کد خبر: ۶۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳

30 کودک استان فارسی مبتلا به «درد بی‌درمان» هستند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس از ابتلای 30 کودک فارسی به بیماری ایدز خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، معصومه فروتن در این خصوص بیان نمود: درسطح  استان فارس در حدود 30 کودک مبتلا به ایدز می باشند که بیشتر آنها از طریق استفاده سرنگ مشترک در هنگام تزریق مواد و آمیزش جنسی حفاظت نشده به ایدز مبتلا شده اند که روند درمان آنها تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی می باشد و داروهایی جهت کنترل این بیماری شناسایی گردیده است.

این مسئول افزود : علت انتقال این بیماری به کودکان، مادران آنها می باشد که همه آنها دارای یک رفتار پرخطر بوده ااند و این بیماری یک بیماری پنهان بوده  و علامت ویژه ای ندارد و تنها راه تشخیص قطعی آن آزمایش خون می باشد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس گفت: در حال حاضر در استان فارس دو باشگاه مثبت جهت افرادیکه مبتلا به اچ آی وی هستند راه اندازی گردیده و خود آنها افرادی هستند که مبتلا به این بیماری می باشند و با آگاه سازی صورت گرفته افراد مبتلا می توانند با مراجعه به این مراکز تحت درمان و حمایت  های مختلف از جمله اشتغالزایی قرار گیرند.

معصومه فروتن اظهار نمود :مردم می توانند با مراجعه به سه مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا و انجمن مائده در شیراز و در شهرستانها به مرکز بهداشت برای آزمایش بیماری ایدز مراجعه نمایند و  تلفن رایگان 7029 اطلاعات بیشتری درباره این بیماری کسب نمایند.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز نیز در ادامه درباره این بیماری عنوان کرد: این بیماری صدمات جبران ناپذیری به جامعه ما وارد نموده است  که بیشترین این صدمات ناشی از غفلت و کوتاهی افراد مبتلا بوده است و اگر اتحاد،انسجام، اراده و همت در بین مردم جود داشته باشد نه تنها میتوان آسیب های اجتماعی را کنترل نمود بلکه میتوان آنها را ریشه کن نمود.

آزرمی ابراز کرد:یکی از حساس ترین دوره زندگی افراد دوره کودکی است که جمع زیادی از این کودکان تحت تعلیم بهزیستی می باشند که با برنامه ریزی های انجام شده توسط بهزیستی مهارت های زندگی به  کودکان آموزش داده میشود تا در مراحل بعدی زندگی در برابر آسیب های اجتماعی بیشتری که در مسیر آنها قرار میگیرد مقابله بیشتری در برابر آنها  و کسب مهارت "نه" گفتن  در شرایط رفتارهای پر خطر را داشته باشند.

از سال 1988 اول دسامبر روز جهانی ایدز نامیده شد و در شیراز با حضور  کودکان22 مهد کودک مراسم روز جهانی ایدز  برگزار گردید.
نظرات بینندگان