کد خبر: ۶۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳

کشاورزان ارسنجانی بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات پرداخت کردند

از این مبلغ، 22/118/000 ریال صرف تأمین جهیز یه ی نوعروسان و مبلغ 2/801/420/000 ریال صرف فعالیت های عمرانی در روستاها شامل احداث و تعمیر مساجد و حسینیه ها و احداث غسّالخانه شده است
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیـــرازه به نقل از ارسن نیوز: جلسه ستاد احیای زکات شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای ستاد در مجتمع فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا حجة الاسلام و المسلمین احمدی امام جمعه ی ارسنجان ضمن اشاره به اهمیت زکات در اسلام گفت: « همه ی ما باید تلاش کنیم تا فریضه ی زکات احیا شود. در شهرستان ارسنجان قبلاً کارهایی شده است و خیلی ها زکات را پرداخت می کنند اما نه قالب ستاد احیا بلکه به صورت پرداخت مستقیم به فقرا که خوب است این قضیه سامان دهی شود و ترتیبی اتخاذ شود تا مردم اقبال بیشتری به هماهنگی با کمیته امداد داشته باشند که لازمه اش برنامه ریزی صحیح و عمل به وعده های داده شده است.»

فرج ا.. شهریاری مسوول کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسنجان پیشنهادها و گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تبلیغ پرداخت زکات ارائه نمود و گفت: « یکی از موثر ترین افراد در ترویج زکات رسانه های شهرستان هستند که می توانند نقش بسیار مهمی را در ترویج این واجب دینی ایفا کنند و ما از این دوستان انتظار خاصی داریم.»

فرماندار ارسنجان نیز در سخنانی ضمن برشمردن برخی نکات در خصوص فلسفه ی پرداخت زکات، از اعضای ستاد خواست ضمن انجام دقیق دستورالعمل مربوطه، به اجرای مصوبات ستاد احیای زکات نیز اهتمام کافی داشته باشند.

در ادامه ی جلسه هریک از اعضا پیش نهادهایی را در خصوص احیای زکات در ارسنجان ارائه نمودند. و در پایان نیز اعلام شد بیش از 1000 نفر در مسابقه ای که در خصوص اهمیت زکات ترتیب یافته بود شرکت نمودند که به قید قرعه به 30 نفر جوایزی اهدا گردیده است.

عبداله رحیمی معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد ارسنجان در حاشیه این جلسه در خصوص میزان زکات پرداختی کشاورزان ارسنجان در سال زراعی قبل به ارسن نیوز گفت: « در مجموع مبلغ 2/823/538/000 ریال زکات توسط کشاورزان ارسنجان در سال گذشته پرداخت شده که از این مبلغ، 22/118/000 ریال صرف تأمین جهیز یه ی نوعروسان و مبلغ 2/801/420/000 ریال صرف فعالیت های عمرانی در روستاها شامل احداث و تعمیر مساجد و حسینیه ها و احداث غسالخانه شده است.»

وی افزود: « البته 20% مبالغ فوق معادل 840/000/000 ریال نیز از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) و از محل اعتبارات دولتی در اختیار پرداخت کنندگان زکات قرار گرفته تا به مصرف موارد فوق برسانند.»

 

برچسب ها: ارسنجان ، ارسن نیوز ، زکات
نظرات بینندگان