نبر" به دل شیرازی ها نشست.
شهر موش های 2 پس از سال ها که از تولید نخستین شهر موشها توسط مرضیه برومند می گذرد، همان طور که انتظار می رفت توانست کودکان دیروز را با صندلی های سینما آشتی دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ آمار فروش گواه این است که افراد بسیاری به سینما آمدند تا ببینند موش های قهرمان دوران کودکی شان ، این روزها در چه حالی هستند.

شهر موش های 2 اگر چه اسیر تولید هالیوودی شده و سازندگان به دنبال این بودند که یک فیلم خوش ساخت با دکور و امکانات بالا تولید کنند ، اما شاید باید اعتراف کرد که این فیلم جذابیت شهر موش های یک را ندارد.

اگر چه تنها اسم شهرموش ها کافی بود تا در همین 13 روزی که از اکران فیلم در شیراز می گذرد، بسیاری از علاقمندان به حوزه فرهنگ به تماشای این فیلم بنشینند.

مهدی نجابت، رئیس حوزه هنری فارس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال بی نظیر شیرازی ها از فیلم شهر موش های 2 اظهار داشت: در چند سال گذشته شهر موش ها تنها فیلمی بوده که توانسته این همه مخاطب را به سینماهای شیراز جذب کند.

وی با اشاره به اکران فیلم شهر موش های 2 در سه سینمای سعدی، شیراز و پیام افزود: فروش فیلم شهر موش ها در هر سه سینما و به ویژه سینما سعدی بی نظیر و عالی بوده است.

نجابت گفت: با جرات می توان گفت هیچ فیلمی در چندسال اخیر به اندازه مدرسه موش ها در شیراز فروش و مخاطب نداشته است.

فیلم شهر موش های 2 از پنجم شهریورماه در شیراز اکران شده و بر اساس آمار غیر رسمی روزانه قریب 3 هزار نفر این فیلم را تماشا می کنند.

در فیلم شهر موش های 2، شخصیت های قدیمی آن مانند کپل ، نارنجی ، دم دراز و...  بزرگ شده و تشکیل خانواده داده و درگیر زندگی روزمره هستند که در این میان دوباره شهر موش ها تهدید می شود و بچه موش ها برای حفاظت از شهر وارد ماجرا می شوند .

در گفتگوی خبرنگار مهر با مخاطبان و تماشاگران فیلم شهر موشهای 2 شاید بتوان گفت که اغلب از کپل و دم باریک به عنوان شخصیت محبوب‌شان نام بردند که به نوعی این روزها با فرزندانشان کپلک ، صورتی و مشکی جزو کارکترهای اصلی شهرموشهای 2 شده‌اند.

"راضیه حسینی" دانشجو پس از تماشای این فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شهر موش های 2 می گوید: من شهر موش های یک را ندیده بودم یعنی اصلا با آن خاطره ای نداشتم اما از بس که در هر محفلی از شهر موش ها تعریف کردند آمدم و فیلم شهر موش های 2 را دیدم، از تماشای این فیلم لذت بردم، من فقط به عشق کپل به دیدن این فیلم آمدم.

مهدی ترابی، 57 ساله در مورد این فیلم گفت: من پس از 15 سال برای تماشای شهر موش ها به سینما آمدم، تصوم از سینما و شهر موش های 2 چیز دیگری بود، شاید فقط 10 دقیقه اول فیلم را با خاطراتم همراه شدم بعد از آن داستان در مسیری قرار گرفت که هیچ ذهنیتی از گذشته را برایم تداعی نکرد.

وی ادامه داد: نمی توانم بگویم فیلم خوبی نبود، اتفاقا فیلم خوب و جانداری بود اما من را نتوانست جذب گذشته و خاطراتم کند، من در شهر موش های یک هم عاشق کپل بودم همین طور که الان برای دیدن شهر موش های 2 به خاطر شخصیت کپل آمدم.

این مخاطب افزود: کاش در این فیلم نگاهی به گذشته شخصیت های پا به سن گذشته داستان هم می شد.

مهران دستوری مخاطب 34 ساله فیلم شهر موش های 2 به خبرنگار مهر می گوید: فقط دهه پنجاه و شصتی ها می فهمند کپل، نارنجی و یا سرمایی چه خصوصیت رفتاری و گفتاری دارند و چقدر زیبا این حس توسط مرضیه برومند به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه می دهد: تا روزی که این فیلم در شیراز اکران است من هرگاه فرصت کنم می آیم و تماشا می کنم همین طور که در 12 روز گذشته سه بار آن را دیده ام، نمی خواهم بگویم این فیلم فوق العاده و استثنا بود اما این فیلم تمام گذشته پر خاطره مرا به یادم می آورد.

سهیلا هاشمی 60 سال سن دارد، او در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: راستش من دو بار به سینما آمده ام یکبار برای فیلم عروس و حالا برای تماشای فیلم شهر موش های 2، نمی دانم فیلم هایی را که در سینما ها ندیده ام چقدر خوب بوده اند اما از اینکه برای تماشای فیلم شهر موش ها به سینما آمدم پشیمان نیستم.

فیروزه حسین زاده 10 ساله است، اوبه خبرنگار مهر گفت: من خیلی از شخصیت صورتی خوشم آمد، اگر او نبود "پیشو" مادرش را پیدا نمی کرد، من این فیلم را دوست داشتم.

مریم فاخر، 45 ساله که به سینما سعدی شیراز  برای تماشای این فیلم آمده است، نیز به خبرنگار مهر گفت: من به رغم اینکه گرفتاری های بسیاری دارم اما برای دیدن این فیلم آمدم.

وی توضیح داد: پس از گذشت سال های طولانی ، حالا مخاطبان شهرموشهای یک که امروز بسیار بزرگ تر شده اند، می توانند به همراه فرزندان خود به تماشای شهر موشهای 2 بنشینند، من خوشحالم که با این فیلم خاطرات دوران جوانی ام زنده شد.

این تماشاگر اضافه کرد: فیلم را به رغم نقاط ضعفی که من حس کردم فیلم خوبی بود،فیلم از دکور سازی بی نظیری برخوردار بود، استفاده از تنوع رنگی مناسب و هماهنگ نقطه قوت فیلم بود اما من افکت های رایانه ای همچون ماتریکس در صحنه های درگیری با اسمش رو نبر را دوست نداشتم، یعنی نتوانستم ارتباط برقرار کنم.

رضا حیدری نیز گفت: این فیلم فقط ارزش یکبار دیدن را داشت، شاید اگر می دانستم فضای آن بسیار متفاوت با شهر موش های یک است منتظر می ماندم تا فیلم به شبکه خانگی و فروش عمومی برسد.

وی ادامه داد: من در فیلم متوجه نشدم نحوه واگذاری بچه گربه به موش مادر چگونه انجام شد.

به گزارش مهر سری اول «مدرسه موش ها» برای آن که بچه‌ها را تشویق کند به مدرسه بروند در یک جنگ تلویزیونی درسال 1360 پخش شد و به علّت استقبال زیاد مردم «مدرسه موش ها» با 105 قسمت ساخته شد.

سینمایی «شهر موش ها 1» نخستین بار سال 1364 با بودجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی ساخته شد و فاطمه معتمد آریا، حمید جبلی و ایرج طهماسب ازجمله گویندگان«شهر موش ها 1» بودند.

به گزارش مهر، سال هاست که مخاطبان سینما در شیراز رو به کاهش هستند و شاید فیلم هایی مانند شهر موش ها بتوانند حکم ناجی بازی کنند.

نظرات بینندگان