کد خبر: ۶۱۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳

نسخه‌پیچی صهیونیست‌ها برای جمعیت ایران؟!

قرار است سمیناری در کشورمان با موضوع جمعیت برگزار شود که مهمانان اصلی آن نسبتی با سیاست های کلی جمعیت جمهوری اسلامی ایران ندارند.
به گزارش شیرازه به نقل از جهان، موسسه ی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور، امروز دوشنبه –چهاردهم مهر ماه- سمینار بین المللی «پویایی جمعیت در کشورهای اسلامی» را برگزار خواهد کرد. اما نکاتی قابل تامل پیرامون برگزاری این سمینار وجود دارد که در دو بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

الف- افراد حاضر در این سمینار و برخی مواضع و سوابقشان:
* دکتر مِحمِت هولکی اوز -نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در کشور-: صندوق جمعیت سازمان ملل از بزرگترین حامیان طرح تنظیم خانواده و پروژه ی کاهش جمعیت در ایران بوده است و در این زمینه کمک های مالی بسیاری به کشور داشته است، ولی اکنون که کشور دچار بحران کاهش رشد جمعیت و سالمندی قریب الوقوع ساختار جمعیتی شده است، هیچ برنامه ای برای کمک به افزایش جمعیت ایران ندارد. نه تنها هیچ برنامه ای در این زمینه ندارد بلکه پیر شدن جمعیت ایران را امری حتمی و خدشه ناپذیر می داند تا جایی که، دکتر هولکی اوز در حاشیه ی "همایش یک روزه ی مروری بر آمار نیروی کار" در دانشگاه خلیج فارس بوشهر می گوید: "با توجه به این که سالمندی یکی از پدیده های نوظهور در ایران است، دولت باید برای این قشر برنامه داشته باشد..."

البته این مساله به اینجا ختم نمی شود و جالب است بدانیم که حدود یک ماه پس از اعلام موضع صریح مقام معظم رهبری که فرمودند: "من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم، می تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که می خواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد." (16/05/1390) هولکی اوز، با حضور در مركز نور سعادت (يكي از مراكز تحت نظر مركز بهداشت جنوب تهران) روند انجام عمل وازكتومي در این مرکز را جویا شده و این بازدید را رسانه ای می کند، که عملا اقدامی است بر خلاف سیاست کلی نظام و رهبری مبنی بر افزایش جمعیت. (تاريخ بازدید:27/6/1390)

نسخه‌پیچی صهیونیست‌ها برای جمعیت ایران؟!
هولکی اوز در سمینار مزبور به ارائه ی مقدمه خواهد پرداخت.

* دکتر هانس گروث (Hans Groth)، دانش آموخته ی رشته ی پزشکی و مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) که اکنون رئیس هیئت مدیره ی انجمن جهانی جمعیت و سالمندی دانشگاه سنت گالن سوئیس می باشد، از سخنرانان اصلی این سمینار است. وی تا سال 2012 به مدت 24 سال برای شرکت دارویی Pfizer که ارایه دهنده خدمات برای مراقبتهای بهداشتی می باشد و مقر اصلی آن در نیویورک است. این شرکت به علت تخلفات فراوان در دادگاههای آمریکاه کرارا" به پرداخت جریمه های مالی میلیارد دلاری محکوم شده است. این شرکت در سال 2012 با کمک بنیاد بیل گیتس که سیاستهای ضد جمعیتی اش بر کسی پوشیده نیست توافق کردند تعداد سه میلیون دوز واکسن تزریقی ضد بارداری با ماندگاری بالا با قیمت مناسب در دسترس زنان در کشور های در حال توسعه قرار دهند.(In 2012 Pfizer and the Gates Foundation announced a joint effort to provide 3 million women in the developing world with affordable access to Pfizer's long lasting injectable contraceptive, medroxyprogesterone acetate.[118]

اما آنچه لازم به ذکر است و اهمیت بسیار دارد، این که انجمن جهانی جمعیت و سالمندی با شرکت های متعدد اسرائیلی در ارتباط است که از آن جمله می توان به موسسه ی عالی علوم وایزمن (Weizmann Institute of Science)، کمپانی سین واکسن (SynVaccine)و شرکت داروسازی بیوندواکس (BiondVax) اشاره کرد.

نسخه‌پیچی صهیونیست‌ها برای جمعیت ایران؟! 
همچنین نام و تصویر برخی از همکاران اسرائیلی آقای هانس گروث رئیس هیئت مدیره ی انجمن جهانی جمعیت و سالمندی دانشگاه سنت گالن سوئیسنیز در ذیل قابل مشاهده است.


