کد خبر: ۶۱۵۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

نصیحت می‌کنم شناسنامه فارس را با امور مبتذل و مدیریت ضعیف به ابتذال نکشانید

امام جمعه شیراز گفت: امروز اگر کسانی‌ به فکر احیای اندیشه‌های طاغوت باشند و با لاابالی‌گری، تساهل دوره اصلاحات را مطرح کنند، بدانند به‌موقع پاسخ کوبنده دریافت می‌کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از نسیم؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه این ایام مقارن با سی‌امین سال تأسیس وزارت اطلاعات است، اظهار کرد: نگاهی به این مجموعه موقعیت آن را را مشخص می‌کند؛ گرچه در نظام جمهوری اسلامی ایران مجموعه اطلاعات در قالب وزارتخانه تعبیه شده است و طبیعتا با فراز و فرود دولت‌‌ها باید تغییر کند، اما برای سربازان گمنام امام زمان(عج)، انقلاب، نطام، ولایت، منافع جامعه و نطام و توجه به اصول دین مطرح است. مجموعه وزارت اطلاعات توانسته توطئه‌‌های دشمن را در طول این 30 سال خنثی و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند و مقتدرانه با توطئه‌گران برخورد کرده و مصلحت نطام را جدا از گروه و جناح مورد رسیدگی قرار می‌دهد و در عرصه‌های مختلف با هوش و استفاده از ظرفیت‌های علمی مؤثر است.

  وی با اشاره به 20 مهر، روز بزرگداشت حافظ و اینکه حافظ شخصیتی جهانی است که بیش از شش قرن در سطح جهان مطرح و مورد توجه بوده و هست، گفت: چند نکته را باید در بزرگداشت حافظ مورد نظر قرار داد. جایگاه بلند علمی و عرفاتی و تخصصی حافط که به عنوان غزل‌سرای بزرگ و یک افتخار برای فارس مطرح است را حفظ کنیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: 30 سال قبل رهبری در بزرگداشت حافظ شرکت کردند و با یک سخنرانی عالمانه حافظ را آنچنان که بود به جامعه معرفی کردند. فراموش نمی‌کنم شعرای دگراندیشی که آمده بودند حافظ را مثل تصویرهایی که در صفحه اول روزنامه‌ها چاپ می‌کنند معرفی کنند؛ دیگر نتوانستند سخنرانی کنند. آنها می‌خواستند حافظ را یک سوفی قلندرمآب دور از مردم و سرگرم می و پیاله و منقل و بافور و امثالهم معرفی کنند و متاسفانه روزنامه‌نگاران امروز هم همین تصویر را دنبال می‌کنند که این ظلم بزرگی به حافظ است و در تاریخ به دست خود ما انجام شده است.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با بیان اینکه فارس سه افتخار بلند دارد که مادر همه افتخارات است، گفت: احمدبن موسی(ع) و امامزادگان، حافظ و سعدی شناسنامه فارس هستند و این شناسنامه را باید حفظ کرد. به دست‌اندرکاران نصیحت می‌کنم این جایگاه بزرگ را با مسائل جناحی و گروهی، ارائه مقالات کم‌محتوا، مدیریت ضعیف، انجام امور مبتذل و ساز و دنبک و آلوده‌کردن فضای قدسی آنجا به ابتذال نکشانند.

رژیم طاغوت جشن فرهنگ و هنر تشکیل داد و از سوی روحانیت و مردم متدین تو دهنی خورد

وی گفت: در گذشته رژیم طاغوت بدون توجه به عمق باور دینی مردم شیراز می‌خواست شیراز را به نام هنر به عنوان مرکز هرزگی و بی‌بندوباری و دلقک و مطرب‌ها مطرح کند اما نتوانست. جشن فرهنگ و هنر تشکیل داد و از سوی روحانیت و مردم متدین تو دهنی خورد. امروز اگر کسانی به فکر احیای همان اندیشه‌ها باشند و با لاابالی‌گری، تساهل دوره اصلاحات را مطرح کنند و به دنبال این معنا باشند که جامعه را به گذشته برگردانند سخت در اشتباهند و به موقع از سوی خانواده شهدا، مردم  و روحانیت پاسخ کوبنده دریافت می‌کنند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اخیرا مسئله‌ای به عنوان خواهر خواندگی شیراز با برخی شهرهای داخل و خارج مطرح شده‌ است، افزود: اگر این خواهر‌خواندگی‌ها در راستای امحای جایگاه صنعتی و کشاورزی باشد و تعامل مثبت در امور ارزشی باشد، خوب است اما اگر در سایه این کار بخواهند سفرهای خارجی و دعوت از گروه‌های موسیقی را طراحی کنند و با انجام هزینه‌های سنگین از بیت‌المال و شکستن هنجار‌ها همراه باشد به هیچ وجه شرعا و قانونا مجاز نیستند و باید پاسخگوی این حرکات در جامعه باشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳
2
سلام
مطرح کردن تساهل دوره اصلاحات و نیت برگرداندن جامعه به گذشته نتیجه اشتباه امروز و خاصه دیروز دلسوزان نظام و ناشی از قدرنشناسی هاست!
زین العباد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳
0
سلام جیگرا. جسارتاً صوفی نه "سوفی" (پاراگراف سوم خط چهارم). ببخشینا