کد خبر: ۶۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳

درخواست‌ استاندار فارس از سخنگوی دولت؛ ما پول می‌خواهیم

در آبرسانی شهری اگر سدهای نیمه‌کاره این استان به بهره‌برداری نرسد تأمین آب شرب و آب صنعت دچار مشکل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس ضمن تقدیر از سفر به‌هنگام دکتر نوبخت به استان فارس اظهار امیدواری کرد که این سفر در آستانه تدوین بودجه 94 و با برگزاری جلسات کارشناسی معاون رئیس‌جمهور با حضور نمایندگان فارس در مجلس مفید واقع شود.

سید محمد احمدی با یادآوری اینکه فارس با جمعیت حدود 5 میلیون و وسعت زیاد یکی از بزرگترین استان‌های کشور است که باید مشکلات آن حل شود تا بتواند جایگاه خود را پیدا کند، گفت: این استان باید تا حد زیادی مشکلات استان‌های همجوار خود را نیز حل و به آنان خدمات‌رسانی کند به‌گونه‌ای که اکنون40 درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی فارس از استان‌های مجاور است.

مدیر ارشد اجرایی فارس اظهار کرد: انتظار داریم کاستی‌های بودجه 93 در بودجه 94 جبران شود چراکه مردم این استان ایثارگری‌ها و نقش ارزشمندی در انقلاب داشته و از دولت انتظار خدمات‌دهی مناسب دارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه فارس با معضل کمبود آب روبرست و باید هرچه زودتر اعتبارات پروژه‌های آب‌رسانی و سدسازی استان فارس که اکنون به صورت قطره‌چکانی است تامین شود، گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه در کشور بسیار سروصدا کرد و 720 میلیارد تومان اعتبار برای خسارت عدم کشت و موارد دیگر آن اختصاص یافت و این درحالی است که در فارس چندین دریاچه و تالاب داریم از جمله بختگان، پریشان، کافتر و غیره که خشک شده یا در حال خشک شدن هستند.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اختصاص 75 میلیارد تومان برای خشکسالی فارس گفت: این اعتبار جوابگوی مشکلات خشکسالی و جبران خسارات ناشی از این زلزله خاموش نیست و اکنون طوفان نمک، شهرهای همجوار تالاب‌ها و دریاچه‌های خشک‌ شده فارس را آزار می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه فارس در اکثر فرآورده‌های دامی و کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را داشته است، تاکید کرد: با توجه به اشتغال 25درصدی در بخش کشاورزی لازم است برای شاغلان این بخش که بر اثر خشکسالی‌های اخیر شغل خود را از دست داده‌اند، تدبیری اندیشیده شود.

استاندار فارس با اشاره به عدم توسعه متوازن استان خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرستان‌های فارس حتی یک واحد صنعتی ایجاد نشده است که به دنبال آن هستیم که در هر شهرستانی حداقل یک صنعت وجود داشته باشد.

وی با بیان ایکه فارس در بخش آبرسانی روستایی به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: در آبرسانی شهری نیز اگر سدهای نیمه‌کاره این استان به بهره‌برداری نرسد تأمین آب شرب و آب صنعت دچار مشکل می‌شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در برخی نقاط فارس از 400 متری آب شرب استخراج می‌شود و باید در زمینه آبخوان‌داری و طرح‌های آبیاری تحت‌فشار به این استان کمک شود.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات فارس تعطیل‌ شده‌اند، افزود: باید اعتباراتی تزریق شود تا بتوانیم صنایع این استان را سرپا نگاه داریم.

استاندار فارس با بیان اینکه با راه‌آهن فارس و به تبع آن توسعه اقتصادی این استان ناقص است، گفت: راه‌آهن شیراز به بوشهر، عسلویه، خوزستان و هرمزگان برای توسعه فارس ضرورت دارد و باید برای آن اعتبارات لازم دیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 220درصدی ورود توریست به فارس در دولت جدید گفت: تعداد هتل‌های فارس به نسبت گردشگران ورودی بسیار کم است و ضروری است زیرساخت‌های فارس در زمینه گردشگری تقویت شود.

احمدی با بیان اینکه فارس در صنعت توریسم سلامت حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: بسیاری از شیخ‌نشین‌های کشورهای همسایه برای درمان به فارس می‌آیند و باید دولت در زمینه توسعه زیربناهای پزشکی و تکمیل پروژه‌های سلامت نگاه ویژه‌ای به فارس داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به ذخائر فراوان فارس در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی این ظرفیت‌ها را برای توسعه فارس مفید عنوان کرد و افزود: فارس در بیکاری رده سوم را داشت و اکنون به رده هفتم رسیده است که در این راستا با هیئت‌های خارجی متعدد جلسات داشتیم و برای آنکه سرمایه‌گذاران مطمئن باشند مسئولان از آنان دفاع می‌کنند اقدام به تهیه و امضای میثاق نامه سرمایه‌گذاری کردیم.

نظرات بینندگان