کد خبر: ۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

کلید برخی کارخانه‌های تولیدی در جیب نگهبان بانک‌هاست!/ تعطیلی کارخانجات مرا غصه‌دار می‌کند/ بانک‌ها کار کردن را از بنیاد برکت بیاموزند

برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ما به اعتقاد و باور احتیاج داریم و مدیران ما باور داشته باشند
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی، ظهر امروز در شورای اداری استان با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی به عوامل مختلف نیاز دارد، اظهار کرد: برای موفقیت در هر زمینه نیاز به داشتن برنامه جامع و ارائه مدل‌های موفق از پیاده شدن آن برنامه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیچ حرکتی بدون راه و برنامه به جایی نمی‌رسد، افزود: اگر مردم مدل‌های موفقیت را نبینند انگیزه ورود به عرصه را ندارند و باید برای رسیدن به رفاه نسبی در جامعه فضای اقتصاد مناسبی تعریف شود.

بر اساس گزارش تسنیم، امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای رسیدن به این هدف برنامه جامعی ارائه کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در چند جلسه این برنامه را با جزئیات عنوان کرده و تکلیف دستگاه‌های مختلف را معین کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در این جلسه دو مدل موفق ارزیابی شد، تصریح کرد: یکی از این مدل‌ها آن است که بسیج با سرمایه‌گذاری اندک در راستای ایجاد تولیدات مورد نیاز کشور و ایجاد اشتغال فعالیت خود را آغاز کرده و دیگری موفقیت بنیاد برکت است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه اگر افرادی بخواهند این برنامه را اجرا کنند نتیجه‌بخش است، بیان کرد: بنابراین عذر و حجت بر ما تمام شده زیرا هم برنامه جامع ارائه شده و هم مدل اجرا شده با موفقیت به جامعه نشان داده شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه موضوع اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: در سایر عرصه‌ها نیز این معنا وجود دارد و ما باید بررسی کنیم که چگونه با این مدل مدیران و گردانندگان استانی پهناور مانند فارس که از نظر جمعیت و وسعت شاید نخستین استان کشور باشد، چه وظایف و مسئولیتی در این عرصه بر عهده ما نهاده شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه استان فارس با وجود تمام استعدادها و ظرفیت‌ها تعطیلی کارخانجات بزرگی در سطح استان را در پرونده خود دارد، اظهار کرد: این موضوع ضربه به حیثیت استان است که این کارخانجات فعال بوده و به دلیل نارسایی‌هایی که در قانون و اجرا وجود داشته این‌ها تعطیل شده و منجر به وجود چنین نقصی در پرونده استان شده است.

بیکاری بیش از 2 هزار کارگر در استان فارس به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه مجلس ما موظف است به این مسأله پاسخ دهد که چرا بخش خصوصی با تعداد زیاد کارگر کارخانه‌ای تحویل گرفته و در پیچ و خم قانون آن را به صورت زمین بایر تحویل می‌دهد، افزود: این موضوع برای چند کارخانه در استان فارس رخ داده و منجر به بیکاری بیش از 2 هزار کارگر شده و پیگیری و بررسی این موضوع از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه متأسفانه تعطیل شدن کارخانجات در طول 3 تا 4 سال اتفاق افتاده، گفت: این چه قانونی است که کارخانه‌های ما با همه امکانات راه می‌افتد اما پس از مدتی تعطیل شده و کلید کارخانه در جیب نگهبان فلان بانک قرار می‌گیرد و متأسفانه این موضوع برای چندین کارخانه در سطح استان اتفاق افتاده است.

وی با یادآوری اینکه مسئولان و دلسوزان نظام برای ایجاد اشتغال تلاش می‌کنند و زحمات بسیار می‌کشند اما در مدت زمان کوتاهی 2 هزار شغل تعطیل می‌شود، خاطرنشان کرد: بنده در سال گذشته در جلسه شورای اداری استان گفتم امسال اجازه ندهید کارخانجات تعطیل شود و مشاغل را باید پایدار نگاه داشت که در آن جلسه فردی گفت باید کارخانجات را نگاه داشته و تولیدات دیگر نیز ایجاد شود اما بازهم شاهد تعطیل شدن کارخانجات در آن سال بودیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید این موضوع بررسی و ارزیابی شود که ما یا در اجرا گرفتاریم یا قانون برای ما مشکل ایجاد کرده، تصریح کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ما به اعتقاد و باور احتیاج داریم و مدیران ما باور داشته باشند که در این راه نیاز به جهاد و خیزش است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید این باور در عمق وجود ما باشد و این اعتقاد باید شکل بگیرد، بیان کرد: متأسفانه امروزه برخی از کارشناسان ما این باور را ندارند و حتی مقام معظم رهبری نیز از عدم درک صحیح برخی افراد از جنگ و نبرد در جبهه فرهنگی نگران هستند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه باید مسئولان امور مربوط به مردم را مانند امور خودشان بدانند و همان‌طور که برای حل مشکل خودشان تلاش دارند برای حل مشکلات دیگران نیز تلاش کنند، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام رزمندگان حاضر در جبهه مشکل و شرایط برادران خود را مشکل خود می‌دانستند.

وی با توصیه به مدیران استان مبنی بر اینکه رسیدگی به امور را در قالب اداره و فضای سازمان مربوطه خود محصور و محدود نکنند، افزود: هماهنگ حرکت کردن نیز دیگر نکته قابل توجه است و باید کار اداری خود را در حوزه کار دیگران مؤثر بدانیم.

بسیاری از کارخانجات استان فارس به دلیل نوسانات دولتی تعطیل شدند

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات استان به دلیل نوسانات دولتی تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: از نظر شرعی درست نیست که برخی از افرادی که با نیت خیر وارد عرصه اقتصاد شدند در این راه دچار مشکل شوند و بانک‌ها براساس قانون مبالغ سنگینی بیش از نوسانات اقتصاد کشور مطالبه دارند که متأسفانه این موضوع حتی منجر به زندانی شدن فرد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ادارات ما با یکدیگر هماهنگ نیستند، تصریح کرد: بسیاری از مسئولان ما در ادارات به مسائل به صورت بخشی می‌نگرند و این موضوع را بارها در جلساتی که در مورد اقتصاد و فرهنگ برگزار شده بیان کردم و نکات بیان شده براساس رصد فعالیت‌های شما از خارج از ادارت مطرح شد.

امضای میثاق‌نامه‌ برای جلوگیری از موازی کاری در استان فارس 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه باید خانواده مردم را همانند خانواده خودمان بدانیم، بیان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری در ادارات استان میثاق‌نامه‌ای امضا شد و به جرأت می‌گویم که تعطیلی هر کارخانه در استان مرا غصه‌دار می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج دو حرکت فرهنگ دینی و انقلابی را در کشور آغاز کرده، عنوان کرد: بسیج با تشکیل مستمر حلقه‌های صالحین اقدام به فعالیت در عرصه فرهنگی کرده و فعالیت دیگر بسیج که از سال 92 آغاز شده، در راستای اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری اندک و همکاری با بنیاد برکت بوده که قابل تقدیر است.

امام جمعه شیراز فعالیت بنیاد برکت را بسیار ارزشمند و ارزنده عنوان و اعلام کرد: این بنیاد بسیار عالی کار می‌کند و بانک های ما باید کارکردن و در آمد حلال کسب کردن را از این بنیاد بیاموزند.

نظرات بینندگان