کد خبر: ۶۱۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳
فرمانده سپاه فجر فارس:

برنامه‌های فرهنگی نباید بستر فساد باشد/ افرادی به بهانه جشن و سرور از مناسبت‌های مذهبی سوء‌استفاده می کنند

سردار غیب‌پرور گفت: به‌ مناسبت دهه هنر برنامه‌هایی در حال اجراست که زمینه فساد و بی‌بندوباری را فراهم کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور با اشاره به برپایی برخی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در شیراز به مناسبت‌های مختلف اظهار داشت: کار فرهنگی بسیار ظریف است و نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون دارد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای برپایی نمایشگاه‌ها افزود: در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود که خود معضلاتی را به همراه دارد.

غیب‌پرور با انتقاد شدید از نمایشگاه «گذر هنر در شیراز» و نمایشگاه «جهیزیه» در سالن نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان اضافه کرد: مسئولان فرهنگی این استان باید به این مسئله توجه کنند که در برخی از نمایشگاه‌های برپا شده در شیراز، افرادی به بهانه جشن و سرور از مناسبت‌های مذهبی سوء‌استفاده کرده و با ظاهر و پوششی نامناسب و نواختن آهنگ‌های مبتذل چهره‌ای ضداسلامی به این برنامه‌ها می‌دهند. مسئولان باید مراقب باشند که برخی به بهانه برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی بستر ایجاد فساد و فحشا را فراهم نکنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس بر توجه به جایگاه و شان فرهنگ در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: به مناسبت دهه هنر و ایام زادروز حافظ روبه‌روی حافظیه برنامه‌هایی اجرا می‌شود که به دلیل عدم انجام کار کارشناسی زمینه فساد و بی‌بندوباری را فراهم کرده است.

غیب‌پرور با بیان اینکه ما مخالف شادی و نشاط نیستیم خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی شاد تاثیر مثبتی بر جامعه دارد اما باید مراقب باشیم که این برنامه‌ها جامعه را به سمت زوال نبرد و شهر از ظواهر اسلامی دور نشود.

وی با بیان اینکه برخی افراد به بهانه حضور در برنامه‌های فرهنگی شاد، بدحجابی، بی‌عفتی و بی‌بندوباری را در جامعه ترویج می‌دهند ادامه داد: فضای شهر شیراز باید در شان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران و متناسب با پیشینه مذهبی، فرهنگی و تمدن آن باشد.

فرمانده ارشد سپاه استان فارس در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت مناسبت‌ها برای دستیابی به اهداف حوزه اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: حرکت‌های مردمی در زمینه اقدامات فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.

غیب‌پرور با بیان اینکه شاد کردن مردم به هر قیمتی کار درستی نیست یادآور شد: باید ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و آموزه‌های معنوی را بین تمام سطوح و طبقات اجتماعی جامعه بسط داد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳
1
شیرازه چه شده که مسایل فرهنگی شهر بهم ریخته.
چرا اجازه برگزاری چنین مجالسی داده میشود.