کد خبر: ۶۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳

معاون دادگستری فارس: با افراد ساختار شکن شدیدا برخورد می‌کنیم

مواد مخدر، طلاق، خشونت، استفاده نامناسب از فضای سایبری و استفاده از ماهواره و عدم پایبندی به عفاف و حجاب منجر به شکل گیری آسیب ها اجتماعی می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از سایت دادگستری فارس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان این مطلب که دعاوی خانوادگی اعم از طلاق، حضانت، ترک نفقه و تمکین یک سوم دعاوی حقوقی استان فارس را به خود اختصاص می دهد گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با مبنا قرار دادن نظریات کارشناسی و علمی اقدامات اساسی در حوزه پیشگیری از این آسیب ها و همچنین شکل گیری جرائم مرتبط با خشونت مشتمل بر ضرب و جرح عمدی، قتل، تهدید و توهین دراین معاونت انجام داده است.
احمد رحمانیان گفت: پیشگیری و از بین بردن زمینه های شکل گیری از این جرایم که بیشترین پرونده های دادگستری استان را تشکیل می دهند در راس برنامه های پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قرار دارند.

معاون دادستان شیراز همچنین از اجرای طرح قاضی در مدارس و برگزاری نشست های پرسش و پاسخ با اولیاء و مربیان در راستای آگاهی بخشی به مخاطبان خاص و در معرض آسیب خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت جلسات مختلفی با مدیران آموزشی، مشاوران و  معلمان پرورشی برگزار گردیده است.

وی خاطر نشان کرد در چند سال اخیر مطبوعات نیز با اختصاص ستون های ویژه پیشگیری از وقوع جرم و انعکاس طرح های پژوهشی و تحقیقاتی نقش عمده ای در آگاهی بخشی مردم ایفا کرده اند.

رحمانیان همچنین به اجرای برنامه های آموزشی در سکونت گاه های غیر رسمی با همکاری شهرداری شیراز و سازمان عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه های مهم اجرا شده در این مدت برگزاری دوره های آموزشی مدیریت رفتار  جهت محکومین و اقشار در معرض آسیب می باشد.   

وی در ادامه جرایم مربوط به فضای سایبری و ماهواره ای را از دیگر آسیب های اولویت دار معاون اجتماعی در راستای برنامه ریزی های پیشگیرانه عنوان و بیان کرد: حرکتی که ماهواره ها در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انجام می دهند؛ خزنده است که نیاز به توجه و برنامه ریزی و مراقبت خاص دارد.

این مقام قضایی استان همچنین از بحث عفاف و حجاب که در گستره ملی نیز مورد بحث و بررسی است به عنوان یک طرح پیشرو در زمینه بومی سازی نام برد و گفت: در حیطه وظایف دستگاه قضایی اقدامات اساسی مناسبی انجام شده است که ازجمله آن راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم ناهنجاری های اجتماعی و انحرافات اخلاقی واجد وصف مجرمانه و انجام پژوهش های اجتماعی در راستای آسیب شناسی می باشد. 

رحمانیان همچنین از اقدامات مناسب این معاونت در راستای مقابله با بد پوششی در جامعه خبر داد و افزود: با افرادی که با هدف ساختار شکنی و بی بند باری و اخلال در حریم امنیت و اخلاق عمومی اقدام کرده اند همچون گذشته در راستای قانون برخورد می شود.

این مسئول قضایی اضافه کرد: برنامه هایی به صورت اختصاصی در راستای آگاه سازی و ارشاد مردم به ویژه بانوان تهیه و با همکاری رسانه ها و مطبوعات در حال پخش می باشد که تلاش کرده ایم در این برنامه ها مخاطبان را با عواقب و مصائب مظاهر بدحجابی در جامعه آشنا کنیم.

وی در پایان تاکید کرد با تقویت اعتقادات مذهبی می توان جرایم وآسیب های اجتماعی را کاهش و جامعه را  از آثار سوء حوادث مجرمانه در امان نگه داشت. 

 

نظرات بینندگان