کد خبر: ۶۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز خبر داد:

با سرمایه گذاری 20 میلیاردی بخش خصوصی فرود بزرگترین هواپیماهای مسافربری در شیراز ممکن شد

سرمایه گذار خصوصی هزینه احداث ترمینال و پارکینگ را می پردازد
با اتمام طرح تعریض باند فرودگاه شیراز امکان نشست و برخواست بزرگترین هواپیمای مسافربری در آن فراهم می شود.

به گزارش شیرازه، دکترجعفرقادری ضمن بازدید از طرح های عمرانی درحال احداث فرودگاه بین المللی شهیددستغیب شیراز که به اتفاق  مدیرکل فرودگاههای فارس انجام شد گفت امروز فرصتی بدست آمد تا از فعالیتهای در دست اقدام فرودگاه شیراز بازدیدی داشته باشیم.

نماینده شیرازدرخانه ملت افزود:در فرودگاه شیراز طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه از ۸ هزار مترمربع به ۱۶ هزار مترمربع همراه با احداث پارکینگ طبقاتی خودرو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اقدام است. سرمایه گذار خصوصی هزینه احداث ترمینال و پارکینگ را در قبال چندسال استفاده از ظرفیتهای تجاری و تبلیغی فرودگاه متقبل شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان در فرودگاه شیراز سرمایه گذاری میکند.

استاددانشگاه شیراز از دیگر طرح های در دست اقدام این فرودگاه احداث تونل تاسیساتی عنوان نمود و افزود: در کنار این طرحها، طرح احداث تونل تاسیسات فرودگاه، طرح توسعه پارکینگ هواپیما، طرح آسفالت برداری، روکش، روشنایی و تعریض یکی از باندهای فرودگاه با تامین مالی شرکت فرودگاههای کشور در دست اقدام است.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس از امکان نشست و برخواست بزرگترین هواپیمای مسافربری در فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: با اتمام این طرحها امکان نشست و برخواست بزرگترین هواپیماهای مسافربری نیز در شیراز فراهم می شود. پیش بینی و اجرای تاسیسات کافی سرمایشی و گرمایشی در فرودگاه، نگرانی نسبت به گرم کردن و خنک کردن ترمینالها و فضاها در فرودگاه در زمستان و تابستان کاملا مرتفع خواهد شد.

وی از برطرف شدن مشکلات ترمینال خارجی این فرودگاه سخن گفت و ادامه داد: یکی از مشکلات فرودگاه شیراز، نامناسب بودن ترمینال خارجی این فرودگاه است، که هزینه احداث آنهم براساس، توافق استانداری، نمایندگان مجلس و شرکت فرودگاهها قرار است از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا کمک شرکت فرودگاهها، مساعدت استانداری و اعتبارات دولتی تامین شود.

نظرات بینندگان