کد خبر: ۶۲۷۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳

قبری به غربت بقیع در نورآباد؛ آیا برای ساخت بارگاه شهدای گمنام باید منتظر سرمایه‌گذار ماند؟!

تپه شهدای گمنام شهر نورآباد ممسنی میزبان قبر شهیدی است که در سایه بی‌توجهی مسئولین در اوج گمنامی به حال خود رها شده است
به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین در اردیبهشت ماه 1389 و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اتفاقی نو در شهرستان ممسنی در حال رخ دادن بود و در تمام محافل و مجالس گفت و شنودهایی از وقوع یک رخداد جدید خبر می داد. قرار بود شهید گمنامی وارد این شهر و دیار شود.

ادارات و مردم و نهادهای خصوصی و دولتی بسیج شده بودند تا از فرزند گمنام خود استقبال باشکوهی کنند. پیکر مطهر شهید گمنام عازم ممسنی بود. غول غوله ای بپا شده بود همه مردم از ورودی شهرستان و از شهر خومه زار در کنار جاده اصلی صف کشیده بودند تا یادگار هشت سال دفاع مقدس را زیارت کنند.

با ورود تابوت شهید به شهرستان شور و شوق وصف ناپذیری در بین مردم بپا شد و هر کس به طریقی ارادت خود را به شهید و امام شهدا نشان می داد برخی ها تکه پارچه، سربند، چفیه و یا چادری را آورده بودند تا متبرکش کنند برخی ها دست به قلم شده بودند و بر روی تابوت شهید حاجات خود را می نوشتند و یا طلب حلالیت می کردند.

تشیع شهید گمنام در ممسنی

سیل جمعیت در شهر خومه زار و روستاهای همجوار مراسم استقبال در شهر نورآباد را با تاخیر مواجه کرد. مراسمات در شهر نورآباد از ورودی تا مرکز شهر ادامه داشت. مسئولین وقت تپه ای در ممسنی که آن زمان به کوه (تپه) دکل تلویزیون معروف بود را آماده مهمانی باشکوهی کرده بودند تا شهید گمنام ۲۲ ساله ای که در اسفندماه سال ۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود را بر فراز شهر نورآباد تشییع کنند.

تشیع شهید گمنام در ممسنی

آماده سازی تپه دکل تلویزیون برای تشییع شهید

در کنار تمام این شور و حال  ها، حاشیه های امیدوار کننده ای نیز دیده می شد همه ادارات و دست اندرکاران در این مراسم حضور داشتند و اوجش آنجا بود که هزاران نفر چه از مردم عادی و چه از کارکنان ادارات در حال عکاسی و فیلمبرداری از این مراسم بود.

تشیع شهید گمنام در ممسنی

حضور مسئولین وقت: گنجه ای فرماندار - حسینی امام جمعه

تشیع شهید گمنام در ممسنیتشیع شهید گمنام در ممسنیتشیع شهید گمنام در ممسنیتشیع شهید گمنام در ممسنیتشیع شهید گمنام در ممسنی

 این حضور و فعالیت مردم و مسئولین انسان را امیدوار می کرد که با ورود این شهید گمنام تحول فرهنگی جدیدی در شهرستان ایجاد خواهد کرد. خیلی ها چنین ادعا می کردند که قرار است پس از تشیع، تپه ی  دکل تلویزیون به مرکز فرهنگی مذهبی به نام تپه نورالشهدا تبدیل شود.

اما حال پس از گذشت سالها از این رخداد نه تنها این تپه به مرکز فرهنگی تبدیل نشد بلکه مشخص شد تمام آن تصویر برداری ها در حد یک گزارش عملکرد بوده است و انگار تمام آن شور و شوق مردم و مسئولین پس از تشیع شهید به خاک سپرده شد و متاسفانه شاهد هستیم این شهید گمنام همچنان در گمنامی مانده است و هرگز قبر مطهرش و تپه نورالشهدا ساماندهی نشد و همچون یک بیابان دور افتاده از شهر  است.

قبر مطهر شهید در سال 88 و 89 که هنوز سنگ قبر نداشت

تشیع شهید گمنام در ممسنی

قبر شهید در سال 93 - هنوز هیچگونه ساماندهی مناسبی انجام نشده است

از آن زمان تاکنون تغییرات مدیریتی متعددی در شهرستان رخ داده است و همه ی آنها با آمدنشان قول ساماندهی قبر مطهر شهید گمنام را می دادند اما هرگز قول خود را عملی نکرد.

گمنامی که گمنام ماند

رهام پیکری فرماندار دولت تدبیر و امید معتقد است با توجه به منطقه ی جغرافیایی تپه نورالشهدا و وجود قبر مطهر این شهید گمنام لازم و ضروری است که این مکان مقدس به  یک مرکز فرهنگی مذهبی و حتی گردشگری تبدیل شود.

گمنامی که گمنام ماند

وی با اشاره به اینکه بانی اصلی ساماندهی قبور شهدا بنیاد شهید است به نورآنلاین گفت: آنچه که در گذشته باعث شده به این مکان رسیدگی نشود، مسائل مالی و اقتصادی بوده است لذا ما از سرمایه گذاران استقبال می کنیم و خواستاریم که با ورود به این شهرستان در ایجاد این مرکز فرهنگی، مذهبی و گردشگری با ما همکاری کنند.

گمنامی که گمنام ماند

وی همچنین گفت: در گذشته یک سرمایه گذار نیز ابراز تمایل کرده بود اما نتوانسته بودند با صدا و سیما و مساله دکل تلویزیون کنار بیایند.

گمنامی که گمنام ماند
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳
0
متاسفیم برای مسئولین مربوطه که اقدامی نمی کنند،مگر نمی دانند که به برکت خون همین شهدا هست که الان بر صندلی ریاست نشسته اند
ممسنی ظلم بار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳
0
واقعا دارن بی مهری می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳
0
با سلام و خسته نباشد.
چند روز پیش به واسطه کاری به دانشگاه آزاد شیراز واقع در صدرا رفتم و اختصاصا به زیارت قبور شهدای گمنام رفتم چند دانشجو آنجا بودند بسیار طرح زیبایی برای قبور دو شهید گمنام ساخته شده بود که هنوز هم ادامه داشت خواهش میکنم یک گزارش داشته باشید تا عزیزانمان تشویق شوند و خسته نباشید به خاطر وظیفه به وظیفه شان بگوییم