کد خبر: ۶۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳
توصیه های حجت الاسلام رصاف به طلایه داران تبلیغ

فقط در سخنرانی خلاصه نشوید/ بیش از مدیریت بیان، مدیریت عمل داشته باشید

در مسیر دین به تبعیت از انبیاء مردم را با عمل خود به خیر و صلاح دعوت کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس ماه محرم را یک فرصت بزرگ و استثنایی توصیف و اظهار کرد: همانگونه که در مسیر رویش انقلاب ظرفیت و فرهنگ عاشورا توانست انقلاب را به وجود بیاورد، باید در مسیر تداوم انقلاب نیز دست به دامن همین ظرفیت شویم و از همان راه برویم.

حجت الاسلام امین رصاف در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» با بیان اینکه باید مغز تبلیغ روحانیون بصیرت‌افزایی باشد، گفت: اغلب مشکلات ملت‌های گذشته به دلیل کم‌صبری یا بی‌بصیرتی بوده بنابراین ضروری است که در مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد و در مجالس عزاداری نیز تحلیل‌ها به‌گونه‌ای باشد که منجر به بصیرت‌افزایی شود.

وی خواندن کتاب «آذرخشی دیگر از آسمان کربلا» و کتب شهید مطهری و آیت‌الله مصباح در زمینه فرهنگ عاشورایی را به مبلغین توصیه و تاکید کرد: در مسیر دین به تبعیت از انبیاء مردم را با عمل خود به خیر و صلاح دعوت کنید و بیش از آنکه مدیریت بیان دارید، مدیریت عمل داشته باشید هرچند منبر و بیان جایگاه عظیمی دارد اما فقط در سخنرانی خلاصه نشوید چراکه عالمان بزرگ از طریق دلسوزی در عمل توانسته‌اند در بین عموم مردم تحول‌آفرینی کنند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس با تصریح اینکه درب این نهاد به روی همه باز است، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان، پایگاه ولایت است و روحانیون به عنوان پل ارتباطی مردم باید با این نهاد در ارتباط باشند تا از این طریق، مسائل و مشکلات مردم رصد و حل شود.

حجت‌الاسلام رصاف با اعتقاد به اینکه مسائل فرهنگی را باید از طریق مردم و تغییر در نگرش‌ها حل کرد، گفت: قرارگاه فرهنگی و قرآنی را به سمت مردمی شدن پیش برده‌ایم به‌طوری که همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی در آن عضویت دارند و روحانیون نیز می‌توانند در آن نقش کلیدی داشته تا با همکاری آنان کارهای به زمین مانده را برداریم.

وی تصریح کرد: اعضای قرارگاه فرهنگی باید روحیه قرارگاهی داشته باشند یعنی بر اساس نقشه راه، سیاست‌های کلی نظام را به حرکت‌ و اقدامات عملی تبدیل کنند.

این مقام روحانی ضمن اشاره به امکانات محدود دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: یکی از علل اینکه طرح‌های خوب و کلان زمینه اجرایی شدن پیدا نمی‌کنند، این است که همه فکر می‌کنند تنها یک دستگاه خاص که متولی امری شده است باید آن کار را انجام دهد در صورتی که همه باید دست در دست هم دهیم تا طرح‌ها به سرانجام برسد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه مسئولین باید سیاستگذار، هدایت‌گر و نظارت‌گر خوبی باشند، خاطرنشان کرد: هرچند مطالبه‌گری از مسئولین یک حق است و آن‌ها باید پاسخگو باشند اما نباید فقط کار را برعهده آن‌ها گذاشت.

نظرات بینندگان