کد خبر: ۶۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
معاون رییس جمهور در شیراز:

پرونده هسته‌ای مهم‌ترین تنگنای دولت است/ برای حذف یارانه بخشی از مردم راهی پیدا نکردیم/ دولت اعتبار خط یک متروی شیراز را می‌دهد

طرح سلامت مهم‌ترین تفاوت‌ هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول و دوم است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اکنون ایران نقطه ثبات است و ثبات در منطقه و باید قدر این مسئله را دانست و از آن حفاظت کرد.

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار کرد: مدیریت مدبرانه رهبر انقلاب و انسجام نیروهای انقلابی سبب کسب این موقعیت شده است. دولت روحانی در مقطعی حساس کار خود را شروع کرد و استان‌ها زمانی در آستانه انقلاب با مسائل جدی روبرو بودند ولی با انتخاب خود نشان دادند که روحانی از بقیه کاندیدا‌ها کارایی بیشتری دارد!

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: تلاش کسانی که رای دادند حتی اگر موافق روحانی نبودند سبب روحیه امید و نشاط در جامعه شد و مسئولان باید کاری کنند که از این امید ایجاد شده حفاظت شود.

جهانگیری پرونده هسته‌ای را مهم‌ترین تنگنای دولت یازدهم در بحث سیاست خارجی عنوان و اظهار کرد: تحریم‌های جدی حتی در کالاهای اساسی ایجاد شده بود اما رئیس‌جمهور طی یکسال اخیر با زبان متین و منطقی با دنیا صحبت کرد و همین امر سبب شد که فضای آرام و خوبی در عرصه بین‌المللی شروع شود و رابطه اقتصادی سیاسی در بستر آرام اتفاق بیفتند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در بخش اقتصادی تورم به صورت جهشی به سمت بالا حرکت می‌کرد ولی دولت با تکیه بر گروه‌های مجرب و عالم سیاست‌های اقتصادی سالمی را در نظر گرفته که سبب کنترل و کاهش تورم شده است.

جهانگیری با بیان اینکه در ۶ ماه اول نرخ تورم به ۲۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: در این مدت فقط انضباط مالی در اقتصاد کشور حاکم شده و امیدواریم تا آخر سال نرخ تورم به کمتر از ۲۰ درصد برسد.

وی با اشاره به سیاست دولت برای رونق و تولید بیان کرد: در اواخر شهریور ۳۵ بند برای نرخ تولید تصویب شده و سیاست‌گذاری برای خروج از رکود انجام شده است که اکنون راهکارهای خروج از رکود برای دولت کاملاً مشخص است.

معاون اول رئیس‌جمهور بیکاری را مهم‌ترین مشکل کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که با رونق تولید بخش زیادی از مسائل و بیکاری برطرف شود که در این راستا باید صنایعی ایجاد شود که سبب فعال‌تر شدن صنایع دیگر شود.

جهانگیری با بیان اینکه صادرات غیر نفتی جهت‌گیری مهم دولت در بخش اقتصادی است، گفت: دولت تلاش دارد موانع اقتصادی را برطرف کند و دغدغه‌های موجود را رفع نماید.

وی درخصوص مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت در طول یکسال به نتایج خوبی دست یافته و اقتصاد کشور مسیر صحیح خود را یافته است.

معاون اول رئیس‌جمهور در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی کشور گفت: انسجام دستگاه‌های اجرایی در کنار سایر نهادهای کشور در دستور کار دولت قرار داشته و دولت مصمم است هیچ موضوعی از دستورات مقام معظم رهبری در هیچ زمینه‌ای روی زمین نماند.

جهانگیری با بیان اینکه استان‌های کشور می‌توانند تحرک خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشند، گفت: در تخصیص بودجه‌های عمرانی دولت توفیقات خوبی داشته و تقریباً صددرصد بودجه‌های در نظر گرفته شده اختصاص یافته اما در زمینه بودجه‌های ملی تحقق کمتری داشته است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه‌های استانی مناسبی برای نیمه دوم امسال خاطرنشان کرد: طرح سلامت به عنوان یک طرح موفق و کلیدی دنبال می‌شود و از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول و دوم بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل انرژی به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافته تصریح کرد: دولت ۴۲ میلیارد تومان بین مردم توزیع کرده و امنیت سبد غذایی برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله برنامه‌های دولت است که سالی چندی نوبت سبد کالا بین برخی از اقشار مردم توزیع می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه کسری هدفمندی‌ها تأمین شده عنوان کرد: تاکنون نتوانسته ایم راهکاری برای حذف بارانه بخشی از افراد به دست آوریم.

