کد خبر: ۶۱۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

عضو شورای شهر شیراز: جای اشعار حافظ در دانشگاه‌ها خالی است

در بین دانشگاه‌های دنیا از جمله دانشگاه شیکاگو اشعار حافظ به 5 زبان زنده دنیا تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز ضمن تاکید بر اینکه شورا و شهرداری موظفند حافظ را به‌گونه‌ای شایسته برای مردم معرفی کنند، گفت: همه باید برای اعتلای مکانی، ملی، فراملی و جهانی موقعیت حافظ و سعدی تلاش کنند و به اینکه این کار به عهده سازمان میراث یا اداره ارشاد است، توجه نکرد.

بهرام پارسایی در شصت ودومین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: حافظ و سعدی بزرگان ادبیات که در همه جهان شهره هستند اما متاسفانه در شهر خود و میان مردم این شهر ناشناخته هستند.

وی با اشاره به اعتراف بسیاری از شاعران نظیر صائب به جایگاه والای حافظ در شعر گفت: این امر و دیگر موارد نشان از بزرگی و والایی مقام حافظ دارد.

پارسایی با اشاره به ابیاتی از حافظ که اشاره‌ای به نفوذ اشعار وی در هند دارد، افزود: گستردگی اشعار حافظ در هند سبب شده که معتبرترین دیوان‌های این مرد بزرگ در هند به چاپ رسد که امروز سندهای آن موجود است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با بیان اینکه امروز دیوان حافظ زینت بخش کتابخانه‌های معتبر دنیا است، خاطرنشان کرد: در بین دانشگاه‌های دنیا از جمله دانشگاه شیکاگو اشعار حافظ به 5 زبان زنده دنیا تدریس می‌شود اما در دانشگاه‌های شیراز و ایران این موضوع وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش بزرگانی چون سید ابوالقاسم انجوی شیرازی و مرحوم قدسی در شناساندن اشعار و اندیشه حافظ تصریح کرد: با وجود تلاش این بزرگان متاسفانه هیچ اقدامی برای بزرگداشت این بزرگان و تجلیل از آن‌ها انجام نشده است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به شعر حافظ گفت: یکی از تاکیدات معظم‌له در سفرشان به شیراز این بوده که دانشگاهیان و حوزویان از اندیشه این انسان متعالی بهره‌ گیرند.

وی با انتقاد از مغرضینی مانند کیانوری که به نفع گروه واپس‌گرای توده‌ای حافظ را منکر معاد می‌دانست، گفت: به استناد اشعار حافظ باید پذیرفت که خواجه شیراز خداشناسی و خدادوستی را برای انسان امروز به ارمغان آورده است و وظیفه داریم مقام علمی و معنوی خواجه شیراز را برای عموم مردم بیان کنیم.

پارسایی بیان کرد: نباید از دیگر کشورها نسبت به خدمت و ادای دین به این بزرگان غافل ماند و هر اقدامی که شورا در این زمینه انجام دهد با حمایت مردم روبه‌رو می‌شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳
0
مردم شريف شيراز نياز به اداي خدمت اعضاي محترم شورا به حقوق شان را دارند، تا اداي خدمت به حافظ وسعدي ،