دکتر هایم کارتی (HaimGarty)
 

دکتر روث آرنون (Ruth Arnon)
 

دکتر برتا استرولوویسی (Berta Strulovici)
 
ب: نام این سمینار، برنامه و اهداف آن:
نام این سمینار برگرفته از کتابی با همین نام «پویایی جمعیت در کشورهای اسلامی»Population Dynamics in Muslim Countriesاست که توسط انتشارات آمریکایی اسپرینگر در سال 2012 منتشر شده است. این کتاب مجموعه ای از مقالات است که دکتر هانس گروث و یکی از همکاران اقتصادی ارشد انجمن جهانی جمعیت و سالمندی، در مورد تحلیل وضعیت جمعیتی کشورهای مسلمان گرد آورده اند. جالب آن که تمام میهمانان خارجی که قرار است در این سمینار به سخنرانی بپردازند، کسانی هستند که در کتاب مزبور مقاله داشته اند و عمدتا نیز همان مقاله هایی را ارائه خواهند کرد که در آن کتاب گردآوری شده. به عنوان مثال خانم بانو ارگوسمن (BanuAkadli Ergocmen)، مقاله ی «مشخصات جمعیت شناختی ترکیه: جزئیات و چالش ها» و خانم زیبا ستار (ZebaSathar) مقاله ی «پیش بینی جمعیت آینده ی پاکستان، 2010-2030؛ نیمه ی پر یا نیمه ی خالی لیوان» را ارائه خواهند کرد. خانم زیبا ستار با توجه به رشد بالای جمعیت پاکستان و همکاری مستقیم با سازمان های بین المللی رویکردی کاملا مخالف افزایش جمعیت دارد. خانم زیبا ستار دارای لیسانس اقتصاد و دکترای بهداشت جمعیت است.

دکتر کریستین بیلیکنستورفر (Christian Blikenstorfer) عضو هیئت مدیره ی انجمن جهانی جمعیت و سالمندی دانشگاه سنت گالن سوئیس یکی دیگر از سخنرانان این سمینار است .
عنوان مقاله وی توسعه سیاسی و نقش جمعیت در آن است که در عینا در کتاب آقای دکتر هانس گروث (Hans Groth) آمده است. وی کارمند عالرتبه وزارت امور خارجه سوئیس است و به عنوان سفیر در خیلی از کشورها از جمله آمریکا، اردن و ایران فعالیت داشته است. وی در مقاله خود چنین نتیجه می گیرد که بهترین الگوی حکمرانی برای کشورهای منطقه کشور مسلمان ترکیه می باشد!


نسخه‌پیچی صهیونیست‌ها برای جمعیت ایران؟! 
اما در مورد کتاب «پویایی جمعیت در کشورهای اسلامی» باید گفت که رویکرد این کتاب عمدتا در دو حوزه ی سیاسی قابل بررسی است: 
1- بررسی نقش جمعیت در بیداری اسلامی: هرچند این کتاب به وضع جمعیتی عمده ی کشورهای اسلامی پرداخته است ولی تمرکز ویژه ای بر کشورهایی دارد که در چند سال گذشته، درگیر تحولات بیداری اسلامی بوده اند از جمله مصر، اردن و یمن. البته این رویکرد در کتاب بسیار آشکار است و بارها در مقالات مختلف از عبارت بهار عربی (بدل بیداری اسلامی)استفاده شده است. به عنوان مثال در صفحه ی 230 از این کتاب می خوانیم که: «در اواخر سال 2010، بهار عربی از تونس آغاز شد و دولت "بن علی" نخستین رژیم عرب بود که در مقابل این شورش فرو پاشید. شورشی که در ابتدا توسط جوانان طبقه ی متوسط رهبری می شد» پرداختن این کتاب به نقش جمعیت جوان کشورها در بیداری اسلامی، نشان دهنده ی هراس غرب از این مزیت است. هراسی که دیگر اکنون، تاویل سخنرانی تاریخی هانتینگتون* است که سال ها پیش گفته بود: " در دهه گذشته، جوانان در بسیارى از جوامع مسلمانان بیشتر از ۲۰ درصد رشد داشته ‏اند. ترکیب جمعیّتى چنین رشدى، ممکن است عواقب اجتماعى و سیاسى داشته باشد. به نظر من این نسلى است که نیروهاى اجتماعى را براى سازمانها و نهضتهاى اسلامى آماده مى‏ کند."

