کد خبر: ۶۳۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳

دفاع سخنگوی مخابرات از مدیرعامل مخابرات فارس: استاندار نمی‌تواند محمودی را برکنار کند

فکر نمی‌کنم فردی دلسوز‌تر از مدیریت شرکت مخابرات ایران برای مخابرات در استان‌ها باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، سخنگوی مخابرات ایران به ارائه توضیحاتی در خصوص انتقادات اخیر استاندار فارس از مدیر عامل مخابرات این استان پرداخت.
 داوود زارعیان، در این خصوص اظهار کرد: از سال 1387 که مخابرات ایران فعالیت‌های خود را به شکل خصوصی دنبال می‌کند تعیین مدیر عامل و هیات مدیره این شرکت برعهده مجمع آن قرار دارد به عبارتی دیگر مدیران مخابراتی به واسطه مجمعی که در این شرکت تشکیل می‌شود انتخاب می‌شوند، البته با این وجود سیاست مخابرات از همان ابتدای کار هماهنگی و همکاری با دولت بوده و با وجود آن‌که الزامی وجود ندارد ما همکاری‌های لازم را در راستای افزایش تعاملات خود با دولت انجام می‌دهیم.

وی هم‌چنین اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت که در این بخش شعار ما تعامل با دولت، بیش از زمان دولتی بودن است، چرا که اعتقاد داریم برای آن‌که بتوانیم به خوبی برنامه‌های خود را پیش‌ببریم لازم است تعاملات خود را مدنظر داشته باشیم و در کنار آن به قوانین و مقرراتی که دولت برای ما در نظر گرفته توجه کافی داشته باشیم.

زارعیان در ادامه در پاسخ به این صحبت استاندار فارس که گفته بود قطعا مدیر عامل مخابرات این استان تغییر خواهد کرد، افزود: جدا از مثبت یا منفی‌ عملکرد مدیر ما در یک استان انتظار نداشتیم که استاندار محترم این موضوع را رسانه‌ای کرده و انتقاد خود را به این شکل مطرح کند.

سخنگوی مخابرات ایران هم چنین عنوان کرد: بررسی عملکرد مدیر عامل مخابرات استان فارس طی دو سال گذشته برای مجموعه مخابرات از نظر آماری قابل توجه بوده است، چرا که در مجمع سال 1391 این استان حساب‌های خود را با زیان بسته بود، اما در پایان سال 1392 تمام این زیان‌ها جبران شده بود و در سال جاری هم عملکرد قابل قبولی در این حوزه وجود داشته است.

وی ادامه داد: در استان فارس از ابتدای سال 1392 تاکنون حدود 85 هزار شماره تلفن ثابت واگذار شده و در حدود 691 کیلومتر کابل‌کشی شده است.

زارعیان ارائه‌ی اینترنت و تلفن به 31 روستای زیر 20 خانوار این استان، ایجاد 1000 کیلومتر شبکه فیبر نوری و واگذاری 164 هزار خطADSL را از دیگر اقدامات صورت گرفته دو سال‌ اخیر در استان فارس برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر این موارد 391 روستای این استان هم که پیش‌تر از تلفن ثابت بهره‌مند بودند در حال حاضر به اینترنت و ADSL دسترسی پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر در این استان همکاری‌های خیلی خوبی با شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته و مراکز مخابراتی زیرساخت تخلیه شده و در اختیار شرکت‌ ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است.

سخنگوی مخابرات ایران در ادامه‌ی صحبت‌های خود یادآور شد: علاوه بر این موارد بخش عمده‌ای از سایت‌های نسل سوم نیز در استان فارس نصب شده و طی کمتر از دو سال گذشته حدود 298 سایت در این استان نصب شده است. برهمین اساس تلقی ما آن است که در این استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته و اکنون انتظار ما آن بوده که زحمات نه یک فرد بلکه یک مجموعه در این استان دیده شود.

زارعیان هم‌چنین عنوان کرد: این‌که لازم است یک مدیر تغییر کند یا نه موضوعی است که تبعا مجمع مخابرات بر روی آن حساس‌تر است و حتما عملکرد این مدیر را مورد بررسی مجدد قرار داده و هم در حوزه کمی و هم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بازبینی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما حتما با استاندار محترم و نمایندگان این استان تماس گرفته و موضوع را بررسی خواهیم کرد.

مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا که چه دلیلی موجب انتقاد استاندار فارس از وضعیت عملکرد مدیر عامل مخابرات این استان شده، توضیح داد: شاید این بحث تا حدی به جابه‌جایی‌هایی که از سوی مدیر عامل مخابرات فارس در استان صورت گرفته مربوط شود و برخی انتقادات به این واسطه ایجاد شده باشد، البته برخی از این جابه‌جایی‌ها مورد انتقاد خود ما بوده و پس از آن‌که مدیر عامل این استان را برای تشکیل جلسه به تهران فراخواندیم درباره‌ی این موضوع مذاکرات متعددی انجام شد و به وی گفته شد که شرایط استان و افکار عمومی را نیز مدنظر داشته باشند.

زارعیان ادامه داد: با این وجود ما حتما هیاتی را به‌طور مجدد به این استان خواهیم فرستاد تا عملکرد مدیر استانی را مورد بررسی مجدد قرار دهند، اما به هرحال فکر نمی‌کنم فردی دلسوز‌تر از مدیریت شرکت مخابرات ایران برای مخابرات در استان‌ها باشد.

طی هفته گذشته استاندار فارس در دو اظهار نظر اعلام کرده بود مدیرعامل مخابرات فارس را به جلسات راه نمی دهد وسپس درمصاحبه ای اعلام کرده بود که وی تغیییر خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
0
اگر محمودی دوباره دست استاندار را ببوسد کا درست میشه

چند ماه پیش در لار محمودی مدیر مخابرات فارس در پیش همگان دست استاندار فارس را بوسید که بماند
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳
0
زورش ديگه به شهردار نمي رسه