کد خبر: ۶۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۳
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با شیرازه:

سیاست اعلامی و اعمالی غربی ها تناقض دارد/ ما عقب نشینی نمی کنیم

امیدوارم کشورهای غربی سر عقل بیایند و دست از زیاده خواهی ها بردارند؛ چرا که ما از مواضعمان عقب نمی نشینیم
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دکتر احمدرضا دستغیب گفت: مهمترین موضوع در مذاکرات با کشورهای 5+1  عدم تطبیق دو سیاست اعلامی با اعمالی از سوی کشورهای غربی است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه با اشاره به تداوم روح استکبار ستیزی در جونان کشور گفت: 13 آبان یک نماد مبارزه با استکبار است. شاید یک روزی ما نگران بودیم که نسل امروز ما اطلاعاتی از جنایات گذشته که توسط آمریکا و برخی از کشورهای استکبار صورت گرفته نداشته باشند، ولی امروز اتفاقی که پیرامون جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه در رابطه با جنایاتی که آمریکایی ها و دولت مردان آنها در منطقه انجام می دهند توانسته این روحیه استکبار ستیزی را در بین جوانان ما تقویت کند و نسل امروز ما مطلع تر و آگاه تر از گذشته نسبت به مقاصد استکبار، واکنش نشان می دهند

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قبل از سفر رئیس جمهور کشورمان به سازمان ملل به وی گفتیم سیاه نمایی و تعارض آشکاری بین سیاست های اعمالی و اعلامی آمریکا و برخی از کشورهای غربی وجود دارد و شما آن را آشکار کنید که همان هم شد.

رئیس شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود تعارض درمذاکرات هسته ای ادامه داد: مهمترین موضوع که در مذاکرات با آن مواجه هستیم عدم تطبیق دو سیاست اعلامی با اعمالی است؛ آنها از یک طرف به دنبال صلح، آرامش، امنیت و حل مسائل و مشکلات هستند و از طرف دیگر چون که با منافعشان سازگاری ندارد، کار شکنی می کنند.

احمدرضا دستغیب مهمترین پیام همزمانی عاشورای حسینی با 13 آبان شناخت یزید زمان دانست و با اشاره به نصب این گونه بنرها در برخی از شهرهای کشور گفت: امروز دقیقا  همان جنایاتی که بر مبانی دینی و اعتقادی توسط دشمنان اهل بیت (ع) و اسلام صورت گرفت توسط تروریست های تکفیری داعش که از منابع رسمی کشورهای غربی و برخی از کشور های دیگر استفاده می کنند، صورت می گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره جمع بندی خود از تاریخ 30 آذر یعنی روز پایانی مذاکرات ایران و 5+1 تصریح کرد: من هیچ قضاوتی نمی توانم داشته باشم اما امیدوارم کشورهای غربی سر عقل بیایند و دست از زیاده خواهی ها بردارند؛ چرا که ما از مواضعمان عقب نمی نشینیم بلکه انها باید نسبت به مواضعی که دارند چند گامی عقب بروند.
نظرات بینندگان