کد خبر: ۶۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳

نقیب زاده: استاندار فارس به موضوع باز شدن بلوار گلستان ورود کند

آقای پاک فطرت! چرا طومارهای مربوط به وجود مشکلات ناوگان اتوبوسرانی را رسیدگی نمی‌کنید؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز ضمن تبریک هفته بسیج این هفته را فرصتی برای احیای ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و انتقال مفاهیم معنوی آن به نسل جوان دانست و گفت: امیدوارم شایستگی خدمت به مردم به‌عنوان یک بسیجی را داشته باشیم.

احمدرضا نقیب‌زاده در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز از اقدام شهرداری شیراز مبنی بر بازگشایی بلوار گلستان در مجاورت آرامگاه حافظیه در روزهای اخیر به عنوان یک اقدام قابل‌تأمل و مورد سوال بسیاری از شهروندان یاد کرد و افزود: این اقدام ناشی از وضعیتی در شهر شیراز است که از آن باید به عنوان پدیده بحران مدیریت شهری نام برد. عدم قاطعیت در تصمیم‌ها و دوگانگی رفتار‌ها عامل و منشأ این موضوع است و این روند علاوه بر هدردادن فرصت‌های مدیریتی و ایجاد هزینه، تهدیدی برای توسعه شهر است.

وی اضافه کرد: تصویب بودجه‌های مربوط به این خیابان با توجیه تبدیل آن به فضای شهری و گردشگری بوده و شورای شهر بودجه‌ای را برای احداث پیاده‌رو در این خیابان تصویب نکرد چراکه پیاده‌رو موجود با طرح کف‌سازی مناسب و بدون هرگونه ایراد بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: توجیه شهردار در طرحی که به شورا ارائه دادند ایجاد یک فضای شهری مناسب و در شأن شهر شیراز بود که در غیر این صورت هزینه کردن بیش از ۳ میلیارد تومان در این خیابان برای ایجاد پیاده‌رو ۲۰ متری با مسدود کردن یک باند حرکت خودرو شهروندان و ایجاد شرایط حرکت همراه با مشکلات در باند دیگر به‌هیچ‌وجه برای شورای شهر توجیه‌پذیر نبوده است.

نقیب‌زاده با تصریح اینکه باید به مردم پاسخ داده شود که در صورت عدم نیاز تبدیل شدن این خیابان به فضای گردشگری چرا در شورای ترافیک استان درمورد مسدود شدن آن مخالفت صورت نگرفت، گفت: آیا مخالفت برخی از شهروندان در قبال مسدود شدن این معبر بر شهرداری پوشیده بود که پس از ایجاد این همه مشکلات برای آن‌ها و ایجاد هزینه برای شهر یک‌شبه در مورد آن اقدام می‌کنند؟!

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شهردار شیراز تبدیل‌شدن این معبر به پارکینگ، طومار و درخواست‌های مردمی و همچنین لزوم باز شدن آن پس از احداث تقاطع هفت‌تنان- چهل مقام را به‌عنوان دلایل باز شدن معبر مطرح می‌کند که از استاندار فارس درخواست ورود به موضوع و تعیین تکلیف این معبر به‌عنوان خیابان شهری را داریم تا با ایجاد شرایط رفت‌وآمد منطبق با ضوابط شهری یا شکل‌گیری یک فضای شهری و گردشگری شایسته شهر شیراز از این بلاتکلیفی خارج شود.

وی در ادامه خطاب به شهردار شیراز گفت: چرا طومارهای مربوط به وجود مشکلات بسیار در ناوگان اتوبوسرانی که مکرر به جنابعالی درخصوص آن تذکر داده شده توجهی نمی‌کنید و صرفاً طومارهایی که منطبق بر سلیقه شخصی جنابعالی است، بدون طی مراحل کار‌شناسی مبنای تصمیم‌گیری شما می‌شود؟!

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون سد تنگ سرخ، اجرای طرح ترافیک، احداث پروژه‌های سرمایه‌گذاری خیابان زند، افتتاح مترو و موضوع خیابان مجاور حافظیه نمونه‌هایی از این رویداد‌هایی هستند که با عدم قاطعیت در تصمیم‌ها و دوگانگی رفتار‌ها باعث هدردادن فرصت‌های مدیریتی و ایجاد هزینه، تهدیدی برای توسعه شهر می‌شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳
0
هر كس اين باز كرد ما اهالي ان منطقه ازشون تشكر ميكنيم اميد واريم كه باند ديگر هم باز شود و مردم بتوانند به راحتي رفت امد كنند . در ضمن شما به جاي مردم تصميم نگير و حرف نزنيد . نظر سنجي از مردم تن منطقه بكنيد حدود 99درصد مردم دوست دارن اين مسير باز باشد
ناشناس
من دوست ندارم!
ياحسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳
0
آقاي نقیب‌زاده، كي شهردارپاسخگو بوده ، كه اين دومين باشد، بعضي ازاعضاءمحترم شورانيز سكوت را پيشه كرده اند دليلش چيست خدامي داند، فقط مي توان به آن سوگندي كه خورده اند به آنها تذكرداد ولاغير
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳
0
بنظرمي آقاي شهرداردارد خودرابراي انتخابات سال آينده مجلس آماده مي كند
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳
0
آقاي نقیب‌زاده ، شماشهردار راانتخاب كرديد اين شماهستيد كه بايد پاسخگوباباشيد نه شهردار توپ درزمين شما وسايراعضاء شورامي باشد
كارگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳
0
اطمينان داريد كه شهردارانتخاب شمابوده كه ايقدر به ايشان هجمه مي بريد؟!خوبيت نداره برادر