کد خبر: ۶۱۸۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

محتوای برخی برنامه‌ های فرهنگ و هنر ضد فرهنگ است/ حرمت‌ها در ماه محرم حفظ شود

خودنمایی و جلوه‌گری زنان در جامعه باعث می‌شود کانون خانواده متلاشی بشود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به بیست و چهارم ذی الحجه، روز تاریخی مباهله گفت: مباهله روزی بود که در سال دهم هجرت اتفاقی بین پیامبر(ص) و نصارای نجران به وجود آمد؛ پس از اینکه پیامبر(ص) برای نمایندگان مسیحیت استدلال‌های لازم را در عرصه‌های مختلف داشتند و آنان قبول نکردند، پیامبر(ص) به فرمان پروردگار عالم مسئله مباهله را مطرح کرد.

آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه ۶۱ سوره آل عمران خاطرنشان کرد: خداوند طی یک آیه مسئله مباهله را به عنوان یک جریان مطرح می‌نماید؛ یعنی آخرین راه برای گفتگو با آن‌هایی است که استدلال را قبول ندارند و در مقابل دلیل و منطق تمکین نمی‌نمایند که امروز هم مباهله به قوت خودش باقی است.

وی همچنین با اشاره به بیست و پنجم ذی الحجه، روز نزول سوره هل اتی یادآور شد: سوره هل اتی به نام سوره انسان و سوره دهر معروف است که بخش عمده‌ای از آیات این سوره در حق امیر المومنین (ع)، فاطمه زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده است.

امام جمعه شیراز ضمن طرح این سوال که آیا این مقام که خدا در سوره دهر برای اهل بیت پیامبر نقل می‌کند به خاطر چند قرص نان بود که به فقیر دادند یا چیز دیگری است، توضیح داد: چند قرص نان مطرح نیست و مهم جمله‌ای است که در آیه آمده است یعنی برای رضای خدا کار کردن، نیت را برای خدا قرار دادن و غیر از خدا چیزی نخواستن ارزش است بنابراین باید بکوشیم امر اخلاص را در زندگی خودمان دنبال کنیم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه روز بیست و پنجم ذی الحجه روز خانواده نامگذاری شده است، گفت: خانواده سلول اصلی سلامت جامعه است. اگر ما انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را دنبال می‌کنیم، باید به خانواده عنایت بیشتری داشته باشیم و زندگی خود را زندگی اسلامی قرار بدهیم، حفظ حدود و حریم‌ها لازم است اما متأسفانه به خاطر تقلید از سبک زندگی غربی حدود و حریم مرد و زن در جامعه دارد گم می‌شود.

وی با اشاره به اقدام شهردار تهران مبنی بر جداسازی محل کار زنان و مردان بر حفظ و نگهداری حریم‌ها تاکید و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های مختلف این نکته را بیان کردند که خودنمایی و جلوه‌گری زنان در جامعه باعث می‌شود کانون خانواده متلاشی بشود، چرا طلاق بالا می‌رود، چرا مشکلات بی‌بند و باری در جامعه دیده می‌شود، چرا می‌بینیم بعضی مواقع یک کاری را به نام هنر و فرهنگ انجام می‌دهیم اما محتوای آن ضد هنر و ضد فرهنگ است.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، حادثه کربلا را عظیم‌ترین حادثه در تاریخ اسلام و تاریخ زندگی بشر عنوان و خاطرنشان کرد: عامل پایداری ارزش‌های دینی و ارزش‌های اسلامی عزاداری بر اباعبدالله‌الحسین (ع) بوده و هست؛ بصیرت و بیداری شیعیان به برکت عزاداری بر حسین بوده است؛ باید در عزاداری سنت‌ها را حفظ بکنیم اما محتوا را بازبینی نمائیم؛ ما در این اجتماع عظیمی که تمام مردان و زنان به صحنه می‌آیند شعرای ما به مردم چه می‌دهند؟ سخنرانان ما به مردم چه می‌گویند؟ محتوای عزاداری ما چگونه تنظیم می‌شود؟ این‌ها نکاتی است که هیأت‌ها و صاحبان مجالس باید به آن توجه لازم داشته باشند مخصوصاً خرافات و مسائل غیر شرعی که در عزاداری حسین وارد شده باید دقت کرد.

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی افراد به نام روحانیت، به نام هیأت‌های مذهبی، به نام دفاع از شیعه و ولایت یک سری کار‌ها را در عزاداری حسین سفارش می‌کنند که قطعاً اگر صاحب شریعت حاضر شود به ظاهر در میان مردم از آن کار‌ها جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه می‌بینیم امروز انگلیس در لندن ماهواره‌هایی را اجاره می‌دهد و سرمایه گذاری می‌کند که عده‌ای سنی افراطی و عده‌ای که واقعاً سنی نیستند فحش و ناسزا به شیعه بگویند و عده‌ای به نام دفاع از شیعه فحش و ناسزا به مقدسات عامه و برادران اهل سنت داشته باشند و هر دو با ماهواره انگلیسی و با پشتوانه انگلیسی‌ها اداره می‌شود اما یکی ماهواره مربوط به اهل سنت و یکی ماهواره مربوط به اهل شیعه بنابراین باید هوشیار باشیم واجازه ندهیم که آلودگی به گرفتاری‌های مختلف در عزاداری امام حسین (ع) پیدا بشود.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه هر چه زمان می‌گذرد توطئه‌های پشت پرده اعتلاف آمریکا و سران مرتجع منطقه آشکار‌تر می‌شود، گفت: در این اعتلاف مسئله مبارزه با داعش و تروریسم مطرح نیست بلکه مسئله از بین بردن قدرت‌های اسلامی است، مسئله تأمین امنیت اسرائیل است، مسئله این است که نیروهای کشورهای اسلامی از بین بروند.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: آن‌هایی که دیروز برای مقابله با انقلاب اسلامی، تروریست‌ها را به وجود آوردند و تجهیز کردند که جلوی انقلاب اسلامی را بگیرند؛ در کشور ما سازمان منافقین و مجاهدین خلق، سازمان‌های تروریستی دیگری در مناطق مختلف و بیرون کشور القاعده، طالبان، داعش و غیره را ایجاد کردند؛ امروز که احساس خطر می‌کنند همان‌ها مجدداً برای مقابله با انقلاب اسلامی اعتلاف تشکیل می‌دهند، آن روز برای مقابله با انقلاب اسلامی و امروز هم برای مقابله با انقلاب اسلامی اما همانگونه که دیروز شکست خوردند این بار هم شکست خواهند خورد و رسوایی آنان بر سر هر کوی و برزن بیت الغزل مردان و زنان خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳
0
ائتلاف یا اعتلاف