کد خبر: ۶۱۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳

هر دم از این «ارشاد» بری می‌رسد؛ رقص این بار در اصفهان+ فیلم

با توجه به امکان برگزاري این برنامه در برخي از شهرهاي ديگر، لازم است مسئولان فرهنگي به اين پديده با حساسيت ويژه بنگرند.
 آنچه که در قسمتی از جشنواره " میراث ناملموس " رخ داده است را باید نمودی از بی حیایی و بی تفاوتی برخی مسئولین قلمداد نمود.
به گزارش شیرازه البته طبق اطلاعات رویش نیوز، برخی مسئولین مربوطه بعد از اطلاع از این رخداد غیر فرهنگی و ضد فرهنگی, با اقدام مناسب از تکرار این عمل جلوگیری نموده اند, لیکن باید پرسید اساسا دعوت و برنامه ریزی برای اجرای چنین مراسماتی کجا و توسط چه کسانی انجام شده است.گفتني است شهرداري اصفهان مسئوليت برگزاري اين اجلاي و جشنواره را برعهده داشته است.

این تصاویر به صورت غیرشفاف در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

فیلمی که در آن دو نفر از بانوان با لباس محلی خراسان حضور دارند، حرکات زننده و خارج از عرفی انجام می دهند که به هیچ عنوان رقص محلی یا دیگر عناوین توجیهی را برنمی تابد.



در یکی از فیلم هایی که مشاهده می کنید چندتن از دختران در حال یک بازی محلی اصفهاني هستند. در این رابطه باید خاطرنشان نمود، کسی با بازی بانوان مخالفتی ندارد، لیکن این بازی و تحرک زیاد در ملأ عام و در مقابل انظار نامحرم جای سوال دارد. اگر نیت برنامه ریزان و مجریان نشان دادن یک نوع بازی محلي يوده، چرا این بازی توسط مردان انجام نشود؟!



البته گفتني است با دقت نظري كه برخي مسئولين برگزار كننده جشنواره در دعوت گروه هاي نمايشي داخلي و خارجي، داشته اند، تعداد زيادي از اين گروه ها كه رفتار و اعمال آنها در شأن فرهنگي ايران و اسلام نبوده است از حضور در اين جشنواره منع شده اند(يكي از دلايلي كه باعث شده تعداد ميهمانان خارجي كاهش يابد همين مورد است) و از سوي ديگر جلوي اجراي برخي برنامه هاي گروه هاي داخلي نيز به دليل رعايت نشدن شئونات فرهنگي و اسلامي گرفته شده است. اين موارد نشان دهنده حساسيت برخي مسئولين برگزار كننده است، ليكن اي كاش اين حساسيت جامع تر مي بود تا شاهد چنین صحنه های زننده ای نباشيم.

با توجه به اينكه برگزاري " اجلاس ميراث ناملموس " در برخي از شهرهاي ديگر كشورمان هم محتمل است، لازم است مسئولان فرهنگي به اين پديده با حساسيت ويژه بنگرند تا از تكرار اتفاقات ضد فرهنگي جلوگيري شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
2
واقعا که.دستگاه های نظارتی احتمال زیاد خوابن!!!!