کد خبر: ۶۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

پیام تسلیت استاندار فارس و آیت الله ایمانی به مناسبت رحلت آیت الله مهدوی کنی

در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و استاندار فارس طی پیام مشترکی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفتند.
به گزارش شیرازه، در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و سیدمحمد احمدی استاندار فارس طی پیام مشترکی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است:‌«خبر رحلت عبد صالح خدا مرحوم آیت‌الله آقای حاج محمدرضا مهدوی کنی «قدس‌الله نفسه‌الزکیه» ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز که  عمر شریف و پربرکت خود را در راه تحقق آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی و تبلیغ فرهنگ انسان‌ساز اهل بیت علیهم‌‌السلام صرف کرد، موجب تأسف و تأثر شد.

این یار صدیق و با وفای امام راحل(ره) که مبارزات خود را به تأسی از رهبر و مقتدای خود حضرت امام خمینی(ره) از سال 1328 آغاز کرد در همان سال طعم تلخ شکنجه، بازداشت و تبعید را چشید لیکن دست از مبارزه و افشاگری علیه رژیم منحوس قبل و تقویت مبانی اسلامی نکشید و تا پیروزی انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار حمایت خود را از این راه ادامه داد و در این بین به کرات به دست عمال پلید ساواک مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت.

آن بزرگوار در دوران زندگانی پربرکت خود همواره از حامیان انقلاب و از یاران نزدیک نهضت امام(ره) در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله ریاست مجلس خبرگان رهبری، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، ریاست دانشگاه امام صادق(ع)، از بنیانگذاران شورای انقلاب، وزیر کشور در دولت شورای انقلاب، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... بودند.

اینجانبان فقدان ایشان که مصداق «اذا مات العالم، ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسدها شیء» است به ساحت مقدس ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، جامعه روحانیت مبارز، حوزه‌های علمیه، بیت محترم ایشان و عموم مردم تسلیت عرض کرده، از درگاه ربوبی، رحمت و غفران الهی و حشر با اولیاءالله برای آن به حق پیوسته خواهانیم».
نظرات بینندگان