کد خبر: ۶۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳

سفر دو نماینده شیراز به سوئیس+جزئیات

به گزارش شیرازه، دو تن از نمایندگان شیراز در قالب هیات پارلمانی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی را در سفر به سوئیس جهت شرکت در یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی همراهی می‌کنند.

احمد رضا دستغیب رییس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران و ضرقام صادقی به عنوان نماینده شیراز همراه کاظم جلالی، سید موید حسینی صدر، سیدهادی حسینی، عباس پاپی زاده، محمدمهدی زاهدی، جواد جهانگیرزاده و فاطمه رهبر به ریاست علی لاریجانی هیات پارلمانی ایران را تشکیل می دهند.

اجلاس پاییزه اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) از روز دوشنبه به وقت محلی با حضور نمایندگان 141 کشور جهان در شهر ژنو آغاز بکار کرده است.

اتحادیه بین المجالس جهانی با قدمتی 125 ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشارکت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

در یک صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی که امسال با یک صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این اتحادیه همزمان شده است، قرار است دست اندرکاران این اتحادیه به 47 هزار نماینده مجالس کشورهای مختلف جهان گزارشی را با عنوان «چهره های این اتحادیه» ارایه کنند.

نظرات بینندگان