کد خبر: ۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج شنبه 24 مهر

شیراز بعد از افغانستان، بیشترین کارگر افغانی را در جهان دارد!

روز گذشته در شیراز، مردی اعضای خانواده‌‌اش را در منزل پدر زنش به رگبار بسته که بر اثر شلیک‌های پیاپی دختر 18 ساله و پدر زن او به قتل رسیده‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «علت این‌که فارس به کانون‌های اصلی قدرت راه نمی‌یابد همین به جان هم افتادن‌هاست»؛ این را آیت الله ملک حسینی گفته و «خبر جنوب» تیتر یک کرده است. وی خواستار آن شده تا در عزل و نصب‌ها و تغییر مدیریت‌ها، گرایش‌های سیاسی افراد را در نظر نگرفته و ملاک میزان توانمندی، شایستگی و دلسوزی قرار گیرد. گزارش کنایه‌آمیز این روزنامه در خصوص متروی شیراز هم خواندنی است؛ «این روزها همه با قطار شهری سرکار می‌روند، شما چطور؟!» این روزنامه نوشته که مردم در ایستگاه‌های قطار شهری منتظر نمانند، متروی جنجالی شیراز فعلا سرویس ادارات و مدارس است و مشمولان سفر با متروی شیراز برای درخواست به روابط عمومی قطار شهری مراجعه کنند. خبر جنوب هم‌چنین از قرارداد 3 میلیارد تومانی دانشگاه شیراز در حوزه نفت جنوب خبر داده؛ «دانشگاه شیراز نفتی شد». کشتار خانوادگی زیر بار گلوله دیگر عنوان این روزنامه است. ماجرا از این قرار است که روز گذشته در شیراز، مردی اعضای خانواده‌‌اش را در منزل پدر زنش به رگبار بسته که بر اثر شلیک‌های پیاپی دختر 18 ساله و پدر زن او به قتل رسیده‌اند. همسر و پسر این مرد نیز مجروح شده‌اند. علت این فاجعه، اختلافات شدید خانوادگی ذکر شده است.

«افسانه» تیتر یک خود را به «بررسی دوباره پرونده معادن آهن بهرام گور» اختصاص داده. مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفته که کارشناسانی از این دفتر به منطقه بهرام گور اعزام شده‌اند تا تصمیم‌گیری در ارتباط با این منطقه با در نظر گرفتن همه شرایط و نظر کارشناسی صورت بگیرد. در صفحه اول این روزنامه، «احزاب فارس پس از 8 سال عزلت دوباره گردهم آمدند» را هم می‌توانید ببینید. یحیی هاشمی مدیرکل دفتر سیاسی امنیتی استانداری فارس گفته که استانداری فارس با رویکرد ایجاد فضای مناسب برای همه احزاب و تشکل‌ها اقدام به برگزاری نشست‌های مشترک و جداگانه‌ای در سطح اعضا و هیات مدیره با این گروه‌های استان کرده و همچنین مجوزهای متعددی جهت انجام فعالیت‌های احزاب در شیراز و شهرستان‌ها صادر نموده است.

«نیم‌نگاه» اما به سراغ رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی فارس رفته تا از او بشنود: «شیراز بعد از افغانستان دارای بیشترین تعداد کارگر ساختمانی است». فرشیدیان گفته که «استان فارس دارای شرایط آب و هوایی 4 فصل بوده و همیشه شرایط کار برای کارگران افغانی موجود می‌باشد ضمن این‌که کارفرمایان و انبوه سازان نیز حاضر به پرداخت جریمه استفاده از کارگران افغانی هستند اما حاضر به استفاده از کارگران بومی نمی‌باشند».

«عصر مردم» در صفحه اول خود که امروز و برخلاف روزهای دیگر، با حجم بسیار کمی از تبلیغات منتشر شده به نقل از ایرنا و از زبان معاون وزیر ارشاد تیتر زده: «الگوی مصرف رسانه‌ای در حال تغییر است». حسین انتظامی با اشاره به کاهش تیراژ مطبوعات سراسری گفته علت اصلی در تغییر الگوی مصرف رسانه‌ها است. به نظر می‌رسد این مساله باید در میزان یارانه‌ای که دولت به روزنامه‌ها و از جمله عصر مردم می‌دهد، موثر واقع شود. عصر مردم در میان ده روزنامه ای قرار دارد که بیشترین یارانه را از دولت دریافت می‌کند.

نظرات بینندگان