کد خبر: ۶۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳

شیمی درمانی و هزینه‌ی سرسام آور آن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:‌ سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان در سال صرف داروهای شیمی‌درمانی می‌شود که هزینه کمرشکنی است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ علی‌اصغر پیوندی در افتتاح بخش شیمی درمانی سرپایی در بیمارستان امام حسین(ع) گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین چالش‌های موجود در نظام سلامت را رفع کنیم. چرا که نظام سلامت مشکلات زیادی دارد و اگر فقط به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم نمی‌توانیم خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: باید با مردم مشکلات در میان گذاشته شود و از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم. این در حالی است که جهت‌گیری کمکهای خیرین در سال‌های اخیر به سمت بهداشت و درمان رفته است و باید بگذاریم خیرین در بخش خصوصی در هر قسمتی که دوست دارند کمک‌های خود را ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: برای بیماران سرطانی و شیمی‌درمانی سالانه در کشور 800 میلیارد تومان هزینه که صرف داروهای آنها می شود که هزینه‌های بسیار کمرشکنی است.

پیوندی با تأکید بر اینکه باید به فکر راهکارهای جدید برای کاهش هزینه‌ها بود، گفت: با پیشگیری باید از ورود بیماران جدید جلوگیری کرد تا طول عمر آنها نیز افزایش یابد و نشاط و شادی را به مردم برسانیم. این کار سنگینی است که ما به تنهایی و بدون کمک خیرین نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد:‌باید به دنبال تدوین دستورالعمل‌هایی باشیم تا شاخص مصرف داروهای شیمی‌درمانی طبق استانداردها باشد و از این طریق پولی که خیرین می‌دهند در راه صحیح مصرف شود و بار هزینه‌ها کاهش یابد.

پیوندی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه امسال، گفت: با اجرای این طرح توانسته‌ایم دغدغه‌ها را بیشتر بشناسیم اما به کمک بیشتری نیاز داریم به همین دلیل در دانشگاه به فکر بهره‌گیری از خیرین در مجمع گسترده‌ای هستیم تا پیشنهادهای آنها راهگشای مسیر باشد.

وی افزود: به دلیل نبود زیرساخت‌ها مشکلات نظام سلامت بیش از حد دیده می‌‌شود اما بیشترین هزینه‌ای که دولت می‌پردازد در حوزه درمان است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال دلیل تزریق اعتبارات بالا در حوزه سلامت سال خوبی باشد و غفلت 25 ساله موجود را با کمک مردم و پزشکان کم خواهیم کرد.

نظرات بینندگان