کد خبر: ۶۰۹۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

عدم حضور برخی وزرا در فارس جای تاسف دارد/ به وضعیت راه‌های جنوب استان توجهی نمی‌شود

امیدواریم وزرای محترم به جایگاه فارس توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:  عدم حضور و سفر برخی وزرا به استان فارس غیر قابل قبول است.
سید حسین ذوالانوار روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم حضور و سفر برخی وزرا به استان فارس با گذشت بیش از یکسال از عمر دولت جای تاسف دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: استان فارس قطب کشاورزی کشور است و در حوزه صنعت، معدن و به ویژه تجارت جایگاه مهمی در کشور دارد اما وزرای این دو وزارتخانه هنوز به شیراز سفر نکرده اند.

وی گفت: نادیده گرفتن جایگاه استان فارس با ظرفیت های مختلف توسط برخی وزرا جای تاسف دارد و امیدواریم ریاست محترم جمهوری توجه خاص به این موضوع داشته باشند.

ذوالانوار افزود: استان فارس با وجود تمام کاستی ها سهمی مهم در تولیدات محصولات کشاورزی دارد و به نظر می رسد که وزیر محترم باید با سفر با این استان از نزدیک با مشکلات کشاورزان استان فارس آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت و معدن و تجارت نیز صنعتگران و بازرگانان و اصناف استان فارس سهمی مهم در اقتصاد کشور دارند و شاید بد نباشد وزیر محترم در سفر به استان فارس از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در برخی حوزه های دیگر نیز این کاستی ها را شاهد هستیم و امیدواریم وزرای محترم به جایگاه استان فارس توجه ویژه داشته باشند.

ذوالانوار بیان کرد: حوزه هایی مانند میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه داشته باشند که استان فارس دارای جایگاهی مهم و تاریخی است و سفر به فارس برای مدیریت ارشد این حوزه ها نباید منحصر به بزرگداشت روزهای سعدی و حافظ باشد بلکه مردم فارس انتظار دارند که مسئولان در صدد حل مشکلات آنها باشند.

وی ادامه داد: نمایندگان استان فارس انتظار دارند که دولت به این استان بر اساس ظرفیت های تاریخی و موجودش توجه داشته باشد.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران دستگاه های مختلف نیز باید در جذب اعتبارات بیشتر از مرکز و دعوت از وزرا و رییس سازمان ها برای حضور در استان بیشتر تلاش کنند و هر جا که لازم باشد نیز نمایندگان مردم در مجلس از آنها حمایت لازم را خواهند داشت.

به وضعیت راه های جنوب استان توجه بیشتری شود
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت راه های اتصالی استان فارس به جنوب کشور اظهار داشت: باید به راه های استان به ویژه در اتصال به جنوب کشور توجه بیشتر شود.
وی ابراز داشت: استان فارس به سه استان مهم بوشهر، هرمزگان و خوزستان از جنوب اتصال دارد و باید برای تبدیل این مسیرها به بزرگراه و آزاد راه و خطوط ریلی آنها توجه بیشتری شود.

ذوالانوار گفت: در تمام این مسیرها طرح هایی وجود دارد اما آنگونه که باید جدی گرفته نمی شود در حالیکه حجم مهمی از مراودات اقتصادی و صنعتی کشور در این مسیرها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استان فارس استان متصل کننده جنوب کشور به مرکز کشور است و اگر به راه های این مسیر با توجه به اهمیت اقتصادی توجه نشود قرار است به کجا توجه شود.

ذوالانوار بیان کرد: احداث بزرگراه و خطوط ریلی در این مسیرها توجیه خوبی دارد و دولت می تواند با استفاده از سرمایه گذران به مظلومیت تاریخی راه های جنوب کشور پایان دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم چهار استان فارس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مراودات خوبی دارند و داشتن زیر ساخت های اولیه حق طبیعی آنها است.
 
وی در پایان عبور راه دسترسی اصلی استان های جنوبی به طرف مرکز کشور و پایتخت از فارس را یکی از دلایل اهمیت موضوع حمل و نقل جاده ای دانست و ابراز داشت: باید به راه های استان توجه بیشتری کرد زیرا راه های فارس مسیر اصلی ترانزیت بین شمال و جنوب کشور هستند و از لحاظ انتقال کالا و مسافر نقش مهمی را ایفا می کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳
1
سلام بر مهندس ذوالانوار و دکتر قادری
به خاطر اینکه مثل بعضی ها به دنبال پست و مقام دنیوی و ابوالمشاغل تبدیل نشدین متشکریم
Safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳
0
توي مجلس كه صدات در نمياد،فقط بلدي با شيرازه مصاحبه بكني،ميخاي بگم اقاي ضرغام ي وقت سخنراني توي صحن مجلس بهت بده؟البته اگه ....
آحاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳
0
رای ما در دور آینده مجلس ذوالانوار و قادری
صداقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳
0
آقاي ناشناس اگر به حرفت ايمانداري چراخودت را درست معرفي نكردي؟!!!!فكرنمي كني داري دفاع بد ميكني
آریا ارجمندی دانشجو
به حرفم ایمان دارم و با صداقت تر و با تقوا تر از مهندس ذوالانوار و دکتر قادری ندیده ام