کد خبر: ۶۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

باز و بسته شدن بلوار گلستان تصمیمی سیاسی است/ آقای شهردار! به عده‌ای نا‌توان جایگاه داده‌اید!

ای کاش حرمت کار‌شناسان شورای ترافیک در اتخاذ تصمیمات لحاظ می‌شد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز گفت: شیراز که به فرموده مقام معظم رهبری «سومین حرم اهل بیت»(ع) نام گرفته، طی سال‌های گذشته به دلیل تنگ نظری برخی مدیران خارج از استان یا بی‌تدبیری مسئولین همواره از حق واقعی خود دور مانده است.

سید کمال پاک‌فطرت در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز در نطق قبل از دستور خود با اشاره به چهار ماه حضور در شورای شهر اظهار امیدواری کرد که در وظیفه محوله بتواند هرآنچه که مورد رضایت خداوند متعال است را به نحو شایسته انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه استان فارس و شهر مقدس شیراز با درایت نماینده ولی فقیه در فارس و زحمت‌های بی‌شائبه استاندار پس از سال‌ها روی آرامش و تلاش را به خود می‌بیند، افزود: گاهی شاهدیم که بعضی افراد با بی‌تدبیری تمام، قصد برهم زدن زحمات این عزیزان را داشته و با بزرگنمایی یا بعضاً سیاه‌نمایی برخی عملکردهای سنجیده و نسنجیده بار دیگر شرایط آرام جامعه را به دعواهای پوچ سیاسی می‌کشانند.

این عضو شورا با اشاره به شرایط فراهم شده برای آبادانی شهر شیراز تصریح کرد: حیف است که بعضی کم‌کاری‌ها و نا‌کارآمدی‌ها به هیاهو و جنجال‌های بی‌فایده و پوچ سیاسی تبدیل و عقده‌های جناحی و شخصی، چاشنی انتقادهای کار‌شناسی شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه در این روز‌ها که مصادف با هفته مبارک بسیج می‌باشد، دور از انصاف است که روحیه اسلامی- بسیجی را کنار نهاده و دعواهای بیهوده سیاسی را به گفتار و رفتار خود وارد کنیم، گفت: بی‌شک آن‌ها که بر این مسائل دامن می‌زنند، نه تنها هیچ‌گاه در خط واقعی ولایت گام ننهاده‌اند بلکه از اوامر رهبر فرزانه انقلاب نیز تخطی نموده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه گذر فرهنگ و هنر شیراز (حد فاصل چهارراه ادبیات تا چهارراه حافظیه) روزگاری نه چندان دور با تصمیم شخصی بعضی از مدیران وقت مسدود و ناگاه یک شبه با تصمیم شخصی دیگر باز می‌شود، بیان کرد: نه آن تصمیم اول از سر کار‌شناسی و بررسی‌های فنی صورت گرفت و نه بازگشایی شبانه فعلی در جهت حفظ حرمت شهروندان و تسهیل در ترافیک شهری می‌باشد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه ‌ای کاش حرمت اعضای فنی و کار‌شناسان شورای ترافیک در اتخاذ تصمیمات لحاظ می‌شد تا دوباره پای دعواهای سیاسی به سطح افکار عمومی باز نشود، ادامه داد: حتی اگر فرض کنیم که اقدام اخیر در راستای رفاه وآسایش مردم در امر عبور و مرور صورت گرفته، کدام عقل سلیم است که رگه‌های تصمیمات سیاسی را در ورای آن نادیده بگیرد؟ این موضوع را در همین جا سر بسته نگه داشته و امیدواریم در اسرع وقت با تشکیل جلسه‌ای کار‌شناسانه و به دور از هرگونه هیاهو و جنجال سیاسی تصمیمی شایسته که صرف و صلاح جامعه اسلامی و زیبایی شهرمان را به‌دنبال داشته باشد، اتخاذ گردد.

پاک‌فطرت با اذعان به اینکه شهردار شیراز را مدیری جهادی و پر تلاش می‌شناسیم که در این مدت زحمات شبانه‌روزی قابل توجهی را برای آبادانی شهر مقدس شیراز بر خود خریده‌ است، خطاب به وی گفت: در پاره‌ای از عزل و نصب‌ها به خوبی مشخص است که توانمندی و لیاقت بدنه شهرداری را که مملو از نیروهای کارآمد و توانمند می‌باشد، نادیده گرفته و به افرادی نا‌کارآمد و نا‌توان جایگاه و منزلت داده‌اید!

وی افزود: کنار زدن نیروهای لایق شهرداری که برای رشد و پرورش آنان در طول سالیان متمادی خدمتشان، هزینه‌های فراوان شده و در عوض سپردن امور به افراد ضعیف و حقیر!، جز هدر دادن بیت‌المال و بی‌انگیزه کردن بدنه زحمتکش شهرداری نخواهد بود.

این عضو شورا برخی از انتقاداتی که در گذشته نسبت به شهردار شیراز بیان شده را دارای انگیزه‌های شخصی و نا‌صواب دانست و افزود: نیت اینجانب در بیان ضعف‌ها نه برای تضعیف و تخریب بلکه در راستای رشد و پیشرفت سطح کیفی و کمی عملکرد شهرداری و بها بخشیدن به مجموعه خدوم و مدیران لایق شهرداری است که متاسفانه از نگاه شما بی‌دلیل و بدون توجه کار‌شناسی، دور مانده است.

پاک‌فطرت با اشاره به مسأله تخریب باغات توسط افراد سود جو و فرصت طلب از اینکه این موارد عمداً یا سهواً از نگاه مدیران مربوطه در شهرداری دور مانده است، اظهار تاسف و خاطرنشان کرد: چند مورد خاص این موضوع به صورت ویژه تقدیم خواهد شد که اگر به صورت ضرب العجل تصمیمات شایسته اتخاذ نگردد بنا به رسالت و وظیفه‌ای که مردم حق‌شناس و شهید پرور شیراز به عهده‌مان گذاره‌اند عمل خواهیم نمود.
نظرات بینندگان