کد خبر: ۶۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

مقاومت شاه‌کلید حل مشکلات است/ مانور پهبادها در شرق شیراز

همزمان با هفته دفاع مقدس مانور پهپادهای بومی ساخت سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) در جاده خرامه _ شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، فرمانده ناحیه بسیج مقاومت احمدبن موسی(ع) شیراز ضمن تاکید بر اینکه منطقه منطقه شرق شیراز نیازمند توجه جدی مسئولان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌باشد از برگزاری بیش از 180 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این منطقه خبر داد.

آرش علاءالدینی در نشست خبری با بیان اینکه دفاعی که در جنگ تحمیلی صورت گرفت دفاعی مردمی بود و اکنون پاسداشت آن نیز حرکتی مردمی است، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج به نمایندگی از تعداد زیادی از بسیجیان برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را اعلام می‌کند و جز مردم، هیچ سازمانی از عهده تعداد زیاد برنامه‌های گرامیداشت برنمی‌آید.

فرمانده ناحیه مقاومت احمدبن موسی(ع) شیراز از برگزاری مانور پهبادهای ساخته شده به دست بسیجیان این ناحیه در شیراز خبر داد و افزود: بسیجیان نخبه و تحصیلکرده این ناحیه زیرنظر معاونت علمی- پژوهشی ناحیه برای ساخت پهپادها آموزش دیده‌اند و با تکنولوژی مختلف و در سطوح متفاوت پهپادهای خود را با هزینه‌های مردمی ساخته و در هفته دفاع مقدس به نمایش می‌گذارند.

علاءالدینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس گفت: شرکت در مراسم رژه نیروهای بسیجی و نظامی در شیراز، برپایی نمایشگاه آبی- خاکی در شهرک پرواز شیراز و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در بوستان نماز که در آن بیش از 15 غرفه فعالیت داشته و به مدت 7 شب برنامه‌های فرهنگی خود را به مردم ارائه می‌دهند از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شیراز است.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از 11 یادواره شهدا در شرق شیراز برگزار می‌شود، افزود: در این هفته همایش‌هایی با موضوعات سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، مقابله با تهدیدهای ماهواره برگزار می‌شود. همچنین اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار و روستایی استان، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

پیاده‌روی خانوادگی در بوستان نماز و در روستای علی‌آباد، دیدار از خانواده شهدا و فرماندهان جنگ، برگزاری شب خاطره و روایت‌گری، اجرای برنامه میقات صالحین از دیگر عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شرق شیراز بود که علاءالدینی به آن‌ها اشاره کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت احمدبن موسی(ع) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود هفته دفاع مقدس را یادآور ایستادگی تمام حق در مقابل تمام باطل عنوان و اظهار کرد: ملت ایران با تکیه بر ایمان و اراده خود از آرمان‌های مقدس اسلام دفاع کردند و پیروز شدند.

علاءالدینی هفته دفاع مقدس را بزرگداشت مدل تقابل و فرهنگ مقاومت توصیف و خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به نیرو و توان نظامی خود تکیه نکرد بلکه بر فرهنگ مقاومت تکیه کرد که مبتنی بر اراده ملی و مردمی بود و دفاعی مردمی صورت گرفت که هرجا مردم در صحنه حضور یافته‌اند، موفق شده‌ایم.

وی مقاومت را شاه‌کلید تمام مشکلات کشور دانست و افزود: اکنون که دولت و نظام ما با چالش اقتصادی مواجه است، باید از دوران دفاع مقدس درس گرفت و الگوی آن دوران که مقاومت بود را در شرایط کنونی اجرا کرد و اقتصاد مقاومتی نیز در همین راستا است.

فرمانده ناحیه مقاومت احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه راهی که دفاع مقدس به ما نشان می‌دهد راه مقاومت، ایثار، ایستادگی و اراده و عزم ملی است، تاکید کرد: این راه با محوریت ولایت مطلقه فقیه به مقصد می‌رسد

نظرات بینندگان