کد خبر: ۶۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳

کشف لاشه نهنگی نادر در سواحل خوزستان

رئیس اداره محیط زیست دریایی خوزستان گفت: لاشه نهنگی نادر در سواحل خوزستان کشف شد که علت مرگ آن گرفتار شدن در تور صیادان بود.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، محمدصادق صبا در خصوکشف لاشه نهنگی نادر در سواحل خوزستانص کشف لاشه نهنگ در سواحل خوزستان اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر طی گشت‌زنی و پایش نواحی ساحلی، لاشه نهنگی را کشف کردند که طی بررسی‌ها و تهیه نمونه‌های ژنتیکی به‌منظور تعیین نوع و گونه این نهنگ، از کارشناسان اداره کل خوزستان درخواست شد که جهت شناسایی و بیومتری در محل حضور یابند.

رئیس اداره محیط زیست دریایی خوزستان افزود: این‌گونه نهنگ در نواحی عمیق اقیانوسی زیست کرده و حضور آن در منطقه خلیج فارس نادر است و 2 مورد گزارش قبلی در سال‌های 1963 توسط یک محقق خارجی در سواحل کویت و در 1364 نزدیک بندرعباس و جزیره قشم وجود دارد و در سواحل استان خوزستان برای نخستین بار مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه علت مرگ نهنگ گرفتار شدن در تور صیادان بوده است، ادامه داد: این گونه از جانورانی است که در رده‌های حفاظتی قرار دارد، از صیادان خواست در صورت مشاهده این گونه یا گرفتار شدن آن‌ها در تور صیادی، مراتب را سریعاً به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

نظرات بینندگان