کد خبر: ۶۳۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳

وعده پشت وعده؛ دیجیتالی شدن کارزین شاید وقتی دیگر

شهر کارزین به عنوان دومین قطب جمعیتی شهرستان یکی از مهمترین نقاطی است که از وجود این سیستم محروم می باشد و مردم این شهر درخواست اقدام عاجلانه در این زمینه را دارند.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون، راه اندازی شبکه های دیجیتال توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و گسترش آن در شهرهای مختلف، اقدام مناسبی جهت مقابله با هجمه های وسیع شبکه های ماهواره ای بوده است.

شبکه های گسترده ای که روزانه هجمه های زیادی علیه فرهنگ، اعتقادات و ارزش های خانواده های ایرانی انجام می دهند. این اقدام مناسب صدا و سیما (شبکه های دیجیتال)، مدتی است در شهرستان قیروکارزین نیز راه اندازی شده و مورد استقبال مردم شهرستان قرار گرفته است.

استقبال مردم قیروکارزین از دستگاه پخش شبکه های دیجیتال تا حدی بوده که در پی آن افراد زیادی با کنار گذاشتن ماهواره های خود به استفاده از دستگاه دیجیتال روی آورده اند.

اما با همه این اوصاف بیان شده، نکته قابل توجه این است که این شبکه های دیجیتال در نیمی از شهرستان قابل دسترسی بوده و بخشی از مردم شهرستان از دریافت آن محروم هستند. شهر کارزین به عنوان دومین قطب جمعیتی شهرستان یکی از مهمترین نقاطی است که از وجود این سیستم محروم می باشد و مردم این شهر درخواست اقدام عاجلانه در این زمینه را دارند. شهر کارزین از دیرباز در سطح شهرستان به عنوان یک منطقه مذهبی مشهور بوده و هست، اما این روزها در حالی که در بسیاری از شهرها و روستا های شهرستان به دلیل حضور شبکه های دیجیتال ماهواره ها از خانه ها رخت بر بسته است، آنچه از آمارها بر می آید این است که در این شهر کمترین تعداد ماهواره جمع آوری شده است.

در سالی که یکی از مهمترین دغدغه های رهبری در آن دغدغه فرهنگی است و همه به این نکته اذعان دارند ماهواره از مهمترین مصادیق حضور فرهنگ غرب در خانه هاست، حضور شبکه های دیجیتالی در خانه ها قطعا باعث خواهد شد تا حد زیادی در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد، زیرا شبکه های دیجیتالی امروزه می توانند جایگزین مناسبی برای ماهواره ها باشند.

در کنار شهر کارزین ﻣﺘﺄسفانه هنوز سیستم دیجیتال در روستاهای هنگام نیز راه اندازی نشده و همین امر موجب گرایش افراد در این روستاها نیز به سمت ماهواره شده است.

اما در این میان همزمان با راه اندازی شبکه های دیجیتال در شهر قیر قرار شد در اولین فرصت این سیستم در شهر کارزین نیز راه اندازی شود. صحبت ها از ابتدا سال جاری مبنی بر این بود که در شش ماهه دوم سال مردم این شهر از نعمت شبکه های دیجیتال بهره مند می شوند. در ادامه نیز توسط برخی مسئولان وعده کلنگ زنی در هفته دولت داده شده که آن نیز عملی نشد. آخرین قولی که در این زمینه توسط مسئولان شهر و شهرستان داده شد افتتاح این سیستم در دهه فجر بوده است. اما امروز با روندی که شاهد آن هستیم و در دو ماه باقی مانده تا آن زمان با توجه به اینکه هنوز این پروژه کلنگ زنی نشده است به نظر می رسد این وعده نیز جامه عمل به خود نپوشاند و مردم شهر کارزین باید حد اقل تا ابتدای سال آینده برای این موضوع صبر کنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳
0
واقعا بی مسولیت هستن