کد خبر: ۶۳۷۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
نامه نمایندگان فارس به معاون رئیس جمهور:

فارس محروم نیست مظلوم است/ دستور الحاق 5 روستای مجاور خلیج فارس به فارس را صادر کنید

اگر دولت حمایت جدی انجام ندهد شرایط استان با مشکلات مهم دیگری نیز مواجه می شود.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار به همراه سایر نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در نامه به معاون اول رییس جمهور اعلام کرد: تولیدات 14درصدی محصولات کشاورزی کشور در فارس امنیت غذایی را در آستانه خطر جدی قرار داده و بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل شده یا لطمه دیده اند.
سید حسین ذوالانوار با اشاره به متن این نامه گفت: مردم فارس در انتخابات ریاست جمهوری با حضوری پرشور در خلق حماسه سیاسی نقش آفرینی کردند و اینک نوبت دولت است که پاسخ محبت آنها را بدهد.

در بخشی از این نامه آمده است: دولت بودجه عمرانی ملی سال 93 فارس را نسبت به 92، 47 درصد کاهش داده است در حالی که متوسط کاهش کشوری 30 درصد بوده است.

ذوالانوار اظهار داشت: این در شرایطی است که استان فارس به شدت به زیر ساخت های عمرانی همچون جاده ، راه آهن و سد نیاز دارد تا بتواند در مسیر توسعه گام بر دارد.

ذوالانوار افزود: همزمان حدود 10 سال خشکسالی، خشکیدن دریاچه های بختگان، پریشان و مهار لو وخشکی حدود20 هزار چاه و 19 هزار متر کف شکنی چاه ها باعث شده عمق چاه ها در فسا و جهرم به 540 متر برسد.
وی همچنین گفت: در نامه خطاب به جهانگیری آمده است که تولیدات 14درصدی محصولات کشاورزی کشور در فارس امنیت غذایی را در آستانه خطر جدی قرار داده و بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل شده یا لطمه دیده اند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این مباحث موجب شده است بسیاری از واحدهای صنعتی در معرض تعطیلی قرار بگیرند و این نیز یکی دیگر از تهدیدات استان است.
وی ادامه داد: استان فارس در بخشهای همچون بیکاری، سرقت و مواد مخدر در رده های اول کشور قرار گرفته است و اگر دولت حمایت جدی انجام ندهد شرایط استان با مشکلات مهم دیگری نیز مواجه می شود.
ذوالانوار بیان کرد: در مقابل این تهدیدها انتظار مردم فارس این است که دست کم در بودجه سال آینده بودجه حوزه های راه، آب، اشتغال و راه آهن ترمیم و اصلاح شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخشی از مشکلات استان فارس بیان کرد: لفظ محروم را برای استان فارس قبول ندارم اما این استان مظلوم واقع شده است.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: استانی که به لحاظ وسعت و تعداد شهرستان سرآمد است باید در بودجه عمرانی کشور نیز دارای جایگاهی درخور و در شان ظرفیت هایش باشد.

وی یادآور شد: بسیاری از مدیران استان با کمترین اعتبارات در حال مدیریت دستگاه های خود هستند که این موضوع برای استان فارس با این پیشینه تاریخی یک درد است.

ذوالانوار گفت: سهم فارس در  بودجه حوزه عمرانی از جمله راه و راه آهن باید افزایش یابد، ضمن اینکه در بسیاری از نقاط استان پروژه های وجود دارند که برای تکمیل نیازمند اعتبارات هستند.

وی گفت: دستور انجام الحاق 5 روستای مجاور خلیج فارس به فارس از دیگر انتظارات نمایندگان از معاون اول رییس جمهور است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
1
فارس باید به خلیج فارس وصل شود
nazgol
United States of America
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
1
in hekayat 5 roostaye elhaghi joz inke okani baraye mafiay zamin dar lamerd bashad baraye hich kas digari sood nadarad dokani ke zaminhay biabanhay lamerd ra be ghaymat bala shahr tehran va shiraz befrooshand l
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
0
جراحالا..خداکنه برای انتخابات نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
0
اتصال فارس به دریا هیچ سودی برای فارس ندارد فقط برای لامرد سود دارد وبا عث اختلاف شیعه وسنی میشود مردهم فارس مخالف الحاق هستند