2- آینده ی جمعیتی مسلمانان در دنیا: این رویکرد در مقالات متعدد به خصوص در مقاله ی معروف دکتر نیکولاس ابرشتات -محقق انستیتو اینترپرایز آمریکا- با نام "کاهش باروری در جهان اسلام: تغییری فاحش که در کمال تعجب کسی متوجه آن نشده است"** پیگیری شده است. این رویکرد همچنین در مقاله ای دیگر با عنوان «تغییرات جمعیت شناختی در جوامع مسلمان در اروپا: مفاهیم و چالش ها» نیز پیگیری شده است و از نگرانی اتحادیه ی اروپا در مورد افزایش سریع جمعیت مسلمانان در این قاره سخن رفته است.

نسخه‌پیچی صهیونیست‌ها برای جمعیت ایران؟! 
همانطور که ملاحظه میشود نگرانی اصلی در این کتاب این است که تا سال 2030 نسبت به سال 2010 جمعیت مسلمانان  حدود 600 میلیون نفر افزایش می یابد و به دو میلیارد و دویست میلیون نفر خواهد رسید در حالی که جمعیت کشورهای اتحادیه اروپا تقریبا در حد همان 400 میلیون نفر ثابت خواهد ماند. 
 
ناگفته مشخص است که تحقیقاتی با این رویکرد چه کمکی به غرب برای فایق آمدن بر جنبش بیداری اسلامی و معضل جمعیت جوان مسلمانان دنیا خواهد کرد.   

اما چند سوال در مورد برگزاری سمیناری با این مشخصات:
اگر قرار بوده است که عمده ی مطالب کتاب «پویایی جمعیت در کشورهای اسلامی»، عینا در این سمینار ارائه شود چه نیازی به برگزاری آن بوده است و چرا به جای هزینه از بیت المال برای برگزاری این سمینار، کتاب مزبور تهیه نشده و در اختیار مخاطبان قرار نگرفته است؟ چرا نام این سمینار از نام کتابی که در راستای اهداف غرب تهیه شده، گرفته شده است و چرا از نویسندگان این کتاب دعوت به عمل آمده است؟ آیا برگزارکنندگان این سمینار تا به حال از خود پرسیده اند که علت جذابیت موضوع "جمعیت جهان اسلام" برای غربی ها چیست و از این تحقیقات چه چیزی عاید غرب می شود؟
برگزارکنندگان این سمینار ابراز داشته اند که قرار است نتایج این سمینار زمینه های اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری را فراهم کند. اما در اصل می توان هدف برگزاری این سمینار یا شوی تبلیغاتی را در حال حاضر تحت تاثیر قرار دادن سیاست گذاران جمعیتی و مرعوب کردن موافقین سیاستهای جمعیتی در کشور دانست. به عبارت دیگر! با توصیفاتی که از این سمینار ارائه شد، این امر چگونه محقق خواهد شد؟ آیا دانشمندانی که با صهیونیست جهانی ارتباط داشته و دانسته یا نادانسته اجیر شده ی اهداف استکباری غرب برای نابودی جمعیت مسلمانان دنیا هستند، خواهند توانست به سیاست کنونی نظام برای افزایش رشد جمعیت کشور کمک کنند؟

سخنرانی و حضور مسئول موسسه ی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور که برای کتاب گفته شده مقدمه ای نیز نوشته است ویکی از نماینده های مجلس در این سمینار چه معنی ای می تواند داشته باشد؟ چه سنخیتی بین این افراد و دانشمندان دعوت شده وجود دارد؟

آیا نباید این حرکت های مشکوک مورد رصد دستگاه های مسئول کشور قرار گیرد و آیا دستگاه های امنیتی کشور در این زمینه به وظایف خود عمل کرده اند؟
------------------------------------------------------------------------------------------------
*ساموئل هانتینگتون؛ مسئول برنامه ‏ریزى شوراى امنیّت ملّى دولت کارتر، استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و نظریه پرداز جنگ تمدن ها
** ابرشتات در قسمتی از این مقاله می گوید: "کاهش نرخ باروری در ایران طی 30 سال گذشته حیرت‌انگیز و معادل 70 درصد بوده است. این میزان یکی از سریع‌ترین و چشمگیرترین آمارهای کاهش باروری در تاریخ بشر بوده است!"
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳
0
مرگ بر صهیونیسم