کد خبر: ۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج شنبه 13 آذر

هزینه یک املت پنج نفره در شیراز چقدر می‌شود؟/ سایه سنگین «فضای مجازی» روی حس مسئولیت‌پذیری مردم

چند ماهی است شرکت گاز برای چند روستای شیراز گازرسانی کرده اما به دلیل عدم اجازه شهرداری گاز این خانه‌ها تاکنون وصل نشده است.

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» تیتر یک خود را به صحبت‌های استاندار اختصاص داده که تمام تلاش‌های دولت قبل را زیر سوال برده است. احمدی در دیدار با نخبگان فارس با انتقاد از عملکرد دولت قبل گفته: «خسارت دولت قبل، از هشت سال جنگ تحمیلی بیشتر بود». این گوی و این میدان؛ گر بهتر می‌زنی، بستان بزن! البته چند ماهی است که ستانده‌ای اما ... شیرازه دیروز این اظهارات استاندار را بررسی کرده بود. «شرکتی که به اجبار 15 میلیارد تومان زیر خاک خوابانده است!» تیتر دیگر این روزنامه است. موضوع به آنجا بازمی‌گردد که چند ماهی است شرکت گاز برای چند روستای شیراز گازرسانی کرده اما به دلیل عدم اجازه شهرداری گاز این خانه‌ها تاکنون وصل نشده است. نبود پایان‌کار از جمله دلایل شهرداری برای این تاخیر عنوان شده است. خبرجنوب با حسابی سرانگشتی هزینه‌ی یک وعده املت برای یک خانواده 5 نفره را 14 هزار تومان محاسبه کرده است. «آنها نه سقف بالای سر دارند نه کار و نه امکانات شهری» تیتر دیگر این روزنامه است که به درددل‌های معلولان فارس که این روزها حال چندان مناسبی ندارند، مربوط می‌شود.

«عصرمردم» اما صحبت‌های رییس جمهور را تیتر کرده که گفته: «راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان را به دریای عمان متصل خواهد شد». عکس این روزنامه هم به فروچاله‌هایی اختصاص دارد که به دلیل کاهش سطح آب سدها به جان دشت‌های استان افتاده است. کاریکاتور امروز به افزایش قیمت نان نگاهی متفاوت کرده؛

هزینه یک املت پنج نفره در شیراز چقدر می‌شود؟/ سایه سنگین «فضای مجازی» روی حس مسئولیت‌پذیری مردم

«افسانه» ترجیح داده تیتر یک خود را به موضوع فروچاله‌ها اختصاص دهد. موضوع افزایش فروچاله‌ها در گردهمایی حوضه آبریز خلیج فارس مطرح شده است و کاهش سطح بی سابقه منابع آب زیرزمینی از جمله دلائل این اتفاق ناگوار عنوان شده است. عکس امروز به تصادفی دلخراش مربوط می‌شود که موجب مرگ یکی از هموطنان شده. اما نکته قابل توجه در این رابطه مسئولیت‌پذیری مردم است که قربانی فضای مجازی شده و این روزنامه از مردمی که به خاطر عکس برداری مانع امداد رسانی شدند، گلایه کرده است. یادداشت امروز هم به موضوع تکراری فوتبال و کمیته انضباطی و... پرداخته است.

«نیم‌نگاه» از میان صحبت‌های استاندار در جمع نخبگان کشور تیتر زده: «فارس در قافله اعتدال بی توقف در حرکت است» که با عکسی از ویبه چاپ رسیده است. «حذف بی سروصدای نیازمندان از لیست یارانه بگیرها» هم از دیگر تیترهای این روزنامه است.

نظرات بینندگان