وی استان فارس را یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: در زمینه توسعه استان فارس نه تنها باید به رونق و توسعه مناسب دست یابد بلکه باید نقش محوری برای استان‌های جنوبی کشور نیز ایفا کند زیرا زمینه آن را داشته و با برخورداری از نیروی انسانی خوب، تحصیل‌کرده و زبده و برخورداری از دانشگاه علمی قوی و استعدادهای فرهنگی و تاریخی با سابقه تمدنی درخشان در دوران مختلف توانایی حل بسیاری از مشکلات را نیز دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس اظهار کرد: این استان می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود و هیئت دولت یکی از بهترین راه‌های خروج استان فارس از رکود و رفع بیکاری این استان را استفاده از صنعت گردشگری دانسته و این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

جهانگیری با اشاره به افزایش حجم تور‌ها و گردشگران به کشور افزود: فضای آرام ایجاد شده این فرصت را به کشور داده و استان فارس نیز باید از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشد.

وی در مورد مشکلات آب کشور گفت: ایران از کشورهایی است که در منطقه نیمه‌خشک قرار دارد و شرایط سخت و خشکسالی واقعیتی است که مردم و مسئولان باید آن را بپذیرند و با وجود چنین شرایطی راهکارهای مناسب را ارائه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور از بهره‌گیری دولت از تمام فرصت‌ها برای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: باید راه‌هایی برای بهره‌وری بیشتر آب در کشور طراحی شود.

جهانگیری تصریح کرد: دولت اجازه برداشت ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را دارد تا این مبلغ را در زمینه آب و حوزه کشاورزی هزینه کند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در موضوع آب در کشور تأکید شده، عنوان کرد: وزارت نیرو باید در تکمیل طرح‌های خود تسریع داشته و وزارت کشاورزی باید ترویج کشت محصولات منطبق با شرایط کشور را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ۹۲ درصد مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: تنها ۶ درصد آب کشور برای شرب استفاده می‌شود.

جهانگیری افزود: برای توسعه آبیاری نوین و مدون در قانون بودجه امسال هزار میلیارد تومان لحاظ شده که ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای استان فارس در نظر گرفته شده و رقمی معادل ۱۵ درصد است.

وی از تخصیص ۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستا‌ها خبر داد و گفت: این مبلغ تا پایان سال تخصیص می‌یابد و منابع صندوق توسعه ملی در بخش عرضی محدودیتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه صنعت الکترونیک در استان فارس ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای عشایر مختلف فارس نیز در زمینه اجرای طرح‌های عشایری از جمله واحدهای پرواربندی از صندوق توسعه ملی در بخش ریالی تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: ‌خط یک مترو شیراز توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود و تاکید داریم خطوط مترو در تمام شهرها تا سال96 آغاز به کار کنند.

جهانگیری در مورد برخورد محیط‌زیست با راه‌اندازی و ساخت پالایشگاه و معادن در استان فارس اظهار کرد: در دولت سلامت مردم و مسائل زیست‌محیطی مورد توجه است اما باید پالایشگاه و معادن با رعایت استانداردهای مشخص شده طراحی و فعال شوند.

وی از هیئت امنایی شدن اماکن تاریخی استان فارس خبر داد و گفت: اعضای هیئت امنا هفته آینده انتخاب می‌شوند و فعالیت خود را در این حوزه آغاز می‌کنند. همچنین در مورد بافت تاریخی شهر شیراز جلسه‌ای در تهران تشکیل می‌شود و راهکارهای مناسب ارائه می‌گردد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام مشکلات مطرح شده طی سفر به فارس را برای پیگیری و بررسی مدنظر قرار می‌دهیم، قول مساعد داد که مبلغ تخصیصی برای خشکسالی استان فارس را تا 60 یا 70 میلیارد تومان افزایش دهند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
0
حذف یارانه یا رایانه؟با رایانمونم کار دارین؟پناه بر خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
1
چطور شد رسانه مخالف دولت در استان فارس سفر معاون اول رئیس جمهور انعکاس داد... شرف جهانگیری می ارزه به صدتا بله دزدی مثل م.ر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
0
ولی انصافا خیلی ها به این یارانه نیازی ندارن پس حذف بشن بهتره،هم کمکیه به دولت و هم به قشر ضعیف